کد خبر : 222849 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۶:۱۰

به هم خوردن نامزدی

به هم خوردن نامزدی دوران عقد و نامزدی یکی از شیرین ترین دوران زندگی هر دختر و پسر جوانی است. این دوران مرحله است برای شکل گیری و شروع یک زندگی، به این معنی که دختر و پسر در این دوران سعی در شناخت یکدیگر دارند و تصمیم می گیرند …

به هم خوردن نامزدی

به هم خوردن نامزدی

دوران عقد و نامزدی یکی از شیرین ترین دوران زندگی هر دختر و پسر جوانی است. این دوران مرحله است برای شکل گیری و شروع یک زندگی، به این معنی که دختر و پسر در این دوران سعی در شناخت یکدیگر دارند و تصمیم می گیرند که آیا می توانند در ادامه مسیر زندگی در کنار هم باشند.

خیلی از نامزدی ها به مرحله پایانی و ازدواج ختم می شود ولی در بعضی نامزدی ها دختر و پسر به این نتیجه می رسند که نمی توانند زندگی شاد و مسالمت آمیزی رادر کنار یکدیگر داشته باشند پس تصمیم میگیرند نامزدی خود را پایان دهند. دوران نامزدی دوران مهمی است و درست رفتار کردن و درست تصمیم گرفتن در این مرحله می تواند نقش به سزایی در خوشبختی آینده داشته باشد.

برهم خوردن نامزدی خسارت یا موقعیت!

تشکیل خانواده و زندگی زیر یک سقف امر بسیاری مهمی است. بسیاری از افراد برهم خوردن نامزدی را خسارتی بزرگ می دانند و از بروز این اتفاق بسیار هراس دارند در این میان می توان از خانواده هایی یاد کرد که از دوران نامزدی می ترسند و حتی عقد ماندن دختر در خانواده پدر را نمی پسندند. این گونه از افراد برهم خوردن نامزدی را نوعی ریختن آبرو می دانند و برای جلوگیری از این مشکل سعی می کنند دوران نامزدی وحتی عقد را به کمترین زمان ممکن تبدیل نمایند. حال جای یک سوال در اینجا باقی می ماند آیا برهم خوردن نامزدی بهتر از تشکیل یک خانواده بر پایه هایی ست و لرزان و یک زندگی نامطمئن نیست؟

اگر دو جوان قبل از اینکه زندگی خود را آغاز کنند بتوانند با شناخت و درک بیشتر و راهنمایی والدین تصمیم درستی بگیردند بهتر از یک عمر کشمکش، فرزندان سرگردان و زندگی سخت و طاقت فرسا است.

دیگه خواستگار ندارم

زندگی در شهر های کوچک و روستاها دارای مزایای فراوانی است. در مورد ازدواج نیز شاید بتوان گفت که شناختی که در شهرها و روستاها نسبت به افراد و و خانواده ها وجود دارد حسن بزرگی برای ازدواج است زیرا دیگر هیچ خواستگاری غریبه نیست و خانواده ها یک شناخت کلی را نسبت به یکدیگر دارند. اما در این میان مشکلی وجود دارد که زندگی بسیاری از دختران جوان را با چالشی بزرگ مواجه کرده است. در بسیاری از روستا ها و شهرهای کوچک زمامی که نامزدی و عقد میان دختر و پسری برهم می خورد نوع نگاه ها تغییر می کند و سرنوشت دختر دستخوش نوع نگاه دیگران می گردد:

«دانشجوی سال سوم روانشناسی بودم که از یکی از شهرهای بزرگ اطراف با معرفی یکی از آشنایان خواستگاری برایم آمدتحقیقات و مراحل خواستگاری انجام شد و ما بین ما صیغه محرمیت خوانده شد تا بتوانیم در این مدت شناخت بهتری از هم پیدا کنیم، با گذشت مدتی متوجه بروز برخی ناهنجاری ها در رفتار نامزدم شدم و هر چه سعی کردم نتوانست تغییری در این رفتارها ایجاد کنم به همین دلیلی نامزدی ما بهم خورد.خبر به هم خوردن نامزدی درروستای کوچک ما پیچید نوع نگاهها تغییر کرد. از آن روز ها 5 سال میگذرد و دیگر هیچ خواستگار مناسبی برای من پیدا نشده، اگر هم خواستگاری بوده یا مردی مسن که زن و یچه هم داشته و یا مردانی زن مرده که به دنبال مادری برای فرزندانشان می گشتند. در این روستا به چشم یک زن مطلقه به کم نگاه می کنند . از این وضعیت خسته شده ام و دلم می خواهد از این روستا بروم»

اگر تحقیقی انجام دهید از این دست دختران در روستا ها و شهر های کوچ کم نیستند که قربانی نوع نگاه دیگران شده اند.

بسیاری از افراد برهم خوردن نامزدی را خسارتی بزرگ می دانند و از بروز این اتفاق بسیار هراس دارند در این میان می توان از خانواده هایی یاد کرد که از دوران نامزدی می ترسند و حتی عقد ماندن دختر در خانواده پدر را نمی پسندند. این گونه از افراد برهم خوردن نامزدی را نوعی ریختن آبرو می دانند و برای جلوگیری از این مشکل سعی می کنند دوران نامزدی وحتی عقد را به کمترین زمان ممکن تبدیل نمایند.

دختران بی گناه

کمی منطقی باشید این گونه از دختران گناهی مرتکب نشده اند آنها فقط تلاش کرده اند جلوی شروع یک زندگی نافرجام رابگیرند. دوران نامزدی دوران شناخت و گرفتن تصمیم نهایی است . در این دوران زندگی زناشویی آغاز نشده است که با برهم خوردن آن دختر مطلقه فرض شود. این اتفاق برای هر خانواده ای ممکن است بیوفتد و جلوی ضرر ازهر کجاگرفته شود به نفع خانواده خواهد بود.

در این میان نقش مسئولین فرهنگی و رسانه بسیار مهم است شواهد نشان گر آن است که کار فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه و بالاتر رفتن سطح آگاهی می تواند مشکلات بسیاری از دختران جوان را حل کند دخترانی که نخواسته اند زندگی خود را بر روی نداشته ها بنا کنند ؛ دخترانی که به جرم گناه نکرده دیگر فرصتی مناسب برای آنها به وجود نمی آید و نامزدی نافرجام برای آنها تبدیل به پایان رویاهای زندگی خوب و سعادتمند شده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ازدواج ، اسلاید ، زناشویی بازدید 1,184 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php