کد خبر : 219910 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۱۸

حدیث امروز: صاحبان چشمه هاى حکمت و کمال علم در کلام امام رضا (ع)

امام رضا علیه‌السلام فرمودند: هرگاه خداوند، بنده‌اى را براى امور بندگانش برگزیند، براى این کار سینه‌اش را گشاده گرداند و چشمه‌هاى حکمت به دل او سپارد و علم را به کمال بر او الهام کند. و از این پس دیگر در پاسخى درمانده نگردد و در (تشخیص) صواب، سرگشته نشود. …

حدیث امروز: صاحبان چشمه هاى حکمت و کمال علم در کلام امام رضا (ع)

امام رضا علیه‌السلام فرمودند: هرگاه خداوند، بنده‌اى را براى امور بندگانش برگزیند، براى این کار سینه‌اش را گشاده گرداند و چشمه‌هاى حکمت به دل او سپارد و علم را به کمال بر او الهام کند.

و از این پس دیگر در پاسخى درمانده نگردد و در (تشخیص) صواب، سرگشته نشود.

او معصوم است و تأیید شده (از جانب خدا) و توفیق یافته و رهنمون گشته و از خطا و لغزش و افتادن در امان است.

خداوند او را به این امور اختصاص داده تا حجت او بر بندگان خدا و گواه او بر خلقش باشد و « و این فضل خداست که به هر که خواهد، دهد و خدا صاحب فضل بزرگ است*»

متن حدیث:

الإمام الرضا علیه السلام: إن العَبدَ إذَا اختارَهُ الله ُ عَزوجَل لاُِمورِ عِبادِهِ شَرَحَ لِذلِکَ صَدرَهُ، و أودَعَ قَلبَهُ یَنابیعَ الحِکمَهِ، و ألهَمَهُ العِلمَ إلهامًا، فَلَم یَعیَ بَعدَهُ بِجَوابٍ، و لا یَحیرُ فیهِ عَنِ الصوابِ، فَهُوَ مَعصومٌ مُؤَیدٌ، مُوَفقٌ مُسَددٌ، قَد أمِنَ الخَطایا والزلَلَ والعِثارَ ، یَخُصهُ الله ُ بِذلِکَ لِیَکونَ حُجتَهُ عَلى عِبادِهِ، وشاهِدَهُ عَلى خَلقِهِ، و «ذلِکَ فَضلُ الله ِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ و الله ُ ذُو الفَضلِ العظیمِ*».

پینوشت: «اصول کافی، جلد1، صفحه 202- عیون ج1،ص221 -معانی الأخبار، ج2،ص101»، جمعه: 4، حدید: 21

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 217 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php