کد خبر : 222209 تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

هفت استفاده جالب از پوست تخم مرغ

هفت استفاده جالب از پوست تخم مرغ 1- آنها را روی صورت تان بگذارید برای شادابی و جوانی پوست صورت پوسته تخم مرغ را ابتدا تمیز بشوئید آن را بکوبید، سپس با کمی سفیده تخم مرغ به صورت خمیر نرم درآورید و به مدت 10 دقیقه ای روی صورت تان …

هفت استفاده جالب از پوست تخم مرغ

هفت استفاده جالب از پوست تخم مرغ

1- آنها را روی صورت تان بگذارید

برای شادابی و جوانی پوست صورت پوسته تخم مرغ را ابتدا تمیز بشوئید آن را بکوبید، سپس با کمی سفیده تخم مرغ به صورت خمیر نرم درآورید و به مدت 10 دقیقه ای روی صورت تان بگذارید و سپس با آب ولرم صورت تان را بشوئید.

2- خانه تان را با آن تمیز کنید

مواد موجود در پوسته تخم مرغ یک تمیز کننده بسیار عالی است. آن را با کمی آب و صابون مخلوط کنید و قابلمه ، کتری و ظروف آلومینیومی که سیاه شده را با آن بشوئید.

3- پوست تان را با آن تمیز کنید

مقداری پوسته تخم مرغ را با سرکه سیب مخلوط کنید و بگذارید چند روزی بماند. سپس برای تمیز کردن پوست از هر گونه آلودگی با یک پنبه آن را به صورت تان بمالید و پس از 5 دقیقه صورت تان را با آب گرم بشوئید.

4- مزه دار کردن قهوه

قبل از اینکه قهوه را داخل دستگاه یا داخل ظرف قهوه جوش بریزید تا بجوشد وآماده شود کمی پوسته تخم مرغ به آن اضافه کنید تا مزه و طعم بهتری پیدا کند.

5- از بین بردن حیوانات سبزی و گلها

حتما برایتان پیش امده که زمانی که دارید سبزی پاک می کنید حلزون یا حیوانات دیگری در آن می بینید.به گزارش نیک صالحی ، برای اینکه مطمئن شوید این حیوانات به سبزی ها نم یچسبند و پس از شستشو سبزی هایی خوب و تمیز استفاده می کنید کمی پوسته تخم مرغ داخل ظرف سبزی که دارید آن را خیس می کنید بیندازید تا از شر این حلزون ها و حیوانات خلاص شوید.

6- پوست تخم مرغ و لباسشویی

مورد دیگر استفاده از پوست تخم مرغ، قرار دادن آن در داخل ماشین لباسشویی به عنوان سفید کننده لباس است، برای این که لباس‌های سفید روشن‌تر و براق‌تر شوند، مقداری از پوسته تخم مرغ را در داخل کیسه پارچه‌ای در داخل ماشین لباسشویی بیاندازید، خواهید دید که این پودر تاثیر زیادی در سفید و براق شدن لباس‌ها دارد.

7- استفاده به عنوان شمع

اما مورد دیگر کاربرد پوست تخم مرغ، استفاده از آن به عنوان شمع است! موقع کندن پوست تخم مرغ مراقب باشید که نیمی از پوست آن سالم جدا شود، سپس آن را با شمع مذاب پر کرده و از آن به عنوان شمع استفاده کنید!

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری بازدید 348 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php