کد خبر : 245988 تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۰۳

۸ خاصیت عصاره مریم گلی برای خانم ها

۸ خاصیت عصاره مریم گلی برای خانم ها ۴۰ سالگی برای خانم ها معنای زیادی دارد. ۴۰ سالگی می تواند ترسناک, هیجان انگیز و سرشار استرس باشد و علت تمامی این علائم تغییرات جدیدی است که در بدن آنها اتفاق میافتد. بیشتر خانمها در اوایل ۴۰ سالگی گر گرفتگی و …

۸ خاصیت عصاره مریم گلی برای خانم ها

۸ خاصیت عصاره مریم گلی برای خانم ها

۴۰ سالگی برای خانم ها معنای زیادی دارد. ۴۰ سالگی می تواند ترسناک, هیجان انگیز و سرشار استرس باشد و علت تمامی این علائم تغییرات جدیدی است که در بدن آنها اتفاق میافتد. بیشتر خانمها در اوایل ۴۰ سالگی گر گرفتگی و استرس شدید را تجربه می کنند. بهترین کار برای حفظ تندرستی در این سن مراقبت مداوم از بدن است. عصاره ی مریم گلی کبیر می تواند سلامت شما در این سنین را بهبود بخشد.

۱- جلوگیری از عفونت

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵انجام شد, محققین دریافتند که مریم گلی می تواند به عنوان درمان موضعی برای بهبود عفونت پوست و زخم ها مورد استفاده قرار گیرد زیرا این گیاه دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروب است. مطالعات نشان داده است که این گیاه قادر است با باکتری ها مبارزه کرده و عفونت را سرکوب کند.

۲- تسکین دردهای قاعدگی

این گیاه می تواند سطح هورمون در بدن را حفظ کند که باعث کاهش علائم PMS می شود. مریم گلی نفخ, تغییرات رفتاری ,گرفتگی عضلات و میل به غذا را کاهش می دهد. عصاره ی این گیاه یک ضد انقباض طبیعی است که می تواند اسپاسم ها و انقباضات که علت درد های قاعدگی است را کاهش دهد.

۳- تنظیم سطح هورمون

مریم گلی دارای فتواستروژن طبیعی است. این ماده سطح استروژن در بدن را تنظیم می کند و باعث سلامت طولانی مدت رحم می شود. افزایش استروژن می تواند مشکلاتی را به وجودآورد مانند: ناباروری, سرطان و تخمدان پلی کیستیک. این گیاه می تواند از افزایش استروژن در بدن جلوگیری کند.

۴- تسکین استرس

فرقی ندارد که دلیل استرس شما چیست, شغل, بچه و یا تغییرات جسمانی در ۴۰ سالگی, این گیاه می تواند اضطراب و ترس شما را کاهش دهد. طبق تحقیقات سال ۲۰۱۰ عصاره ی این گیاه می تواند اثرات درمانی برای افسردگی داشته باشد.

۵- بهبود هضم

مریم گلی سبب افزایش ترشح شیره ی معده , زرداب و متابولیسم بدن می شود. این گیاه مشکلات گوارشی مانند: نفخ, گرفتگی و سوهاضمه را برطرف میکند. همچنین باعث جذب بیشتر ویتامین و موا معدنی می شود, حرکات روده را تنظیم کرده و یبوست را برطرف می کند.

۶- سلامت پوست

در گیاه مریم گلی کبیر ترکیبی با نام لینالیل استات وجود دارد که اغلب در ادویه جات و گل ها دیده می شود. این ماده سبب کاهش جوش و التهابات پوستی شده و سطح چربی را در پوست های مستعد جوش و پوست های خشک تنظیم می کند. می توانید مریم گلی را به عنوان مرطوب کننده برای سفت شدن پوست و هیدراته شدن آن استفاده می کنید. این گیاه همچنین خواص ضد پیری دارد.

۷- تقویت جریان خون

مریم گلی کبیر یک درمان طبیعی برای بهبود جریان خون در بدن شما است. این گیاه رگ های خونی را باز کرده و فشار خون را به وسیله ی آرام کردن مغز و سرخرگ را پایین می آورد. این گیاه سبب می شود که اکسیژن بیشتری در سطح ماهیچه ها و اندام های حیاتی بدن جریان پیدا کند.

۸- بهبود خواب

این گیاه مانند یک مسکن عمل می کند و باعث می شود تا خواب بهتری را در طول شب تجرربه کنید. عصاره ی مریم گلی باعث کاهش استرس, تنظیم هورمون و در نتیجه خواب عمیق تر می شود و می تواند به عنوان یک داروی طبیعی موثر در درمان بی خوابی استفاده شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 1,317 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php