کد خبر : 227589 تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۴۱

نکاتی در مورد خشک کردن مو

نکاتی در مورد خشک کردن مو بهترین راه برای خشک کردن مو، آبگیری موها با یک حوله نخی و قرار دادن آن در هوای آزاد است. اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل کمبود وقت، عجله داشتن، سردی هوا و… ترجیح می‎دهند از دستگاه‎های خشک‎کن برقی برای این کار …

نکاتی در مورد خشک کردن مو

نکاتی در مورد خشک کردن مو

بهترین راه برای خشک کردن مو، آبگیری موها با یک حوله نخی و قرار دادن آن در هوای آزاد است. اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل کمبود وقت، عجله داشتن، سردی هوا و… ترجیح می‎دهند از دستگاه‎های خشک‎کن برقی برای این کار استفاده کنند.

سشوار رایج‎ترین وسیله خشک کردن مو است اما استفاده غلط از این وسیله می‎تواند آسیب زیادی به ساقه مو و حتی پوست سر وارد کند. بنابراین رعایت نکات زیر را هنگام استفاده از سشوار و برس زدن مو به شما توصیه می‎کنیم:

از درجه حرارت کم و سرعت ملایم استفاده کنید. حرارت بیش از 50 درجه باعث آسیب رسیدن به موها می‎شود.

سشوار باید از فاصله دور (حداقل در فاصله 6 تا 12 سانتیمتری) گرفته شود.

جریان هوا از سطح موها گذرانده شود و به پوست سر و ریشه موها مستقیما نخورد. دقت کنید یک دسته مو بیش از چند ثانیه هوا نخورد و جای آن به طور مکرر عوض شود. موها به طور کامل خشک نشود زیرا برای اینکه مو نرم و قابل انعطاف باشد نیاز به مقداری رطوبت دارد.

در مورد موهای آسیب دیده باید احتیاط بیشتری صورت گیرد و ضمن استفاده از حالت دهنده مو از درجه کم سشوار استفاده شود.

دقت کنید که موقع برس زدن، موها خشک باشد چرا که موهای خیس، خیلی نرم هستند و قابلیت ارتجاعی آنها بیشتر است و موقع برس زدن ممکن است گره بخورد و به ساقه آن آسیب برسد.

برای مرتب کردن موهای خیس، استفاده از شانه‎های دارای دندانه درشت و لبه نرم بهتر از برس است. ضمن اینکه بهتر است صبر کنیم تا موها خشک شود و سپس آنها را برس بزنیم. برس زدن باعث می‎شود تا چربی پوست سر به همه جای سطح موها منتشر گردد و آن را درخشان و خوش حالت سازد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 418 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php