کد خبر : 227232 تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۱۴

نکات مهم برای مراقبت از لباس های چرم

چرم به دلیل ظاهر، بو و بافت آن ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و مانند فرش‌های دستبافت با مرور زمان زیبایی بیشتری خواهند داشت به همین دلیل است که لباس‌های چرم طبیعی نو قابل مقایسه با مدل‌های کار کرده آن نیست. البته این خاصیت چرم زمانی است که به درستی …

نکات مهم برای مراقبت از لباس های چرم

چرم به دلیل ظاهر، بو و بافت آن ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و مانند فرش‌های دستبافت با مرور زمان زیبایی بیشتری خواهند داشت به همین دلیل است که لباس‌های چرم طبیعی نو قابل مقایسه با مدل‌های کار کرده آن نیست. البته این خاصیت چرم زمانی است که به درستی مراقبت شده باشد در غیر این صورت ترک خورده و ساییده خواهد شد.

نکات مهم برای مراقبت از لباس های چرم

چرم‌ها فقط قابل روشویی هستند؛ به یاد داشته باشید هرگز نباید آب به پشت لباس‌های چرم برسد چراکه موجب از بین رفتن نرمی و لطافت آن می‌شود. چنانچه آستر لباس چرمی کثیف شده باشد بهتر است آن را عوض کنید.

هرگز نباید لباس‌های چرمی را در ماشین لباسشویی شست. بهترین راه برای شست و شو، یک خشک‎شویی معتبر است.

ترکیب یک قاشق شامپوی بچه، 3 تا 4 قطره سرکه به همراه یک پیمانه آب ولرم، ماده شوینده_خانگی خوبی برای تمیز کردن لباس‌های چرمی است. این ماده را آرام روی چرم بکشید و بعد با پارچه نمدار پاک کرده و کاملا خشک کنید.

باران در شهرهای پرجمعیت همیشه آلودگی به همراه دارد، این آلودگی‌ها به چرم آسیب می‌رسانند. اگر با لباس چرمی زیر باران شدید بودید حتما با شوینده خانگی که در بالا اشاره شد لباس خود را تمیز و خشک کنید.

گرد و غبار موجب از بین رفتن چرم می‌شود بنابراین حتما هر چند وقت یکبار لباس خود را گردگیری کنید.

لکه چربی روی چرم را با کف صابون و اسفنج نرم پاک کنید.

لباس‌های چرم بهتر است از چوب لباسی آویزان شوند چون تا کردن آنها موجب ترک‌خوردن و آویزان کردن آنها از یک جای تیز هم در طولانی مدت سبب تغییر شکل لباس می‌شود.

برای جلوگیری از خشک شدن و همچنین حفظ لطافت و انعطاف چرم هرچند ماه یک بار محصولات چرمی خود را با واکس‌‎های معتبر مخصوص چرم چرب کنید. توصیه می‌شود که چرم را شب واکس زده و در جای دربسته بگذارید. چرمی که تازه واکس زده شده و هنوز واکس به خورد آن نرفته است، گردو غبار بیشتری به خود جذب می‌‌کند و صدمه می‌بینید.

روی لباس چرمی خود عطر و اسپری نپاشید. مواد اسپری و عطر با سطح چرم فرآوری شده و آن را خراب می‎کند.

از قرار دادن لباس‌های چرمی در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید.

رطوبت باعث کپک زدگی لباس‌های چرم می‌شود؛ نباید اجازه دهید کالای چرمی در معرض رطوبت زیاد قرار گیرد.

هرگز برای محافظت و نگهداری لباس‌های چرمی از روکش‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 438 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php