کد خبر : 253988 تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

3 شاهراهی که آدمی را از بدبختی نجات می دهد

3 شاهراهی که آدمی را از بدبختی نجات می دهد این موفقیت و خوشبختی چقدر مظلوم است که هر کسی و هر سازمانی و هر موسسه ای از راه رسیده دم از موفقیت می زند و داعیه دار رساندن انسان ها به قله موفقیت است؟ آیا انسان می تواند با …

3 شاهراهی که آدمی را از بدبختی نجات می دهد

3 شاهراهی که آدمی را از بدبختی نجات می دهد

این موفقیت و خوشبختی چقدر مظلوم است که هر کسی و هر سازمانی و هر موسسه ای از راه رسیده دم از موفقیت می زند و داعیه دار رساندن انسان ها به قله موفقیت است؟

آیا انسان می تواند با آزمون و خطاهای این افراد که دکان دار موفقیت در کشور ما شده اند و گاهی از خود هیچ چیز برای گفتن ندارند و تنها به ترجمه آثار غربی اکتفا می کنند به موفقیت برسد؟

شهید مطهری بسیاری از عوامل عقب ماندگی مسلمانان را در کتاب های خود مورد بررسی قرار داده است و من می خواهم یکی دیگر از عوامل عقب ماندگی خود را بیان کنم و آن اینکه تشنه رسیدن به موفقیت هستیم ولی آدرس اصلی موفقیت را در زندگی خود گم کرده ایم و به دنبال آدرس های جعلی و تقلبی می رویم و این قانون و سنت الهی است که هیچ شخصی با در دست داشتن آدرس غلط نمی تواند به موفقیت برسد.

در منطق قرآن کریم، شکست و بدبختی در زندگی به ظلمات و خوشبختی و موفقیت به نور تشبیه شده است و تنها سه عامل می تواند انسان را از ظلمت شکست و بدبختی به نورانیت موفقیت و سعادت برساند و عوامل دیگر کاملا مردود هستند.

الف: خداوند

اللَّهُ وَلِىُّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الْظُّلُمَتِ إِلَى الْنُّورِ:خداوند دوست و سرپرست مؤمنان است، آنها را از تاریکى‌ها (ى گوناگون) بیرون و به سوى نور مى‌برد.) (بقره:257)

ب: پیامبر اکرم

هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ عَلى‌ عَبْدِهِ آیاتٍ بَیِّناتٍ لِیُخْرِجَکُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ إِنَّ اللَّهَ بِکُمْ لَرَؤُفٌ رَحیمٌ :او همان کسى است که بر بنده خود آیات روشنى فرو مى‌فرستد، تا شما را از تاریکیها به سوى نور بیرون کشاند. و در حقیقت، خدا [نسبت‌] به شما سخت رؤوف و مهربان است. (الحدید: 9)

ج: قرآن کریم

یَهْدی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدیهِمْ إِلى‌ صِراطٍ مُسْتَقیمٍ: خدا هر که را از خشنودى او پیروى کند، به وسیله آن [کتاب‌ قرآن] به راه‌هاى سلامت رهنمون مى‌شود، و به توفیق خویش، آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى بیرون مى‌برد و به راهى راست هدایتشان مى‌کند. (المائده: 16)

در منطق قرآن کریم، موفقیت اصلی تنها در سایه سار اطاعت از دستورات خداوند متعال و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و همچنین گوش فرا دادن به توصیه های طلایی قران کریم بدست می آید و موفقیت های دیگر چند صباحی دوام نخواهد آورد و زود باشد که به شکست منتهی شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، اسلاید ، مذهبی بازدید 722 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php