کد خبر : 222877 تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۰۵

نحوه پرورش گل یاس

نحوه پرورش گل یاس گر از بوی خوش گل یاس مدهوش می‌شوید، با ما همراه باشید تا با نحوه پرورش این گیاه آشنا شوید. پرورش گل یاس کار سختی نیست؛ اما به آب زیاد و محیطی پر نور نیاز دارد. کافی است عطر و بوی خوش یاس را در یک …

نحوه پرورش گل یاس

نحوه پرورش گل یاس

گر از بوی خوش گل یاس مدهوش می‌شوید، با ما همراه باشید تا با نحوه پرورش این گیاه آشنا شوید. پرورش گل یاس کار سختی نیست؛ اما به آب زیاد و محیطی پر نور نیاز دارد. کافی است عطر و بوی خوش یاس را در یک بعد از ظهر تابستانی تصور کنید تا انگیزه لازم برای کاشت این گیاه را به دست آورید. پرورش یاس کار سختی نیست. فقط به آب زیاد و محیطی پر نور نیاز دارد. بیش از ۱۰۰ گونه یاس وجود دارد، همه آن‌ها به صورت بوته و درخت پرورش داده می‌شوند و همگی گل‌هایی معطر دارند. در ادامه با نحوه پرورش و نگهداری از گل یاس آشنا می‌شوید.

مرحله اول:

1- کاشت

انتخاب یک بوته یاس به یک فروشگاه گل و گیاه سر بزنید تا یک گونه یاس برای کشت انتخاب کنید. مهم‌ترین اصل در انتخاب بوته یاس توجه به این نکته است که بوته انتخاب شده عاری از هرگونه آفت و بیماری‌های گیاهی باشد. از کارشناسان حاضر در فروشگاه مناسب‌ترین گونه یاس برای پرورش در منطقه خود را بخواهید.

۲- انتخاب مکان کاشت یاس به آفتاب زیادی احتیاج دارد؛

در نتیجه برای کشت مکانی را انتخاب کنید که حداقل ۶ ساعت در روز در معرض نور خورشید قرار بگیرد و گردش هوای خوبی داشته باشد. خاک این گیاه باید دارای زهکشی مناسب باشد. از کاشتن یاس نزدیک درخت یا دیوار اجتناب کنید؛ زیرا ریشه‌هایش به فضای نسبتاً زیادی نیاز دارند.

۳- آماده کردن یاس برای کاشت ریشه یاس را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب ولرم قرار دهید. با استفاده از انگشتتان ریشه‌های در هم تنیده را به آرامی از هم باز کنید.

۴- یاس را در بهار یا پاییز بکارید خاک را تا عمقی که برای ریشه کافی است، بکنید. گیاه را درون حفره قرار دهید و تا نیمه ریشه، خاک بریزید. سپس خاک را آبیاری کنید. بعد تا کمی بالاتر از محل اتصال ریشه به ساقه را خاک بریزید. پوشانیدن بالاتر از این نقطه می‌تواند به خفه کردن ریشه و کشتن گیاه منجر شود.

مرحله دوم:

1- مراقبت

آبیاری گیاه یاس را در تابستان هفته‌ای چند بار آبیاری کنید؛ غیر از مواقعی که باران شدیدی باریده است.

۲- کوددهی در بهار می‌توانید از کود ترکیبی یا هر نوع کود مناسبی برای تغذیه این گیاه استفاده کنید.

۳- هرس منظم به منظور افزایش گل‌دهی و گردش هوا در پایان فصل زمستان، برخی از شاخه‌های قدیمی نزدیک به زمین را تا حد امکان هرس کنید. شاخه‌ها را از ناحیه‌های مختلف گیاه انتخاب کنید. در هر نوبت هرس بیشتر از یک چهارم شاخه‌ها را هرس نکنید.

مرحله سوم:

1- چیدن و خشک کردن یاس

شکوفه‌های باز شده یاس را بچینید گل‌ها را از دم‌گل جدا کنید. زمانی گل‌ها را بچینید که رنگ و بویشان در قوی‌ترین حالت است. بلافاصله پس از چیدن، آن‌ها را در یک گلدان آب قرار دهید.

2- یاس‌ها را آویزان و خشک کنید یاس‌های تازه برداشت شده را از دم‌گل به یک بند آویزان کنید و به مدت ۱ الی ۳ هفته در محیطی خنک و تاریک قرار دهید تا خشک شوند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 764 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php