کد خبر : 216210 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۳۰

حکم لکه خونى که در تخم مرغ پیدا مى ‏شود، چیست؟

حکم لکه خونى که در تخم مرغ پیدا مى ‏شود، چیست؟ حضرت امام: این خون پاک است؛ ولى بنابر احتیاط واجب، باید از خوردن آن اجتناب کرد و اگر خون را با زرده تخم مرغ، به هم بزنند که از بین برود، خوردن آن اشکال ندارد. آیات عظام سیستانى و …

حکم لکه خونى که در تخم مرغ پیدا مى ‏شود، چیست؟

حکم لکه خونى که در تخم مرغ پیدا مى ‏شود، چیست؟

حضرت امام: این خون پاک است؛ ولى بنابر احتیاط واجب، باید از خوردن آن اجتناب کرد و اگر خون را با زرده تخم مرغ، به هم بزنند که از بین برود، خوردن آن اشکال ندارد.

آیات عظام سیستانى و فاضل: این خون نجس نیست؛ ولى احتیاط مستحب آن است که از آن اجتناب شود. اگر خون در زرده باشد [ تا پوست نازک روى آن پاره نشده‏]، سفیده پاک است.

آیات عظام بهجت، تبریزى، صافى، نورى، مکارم و وحید: این خون بنابر احتیاط واجب نجس است و باید از آن اجتناب شود. اگرخون در زرده باشد (تا پوست نازک روى آن پاره نشده)، سفیده پاک است.

آیت ‏الله خامنه ‏اى: این خون پاک است؛ ولى خوردن آن حرام مى ‏باشد.

منابع:

آیات عظام حضرت امام ،سیستانی،توضیح ‏المسائل مراجع، م 98.آیت‏ الله فاضل، تعلیقات على‏ العروه، فى النجاسات، الخامس، م 1 ،آیت‏ الله وحید، توضیح ‏المسائل، م 99 ،آیت ‏الله نورى، توضیح ‏المسائل، م 98؛ آیت الله مکارم ،توضیح ‏المسائل مراجع، م 98 ؛ تعلیقات على العروه، فى ‏النجاسات، الخامس، م‏1 ، آیت ‏الله بهجت،توضیح ‏المسائل مراجع، م 98 و وسیلهالنجاه، ج 1، م 524.آیت‏ الله خامنه‏ اى، اجوبه الاستفتاءات، س 269

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، دین و احکام بازدید 647 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php