کد خبر : 221784 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲

بیماری واگیردار شبکه های اجتماعی

بیماری واگیردار شبکه های اجتماعی بنابر تحقیقات انجام شده، استفاده مکرر از شبکه های اجتماعی با علائم افسردگی در ارتباط است. در اصل خلق و خوی شما توسط پست های دوستان در فضای مجازی تحت تاثیر قرار می گیرد که در نتیجه مقایسه خود با دوستان می تواند موجب افسردگی …

بیماری واگیردار شبکه های اجتماعی

بیماری واگیردار شبکه های اجتماعی

بنابر تحقیقات انجام شده، استفاده مکرر از شبکه های اجتماعی با علائم افسردگی در ارتباط است. در اصل خلق و خوی شما توسط پست های دوستان در فضای مجازی تحت تاثیر قرار می گیرد که در نتیجه مقایسه خود با دوستان می تواند موجب افسردگی شما شود.

همان طور که می دانید احساسات، هم مثبت و هم منفی، به راحتی از طریق پست هایی که کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند گسترش می یابد. همچنین ورود مرتب به شبکه های اجتماعی برمیزان شادی جوانان تاثیرگذار است. ازسوی دیگر، مشارکت منفعل و یا احساس طرد شدن در این شبکه ها منجر به آثار روانی منفی می شود.

تحقیقات نشان داده است؛ هرچه زمان بیشتری را در فضای مجازی می گذرانیم، احتمال آنکه احساس افسردگی کنیم بیشتر است. مکانیزم اصلی در این زمینه مقایسه اجتماعی است. در نتیجه، دلیل ایجاد چنین احساسی به تمایل ما برای مقایسه اجتماعی خود با دوستانمان باز می گردد.

صرف وقت بسیار زیاد در شبکه های مختلف اجتماعی یا بازدید مکرر از آن ارتباطی مثبت با تمایل به مقایسه خود با دیگران در کاربر ایجاد می کند که این شرایط نیز با افزایش علایم افسردگی در ارتباط است. اگر عکس های منتشر شده توسط دوستان موجب احساس افسردگی در ما می شوند شاید بهتر باشد تا از این شبکه اجتماعی بیشتر فاصله بگیریم.

مطالعه ای که دو سال پیش توسط پژوهشگران دانشگاه میشیگان انجام شد نشان داد هرچه میزان استفاده از فیسبوک توسط جوانان بیشتر باشد آنها احساس بدتری پیدا می کنند، یعنی استفاده از فیسبوک به کاهش شادی لحظه به لحظه و رضایت کلی از زندگی میان افرادی که در سن کالج قرار دارند منجر می شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 481 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php