کد خبر : 266786 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

هوش مصنوعی واژه های تازه می سازد

هوش مصنوعی واژه های تازه می سازد وب سایتی توسعه یافته که با استفاده از هوش مصنوعی واژه های جدیدی می سازد که تا به حال وجود نداشته اند. به گزارش میهن فال به نقل از مهر، یک سیستم هوش مصنوعی جدید ساخته شده که می تواند واژه های جدید بسازد. …

هوش مصنوعی واژه های تازه می سازد

هوش مصنوعی واژه های تازه می سازد

وب سایتی توسعه یافته که با استفاده از هوش مصنوعی واژه های جدیدی می سازد که تا به حال وجود نداشته اند.

به گزارش میهن فال به نقل از مهر، یک سیستم هوش مصنوعی جدید ساخته شده که می تواند واژه های جدید بسازد.

وب سایت ThisWordDoesNotExist.com  این واژه های جدید را می سازد که قبلا وجود نداشته اند. کافی است کاربران روی دکمه ای در سایت کلیک کنند و یک واژه تازه ساخته می شود.

این وب سایت توسط توماس دیمسون برنامه نویسی ساکن سن فرانسیسکو توسعه یافته است. این مهندس نرم افزار قبلا در اینستاگرام فعالیت می کرده است.

توماس دیمسون می گوید: در ماه فوریه شغلم را به عنوان مدیر مهندسی در اینستاگرام ترک کردم. من و دوستم سعی داشتیم شرکتی تاسیس و در حوزه هوش مصنوعی فعالیت کنیم. به این نتیجه رسیدیم که بهتر است به هوش مصنوعی اجازه دهیم نام خود را انتخاب کند.

اما همه گیری ویروس کرونا آغاز شد و او مجبور شد مدت زیادی در خانه بماند و در این مدت با الگوریتم نام سازی سروکار داشت.

دیمسون می افزاید: به طور تصادفی با یک دیکشنری مک روبرو شدم و واژه های مختلف به جای نام شرکت می ساختم.

او با استفاده از فایل دیکشنری که ساخته بود، به این الگوریتم آموزش داد تا میان بخش های مختلف سخن گفتن، تعریف و موارد استفاده تمایز قائل شود.

به عنوان مثال یکی از واژه های ساخته شده توسط این الگوریتم sesquipedalian است. این واژه به معنای  فردی است که از واژه ها غیر  معمول بیش از اندازه استفاده می کند.  واژه دیگر salvestate به معنای انتقال صندلی خودرو به اتاق غذا خوری است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : فناوری ، مجله خبری بازدید 730 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php