کد خبر : 183825 تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

آنچه در مورد گشنیز که نمی دانید!

آنچه در مورد گشنیز که نمی دانید! یک متخصص تغذیه گفت: مصرف این سبزی برای دهان و دندان بسیار مفید است، لثه را سالم نگه می‌دارد و از خرابی دندان‌ها جلوگیری و درد دندان را بر طرف می‌کند. به گزارش میهن فال به نقل از خبرگزاری برنا، با وجود این …

آنچه در مورد گشنیز که نمی دانید!

آنچه در مورد گشنیز که نمی دانید!

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف این سبزی برای دهان و دندان بسیار مفید است، لثه را سالم نگه می‌دارد و از خرابی دندان‌ها جلوگیری و درد دندان را بر طرف می‌کند.

به گزارش میهن فال به نقل از خبرگزاری برنا، با وجود این که گشنیز و تخم آن از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است، مصرف گشنیز معده را تقویت و خوردن آن با غذا به هضم غذا کمک می‌کند، تخم گشنیز شیر را در مادران شیرده زیاد می‌کند و برای تسکین درد دندان جویدن تخم گشنیز مفید است.

گشنیز خواب آور، مسکن و آرام کننده، تسکین کننده استفراغ و برطرف کننده عطش است، مصرف آن به بدن نیرو می‌بخشد، نیرو دهنده قلب و قاعده آور است و برای برطرف کردن افسردگی می‌تواند مفید باشد. مصرف بسیار زیاد گشنیز باعث بی حسی می‌شود.

برای نرم کردن سینه می‌توان از جوشانده تخم گشنیز استفاده کرد. خوردن گشنیز برای دهان و دندان بسیار مفید است، لثه را سالم نگه می‌دارد و از خرابی دندان‌ها جلوگیری و درد دندان را بر طرف می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 472 بار
دیدگاهتان را بنویسید

ashii در تاریخ 9 دی 1394 گفته : پاسخ دهید

نمیدانستم که گشنیز این همه خاصیت دار با تشکر از شما بخاطر دانستنها که میگوید دیگر سعی میکنم از گشنیز خوب استفاده کنم با سپاس فراوان

css.php