کد خبر : 227146 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۱۳

نکاتی برای داشتن یک رابطه سالم در زندگی

نکاتی برای داشتن یک رابطه سالم در زندگی رابطه زمانی پیشرفت می کند که شما بتوانید با شریک تان به صورت آزادانه و صادقانه حرف بزنید. برای هیچ موضوعی خط قرمز وجود ندارد و هر دو نفر احساس می کنند که حرفهایشان شنیده می شود. این ارتباط دو طرفه یکی …

نکاتی برای داشتن یک رابطه سالم در زندگی

نکاتی برای داشتن یک رابطه سالم در زندگی

رابطه زمانی پیشرفت می کند که شما بتوانید با شریک تان به صورت آزادانه و صادقانه حرف بزنید. برای هیچ موضوعی خط قرمز وجود ندارد و هر دو نفر احساس می کنند که حرفهایشان شنیده می شود. این ارتباط دو طرفه یکی از پایه های اساسی برای پیشرفت یک رابطه است.

علاقه داشتن

افراد در روابط سالم به یکدیگر علاقه مند هستند. این مورد به طرق مختلفی از افرادیکه به یکدیگر علاقه مند بودند پرسیده شده است (و نه فقط از طریق یک مکالمه کوتاه با فردی که در حال عبور از خیابان است) از آنها دعوت شد تا کارهای مربوطه را انجام دهند و سوالهای عمیق تری از آنها در رابطه با تجربه ای که از این مورد داشتند پرسیده شد ، فراتر از اینکه فقط چه کارهایی انجام دادند.

پذیرش و احترام

کسی همه تصمیم ها را یک طرفه نمی گیرد. نه شما نه زوج تان! از اینکه چه فیلمی را ببینید تا اینکه چند بچه داشته باشید شما با هم تصمیم می گیرید و به حرفهای یکدیگر گوش می کنید.

پذیرش یعنی درک مثبتی از شخص داشته باشیم با تمام شناختی که از ایراد های او داریم و همینطور طرف مقابل در برابر ایراد ها و ویژگی های ما پذیرش داشته باشد.این یک تمرین ضروری در روابط سالم است. علاوه بر آن افرادیکه در شادترین روابط هستند در موقعیتهای اجتماعی به شکل مطلوبی با یکدیگر مکالمه می کنند و تلاش میکنند که حق تقدم را رعایت کنند، یا به اولویتهایی که دیگری دارد احترام بگذارد.

رابطه شما متعادل است

زمانی همسر یا نامزد شما مجبور است تا دیر وقت سر کار بماند. موقعی هم شما مجبور هستید از پدر و مادرتان نگهداری کنید. این از خصوصیات زندگی است. مسئله اصلی این است که در بلند مدت شما احساس کنید که زندگی متعادلی دارید.

به یکدیگر اطمینان دارید

یک رابطه سالم بر اساس اطمینان و اعتماد است. رابطه شما باید خالی از راز و رمز باشد. در صورتی که نمی توانید به شریک تان اطمینان کنید همیشه در ذهن تان شک و تردید وجود دارد باید خودتان و رفتارهای او را با یک مشاور بررسی کنید.

در مرحله اول منفی برداشت نمی کنند

افرادی که در روابط سالم هستند گرایش به این سمت دارند که کارهای منفی و اشتباهی که طرف مقابلشان انجام داده است را به عنوان اشتباهاتی صادقانه که معلول شرایط محیطی دشوار است ببیند و چیزهای مثبت را فقط به عنوان نتیجه اینکه طرف مقابل شخص خوبی بوده است نسبت میدهند و یا آن را علت سخت کوشی و یا سایر ویژگیهای شخصیتی مثبت فرد میبیند. آنها هر رفتاری را در مرحله اول منفی برداشت نمی کنند و در وهله اول اوضاع را به صورت مثبت بررسی می کنند.

تخریب و اصلاح

یک اصلاح و بازسازی خوب معمولا با پوزش و عذرخواهی شروع میشود و در مسیر سودمندی آن را رشد میدهد. افراد در روابط سالم می دانند تخریب ها باید با تلاش آنها، پذیرش اشتباهشان و متهم نکردن طرف مقابل اصلاح و ترمیم شود.

شما دعوا می کنید!

اختلاف نظر طبیعی است و اگر در رابطه ای هستید که هیچ وقت هیچ اختلاف نظر حتی جزئی هم نداشته اید احتمالا یک جای کار می لنگد. اما این را هم در نظر داشته باشید که کسانی که در رابطه ای سالم هستند دعواهایشان هم سازنده و عادلانه است. یعنی خبری از برچسب زدن و تحقیر طرف مقابل نیست. در دعوا و اختلاف نظر هم هدف اصلی فهمیدن نظرات طرف مقابل برای بهبود رابطه است نه گرفتن امتیاز از یکدیگر! وقتی هر طرف هم فهمید که اشتباه کرده است راه مشخص است: عذرخواهی می کند!

خودتان را هم دوست دارید

شما علاوه اینکه به نامزد یا زوج تان علاقه دارید خودتان را هم دوست دارید. پس رابطه تان را بر اساس یک رویا بنا نمی کنید. شما می دانید که نه خودتان و نه نامزدتان کامل نیستید و هر کدام نقص های خاص خودتان را دارید. بنابراین یکدیگر را بر اساس ارزش ها و معیارهایی که اکنون وجود دارد باید بپذیرید نه چیزهایی که در آینده ممکن است یک نفر تبدیل به آن شود.

با هم تصمیم می گیرید

افراد در روابط سالم می دانند تخریب ها باید با تلاش آنها، پذیرش اشتباهشان و متهم نکردن طرف مقابل اصلاح و ترمیم شود.

کسی همه تصمیم ها را یک طرفه نمی گیرد. نه شما نه زوج تان! از اینکه چه فیلمی را ببینید تا اینکه چند بچه داشته باشید شما با هم تصمیم می گیرید و به حرفهای یکدیگر گوش می کنید. پس از اگر یکبار برای فیلم مورد علاقه یکی به سینما رفتید بار بعد نوبت دیگری است که فیلم خودش را انتخاب کند!

نکات کوچک برای مهمترین رابطه زندگی

نکته هایی که درباره همسرتان می دانید و چیزهایی که در رابطه با او دوست دارید، می تواند خیلی مسائل را برایتان روشن کند. اگر بتوانید به اکثر این گزینه ها پاسخ مثبت بدهید، به احتمال زیاد در رابطه ای سالم به سر می برید:

1- اسم بهترین دوست همسرتان را می دانید و می تواند چند خصوصیت مثبت او را به خاطر بیاورید.

2- در کنار یکدیگر بازیگوش و سرزنده هستید.

3- حتی در مواقعی که با او مخالفید، قبول دارید که به نکته های خوبی اشاره می کند.

4- وقتی کنار هم نیستید نیز به یکدیگر فکر می کنید.

5- صبح با مهربانی و عطوفت از هم جدا می شوید و هنگام خداحافظی به یکدیگر توجه کامل دارید.

6- به ندرت به همسرتان توهین کرده و دیوانه خطابش کرده اید یا هرگز این کار را نکرده اید.

7- می توانید به چند خصوصیت مثبت او اشاره کنید که از پدر و مادرش به ارث برده است.

8- آشنایان و بستگان مورد علاقه همسرتان را می شناسید.

9- وقتی ناراحت و افسرده هستید، به جای اینکه از همسرتان دوری کنید و مشکلات را به تنهایی حل کنید، برای آرامش به او پناه می برید.

10- می دانید غذای مورد علاقه اش چیست.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، روابط عاشقانه ، زناشویی بازدید 626 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php