کد خبر : 1144 تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۷

همه چیز درباره فیلم پرستاره «دموکراسی تو روز روشن»

فیلم پرستاره «دموکراسی تو روز روشن» این روزها مهمان پرده سینماهاست و از همین رو بد ندانستیم سراغ این اثر پرتناقض رفته و آن را بررسی کنیم. یکی از تناقض‌های فاحش و قابل پی گیری این فیلم جاذبه و دافعه متفاوت و جالب فیلم است تا جایی که بعد از پایان …

همه چیز درباره فیلم پرستاره «دموکراسی تو روز روشن»

فیلم پرستاره «دموکراسی تو روز روشن» این روزها مهمان پرده سینماهاست و از همین رو بد ندانستیم سراغ این اثر پرتناقض رفته و آن را بررسی کنیم. یکی از تناقض‌های فاحش و قابل پی گیری این فیلم جاذبه و دافعه متفاوت و جالب فیلم است تا جایی که بعد از پایان آن نظرات مختلفی را می‌شد از زبان تماشاگران شنید. بعضی بینندگان به شدت از فیلم خوششان آمده بود و عده ای نیز به هیچ وجه با فیلم ارتباط برقرار نکرده بودند.
«دموکراسی تو روز روشن» روایتی از سرگذشت زندگی یک سردار دفاع مقدس است که در زندگی اشتباهاتی مرتکب شده و در عالم برزخ سعی در جبران خطاهایش دارد. این اتفاق و روایت در قالب طنز موقعیت رخ می‌دهد، اما در روزهایی که ساخت فیلم‌های کمدی در آثار سخیف و دم دستی خلاصه و آنقدر متداول و معمولی شده که نام کارگردانانی چون «فرزاد موتمن» را در یکی از آثار مذکور می‌بینیم، «دموکراسی تو روز روشن» غنیمتی است که با نگاهی طنز آلود به سراغ مسائل اجتماعی و نقد رفته است البته به طور صرف نمی‌توان گفت این فیلم چارچوبی طنز دارد بلکه بیشتر فیلم ژانری ترکیبی دارد و با مدد گرفتن از گونه‌های متفاوت، قصه و مضمونش را پیش می‌برد. به طور کلی «دموکراسی تو روز روشن» از جمله فیلم‌هایی است که علاوه بر مخاطبان علاقه مند به سوپر استارها طیف عظیمی ‌از مخاطبان خاص را جذب می‌کند. متاسفانه سینمای عامه پسند و سرگرم کننده ایران در سال‌های اخیر کارنامه بسیار بدی از خود به جای گذاشته و حتی هیچ آبرویی برای خود باقی نگذاشته است، اما فیلم مذکور یک پله بالاتر از سطح فیلم‌های سرگرم کننده اخیر می‌باشد.
به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سینما بازدید 473 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php