کد خبر : 181018 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۰۴

تاثیر شگفت انگیز «لا حول ولا قوّه الّا باللَّه»

تاثیر شگفت انگیز «لا حول ولا قوّه الّا باللَّه» در آموزه های اسلام و روایات ائمه اطهار علیهم السلام اذکار مختلفی برای نزدکی به خدا و رسیدن به حوائج مورد توصیه است که هر یک دنیایی از عظمت و معنا و اجر و ثواب را در خود جای داده اند؛ …

تاثیر شگفت انگیز «لا حول ولا قوّه الّا باللَّه»

تاثیر شگفت انگیز «لا حول ولا قوّه الّا باللَّه»

در آموزه های اسلام و روایات ائمه اطهار علیهم السلام اذکار مختلفی برای نزدکی به خدا و رسیدن به حوائج مورد توصیه است که هر یک دنیایی از عظمت و معنا و اجر و ثواب را در خود جای داده اند؛ از جمله این اذکار که خواصی شگفت انگیز دارد ذکر «لا حول و لا قوّه الّا باللَّه العلىّ العظیم» است.

از رسول خدا (ص) روایت شده است که فرمودند: «گفتن ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله العلى العظیم» دارویى است که نود و نه بیمارى را بهبود مى‌بخشد که آسان‌ترین آنها اندوه است و معناى این کلمه چنین است هیچ حرکت و نیرویى جز به سبب و خواست خدا پدید نیامد.»

هشام بن احمر مى‏ گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که مى ‏فرمودند: «[پدرم مى فرمود:] هر کس بگوید: «لا حول و لا قوّه الّا باللَّه العلىّ العظیم» خداوند هفتاد نوع بلا را از او دور مى ‏سازد که کمترین آنها خفگى است.»

همچنین، عمر بن یزید مى‏ گوید: امام صادق (ع) فرموده اند: «هر کس هر روز صد مرتبه بگوید: «لا حول و لا قوّه الّا باللَّه» خداوند هفتاد نوع بلا را که آسان‏ترین آنها اندوه است از او برطرف مى‏ کند.»

و ابو سعید خدرى مى‏گوید: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «هر کس هنگام خروج از خانه بگوید: «بسم اللَّه» دو فرشته موکّل بر او مى‏ گویند: راه یافتى. و اگر بگوید: «لا حول و لا قوّه الّا باللَّه» مى‏ گویند: مصون داشته شدى. و اگر بگوید: «توکّلت على اللَّه» مى‏ گویند: کفایت شدى. پس شیطان مى ‏گوید: من چگونه بر بنده ‏اى که راه یافته و مصون داشته شده و کفایت گردیده است دست یابم؟»

بکیر مى‌گوید: از امیرالمومنین (ع) شنیدم که مى‌فرمودند: «رسول خد صلی الله علیه و آله به من فرمودند: «اى على! آیا به تو کلماتى نیاموزم؟ هر گاه که در سختى و بلایى در افتى، بگو بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول ولا قوه الا بالله العلى العظیم؛ زیرا خداوند عزوجل به وسیله آن انواع بلا را از تو دور می‌کند.»

امیرمومنان امام على (ع) خطاب به کمیل بن زیاد مى‌فرمایند: «اى کمیل ! هر روز نام خدا را بر زبان جارى کن و بگو: « لا حول و لا قوه الا بالله» بر خدا توکل کن، ما را یاد کن ، نام ما ببر و بر ما درود فرست. اى کمیل! به هنگام غذا نام خدایى را که با اسمش هیچ دردى زیان نرساند و نامش براى هر بدى و دردى درمان است به زبان آور . اى کمیل! به هنگام هر سختى بگو: « لا حول و لا قوه الا بالله » تا خدا آن را کفایت کند. و به هنگام نعمت بگو: الحمدلله تا زیاد شود و چون روزى‌ات دیر رسد، استغفار کن تا خدا گشایش دهد.»

و امام صادق (ع) است که فرمودند: «آن کس که هزار بار بگوید «لا حول ولا قوه الا بالله» خداى تعالى زیارت کعبه را روزى‌اش خواهد نمود و اگر مرگش نزدیک باشد، خدا آن را به تاخیر خواهد انداخت تا حج را روزى‌اش سازد.»

امام رضا (ع) فرموده اند: «هر کس پس از نماز صبح صد بار بگوید: «بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول و لا قوه الا بالله العلى العظیم» به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیک‌تر شده و به راستى که در مدار اسم اعظم قرار گرفته است.»

منابع:

ثواب الاعمال

مستدرک الوسائل

اصول کافی

سفینه البحار

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، اسلاید ، مذهبی بازدید 2,269 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php