کد خبر : 227059 تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۰۷

خواص بی نظیر آبلیمو برای سلامتی

خواص بی نظیر آبلیمو برای سلامتی نوشیدن هشت لیوان 8 اونسی هر روز تعدادی از مزایای سلامت را فراهم می کند نوشیدن لیموترش در آب برای شما آنتی اکسیدان فراهم می کند لیمو یک منبع بسیار خوبی از منیزیم و پتاسیم است بدن انسان حدود 60 درصد آب دارد بنابراین …

خواص بی نظیر آبلیمو برای سلامتی

خواص بی نظیر آبلیمو برای سلامتی

نوشیدن هشت لیوان 8 اونسی هر روز تعدادی از مزایای سلامت را فراهم می کند نوشیدن لیموترش در آب برای شما آنتی اکسیدان فراهم می کند لیمو یک منبع بسیار خوبی از منیزیم و پتاسیم است بدن انسان حدود 60 درصد آب دارد بنابراین جای تعجب نیست که آب برای سلامتی شما مهم است. آب سموم را از بدن دفع می کند و مانع از دست دادن آب بدن و انرژی را برای شما نگه می دارد.

نوشیدن حداقل هشت لیوان 8 اونسی مایعات در روز، از جمله آب ضروری است. اگر شما طعم و مزه آب ساده را دوست ندارید شما ممکن است آب میوه و چای را ترجیح دهید. این نوشیدنی اغلب شیرین و حاوی کالری بیشتری است. اگر شما نمی توانید آب بنوشید کمی آب لیمو را داخل شیشه آب فشار دهید تا آشامیدنی قابل تحمل شود. شما همچنین می توانید از مزایای مغذی لیموترش لذت ببرید.

لیموترش، یک نوع از مرکبات و یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها در بدن شما، با جلوگیری یا توقف آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و یا مواد شیمیایی عامل آسیب، سلول های شما محافظت می کنند.

لیموترش همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین های است که عبارتند از:

پتاسیم

ویتامین های A، B، C، D

کلسیم

منیزیم

اگر شما به دنبال بهبود سلامت و یا حفظ وزن خود هستید در اینجا چند مزایای از اضافه کردن لیمو به آب آورده می شود.

1- جوان سازی پوست

چند محصول مراقبت از پوست برای ترویج سلامت و جوان سازی پوست وجود دارد. اما لازم نیست که شما پول زیادی برای محصولات گران قیمت برای بهبود صافی و ظاهر پوست صرف کنید. لیمو حاوی ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی است که سبب تقویت کلاژن می شود.

آب لیمو می تواند سبب هیدراته و جوان سازی پوست شما شود. ویتامین C و فلاونوئیدها نیز در برخی از محصولات مراقبت از پوست موضعی وجود دارد. توصیه نمی شود که شما آب لیمو را به طور مستقیم بر روی پوست خود قرار دهید زیرا نور خورشید می توانید سبب phytophotodermatitis، یا سوختگی دردناک با لیمو شود.

2- بهبود هضم

آب لیمو باعث بهبود هضم غذا می شود. لیمو خودش اسیدی است و آنها به بزاق در تجزیه غذا برای هضم بهتر کمک می کند. علاوه بر این، فلاونوئیدها در لیمو سبب تحریک ترشح آنزیمهای گوارشی می شود.

اگر شما از یبوست رنج می برید اسیدیته لیمو می تواند سبب تحریک فعالیت روده و تمیز شدن روده شود. و اگر شما سوزش مکرر سر دل و یا بازگشت اسید به مری دارید نوشیدن یک لیوان آب گرم با 2 قاشق چای خوری از آب لیمو در حدود 30 دقیقه قبل از غذا ممکن است به پیشگیری علایم ریفلاکس کمک کند.

3- جنگ با عفونت

خطر ابتلا به عفونت در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا بالاتر است. اگر می خواهید سالم بمانید در طول روز آب لیمو مزمزه کنید. ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در لیمو می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت و به بدن شما در مبارزه با عفونت مانند ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. همچنین ممکن است طول مدت بیماری را کوتاه کند.

4- کمک به کاهش وزن

یکی دیگر از مزایای آب لیموترش کمک به کنترل وزن است اسید سیتریک می توانید سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و به شما در سوزاندن کالری بیشتر و ذخیره چربی کمتر کمک کند. فعالیت بدنی منظم و کنترل سهم غذا در رژیم لاغری برای از دست دادن پوند اضافی و کنترل وزن مهم است. بنابراین، هدف برای حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در بیشتر روزهای هفته باشد و نیمی از هر وعده غذایی میوه ها و سبزیجات باشد.

برای به دست آوردن روز با یک شروع خوب و برگردادن سوخت و ساز بدن، نوشیدن یک لیوان آبلیمو در صبح، یا مکیدن یک قطعه لیمو قبل از غذا مفید است.

مزایای آب لیموترش برای سلامت و از دست دادن وزن

5- کاهش قند خون

به عنوان یک منبع عالی از ویتامین C، لیمو می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. لیمو یک شاخص گلیسمی پایین و به تنظیم جذب قند به جریان خون در بدن کمک می کند. در نتیجه شما ممکن است پیک قند خون را کمتر تجربه کنند.

6- کاهش بیماری های قلبی

لیمو یک منبع بسیار خوبی از منیزیم و پتاسیم برای سلامت قلب است. پتاسیم می تواند فشار خون را به طور طبیعی پایین تر و سبب بهبود گردش خون شود که خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. تحقیقات در ترکیبات لیمو به نام limonins در حال انجام است که ممکن است قادر به کاهش سطح کلسترول باشد. فشار خون بالا زمانی که با کلسترول بالا ترکیب شود می تواند سبب عروق خونی باریک و سخت شود. آنها همچنین خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش دهد.

7- جلوگیری از سرطان

سرطان رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی است و می تواند در بخش های مختلف بدن از جمله سینه، ریه ها، کلیه ها و غیره توسعه یابد. آب لیموترش می تواند خطر ابتلا به سرطان در حال توسعه را کاهش دهد و به شما در مبارزه با بیماری کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی در لیمو سبب رشد سلول های سالم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما می شود.

8- کاهش التهاب

آرتریت، نقرس و سایر مشکلات مشترک، توسط التهاب ایجاد می شود. ویتامین C می تواند سطح التهاب در بدن شما را کاهش دهد بنابراین اضافه کردن آب لیمو به آب می تواند علائم آرتروز و شرایطی مشابه عامل درد و خشکی مفاصل را کاهش دهد. یک مطالعه از Annals از بیماریهای روماتولوژی گزارش داد که کسانی که حداقل مقدار ویتامین C را مصرف کردند بیش از سه برابر احتمال ابتلا به ورم مفاصل داشتند.

لیمو همچنین می تواند سطح اسید اوریک را کاهش دهد. اسید اوریک محصول زائد در بدن است که از شکستن مواد غذایی حاوی پورین مانند گوشت، جگر، قارچ و دانه های خشک تولید می شود سطوح بالای اسید اوریک می تواند سبب نقرس شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 749 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php