کد خبر : 171942 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

تاثیر آدامس بر سلامتی بدن!

دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه گفت: آدامس‌ها دو نوع هستند، یکی قند معمولی یا ساکارز که مصرف آن موجب پوسیدگی دندان می‌شود و دیگری آدامس‌‌هایی که از قندهای مصنوعی ساخته شده است و فاقد قند و شکر طبیعی هستند که قابل هضم در بدن می‌باشند. وی افزود: در بدن ما …

تاثیر آدامس بر سلامتی بدن!

دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه گفت: آدامس‌ها دو نوع هستند، یکی قند معمولی یا ساکارز که مصرف آن موجب پوسیدگی دندان می‌شود و دیگری آدامس‌‌هایی که از قندهای مصنوعی ساخته شده است و فاقد قند و شکر طبیعی هستند که قابل هضم در بدن می‌باشند.

وی افزود: در بدن ما آنزیمی به نام پتاآلین وجود دارد که موجب هضم کربوهیدرات‌های اولیه می‌گردد. بنابراین آدامس‌های بدون قند موجب آسیب به دهان و دندان نمی‌شوند.

فرح‌بخش در مورد تاثیر جویدن آدامس بر چاقی عنوان کرد: برخلاف تصور عامه مردم جویدن آدامس موجب چاقی نمی‌گردد و فرقی نمی‌کند آدامس معمولی یا آدامس بدون قند باشد. جویدن آدامس موجب تحریک شیره‌های گوارش و بهبود کارکرد دستگاه گوارشی می‌شود، بنابراین جویدن آدامس موجب لاغری افراد می‌گردد. اما این لاغری محسوس نیست.

وی در خصوص افرادی که باید از مصرف آدامس پرهیز کنند، تاکید کرد: افراد دیابتی هرگز نباید آدامس‌های قنددار یا معمولی را استفاده کنند، اما مصرف بدون قند آن تاثیری بر میزان قند بدن این افراد ندارد، چرا که این آدامس‌ها دارای قندهای سوبیتول یا زایبیتول از دسته قندهای الکلی هستند که میزان انرژی بخشی و قند آن بسیار ناچیز است.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: جویدن آدامس موجب تقویت عضلات جونده می‌گردد، اما مصرف آن به صورت ناشتا توصیه نمی‌شود. بهترین زمان برای جویدن آدامس بعد از مصرف غذا است، چرا که بدن را فریب می‌دهد که گویا غذایی وارد دستگاه گوارش شده است و در نتیجه دستگاه گوارش تولید شیره بیشتری می‌کند و این موضوع به هضم غذا کمک می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 338 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php