کد خبر : 222539 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

حدیث امروز: ثواب دوست داشتن امام حسین (ع ) برای دنیا

امام حسین علیه السلام: هر که ما را دوست بدارد و این محبّت او جز به خاطر خدا نباشد (در روز قیامت) ما و او مانند این دو ـ حضرت دو انگشت اشاره اش را به موازات هم قرار داد ـ وارد می شویم و هر که ما را دوست …

حدیث امروز: ثواب دوست داشتن امام حسین (ع ) برای دنیا

امام حسین علیه السلام: هر که ما را دوست بدارد و این محبّت او جز به خاطر خدا نباشد (در روز قیامت) ما و او مانند این دو ـ حضرت دو انگشت اشاره اش را به موازات هم قرار داد ـ وارد می شویم و هر که ما را دوست بدارد و این محبّت او جز برای دنیا نباشد (باید بداند که) هرگاه برپا کننده عدالت قیام کند، عدالت و دادگری او شامل نیکوکار و بدکار خواهد شد.

متن حدیث:

امام حسین علیه السلام: مَن أحَبَّنا لا یُحِبُّنا إلاّ للّه ِِ جِئنا نَحنُ وهُوَ کَهاتَینِ ـ وقَدَّرَ بَینَ سَبّابَتَیهِ ـ ، ومَن أحَبَّنا لا یُحِبُّنا إلاّ لِلدُّنیا فَإِنَّهُ إذا قامَ قائِمُ العَدلِ وَسِعَ عَدلُهُ البَرَّ وَالفاجِرَ.

پینوشت: “محاسن البرقی،ج1، ص139- بحارالانوار،ج27،ص 90”

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 233 بار
دیدگاهتان را بنویسید

محسن در تاریخ 26 شهریور 1395 گفته : پاسخ دهید

سلام. من فکرکنم که معنی آخر حدیث (مورد محبت به اهل بیت علیهم السلام فقط به خاطر دنیا یا حوائج دنیایی) اینه که خیلی با طرف خودمونی رفتار نخواهد شد. تازه اگر طرف آدم خوبی هم باشه!
منظورم از خودمونی هم همون مورد اول است که برابر مثل خود حضرت(مثالی که حضرت آوردند در مورد دو انگشت مبارکشون) وارد قیامت و محشر خواهد شد!
پناه برخدا. آدم چکار کنه واقعا… فکر نکنیم که مفت مفت بهشت میریم، به خدا حساب کتاب داره اندازه نازکی موی سر.

css.php