کد خبر : 161085 تاریخ انتشار : جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

مدل های زیبا از دکوراسیون کلاسیک

ستون‌های زیبا و قدکشیده و سقف‌هایی بلند و وسیع؛ اگر با سبک‌های مختلف معماری آشنا باشید با این دو نشانه حتما به معماری کلاسیک می‌رسید. یکی از قدیمی‌ترین سبک ها در معماری که لقب نخستین سبک پرطرفدار را هم از آن خود کرده است. دکوراسیون کلاسیک مدت‌هاست که به سبک …

ستون‌های زیبا و قدکشیده و سقف‌هایی بلند و وسیع؛ اگر با سبک‌های مختلف معماری آشنا باشید با این دو نشانه حتما به معماری کلاسیک می‌رسید.

یکی از قدیمی‌ترین سبک ها در معماری که لقب نخستین سبک پرطرفدار را هم از آن خود کرده است. دکوراسیون کلاسیک مدت‌هاست که به سبک مادر در دکوراسیون تبدیل شده؛ اتفاقی که باعثشده این سبک که قدمتش به یونان باستان می‌رسد هنوز هم بعداز گذشت بیش از دو هزار سال طرفداران متعصب خودش را داشته باشد. اگر نظم، تعادل و هماهنگی را در کنار شکوه و عظمت برای دکوراسیون داخلی منزلتان می‌پسندید، بهتر است با این سبک دکوراسیون بیشتر آشنا شوید؛ شک نکنید دکوراسیون کلاسیک از هر حیث پاسخگوی سلیقه خاص شماست.

از کجا آمده است؟
رسول یونان!

مدل های زیبا از دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک در فرانسه به سبک لویی و در انگلستان به سبک ویکتوریا معروف شده است

رئال و واقعی؛ در دکوراسیون کلاسیک همه‌چیز همان طور است که باید باشد؛ خصوصیتی که به یونان و عصر پرشکوهش باز می‌گردد. روزگاری در کشور یونان و به‌طور کلی در فرهنگ غرب، انسان‌محوری ملاک بوده و همه‌چیز بر اساس آن پایه‌گذاری می‌شده است  در نتیجه همه چیز کاملا علمی و رئال است و انسان نقش اساسی را برعهده گرفته است. دقیقا به همین دلیل گل و گیاه حضور کمتری در این سبک دارند، درست برخلاف فرهنگ شرق که طبیعت‌مدار است و نشانه‌های آن در دکوراسیون منسوب به شرق هم دیده می‌شود؛ انسانِ در سایه طبیعت.

با تمام این تفاسیر سبک کلاسیک به خاطر قدمت زیادش در کشورهای مختلف هویت‌های متفاوتی پیدا کرده و با اسامی مختلفی هم شناخته می‌شود؛ برای مثال در فرانسه به سبک لویی و در انگلستان به سبک ویکتوریا معروف شده است درحالی‌که پایه‌های اصلی کار در هردو سبک یکی است.

چه خصوصیاتی دارد؟
بالا، بالا و بالاتر

ستون‌ها: ساختمان‌هایی که به سبک کلاسیک ساخته می‌شوند حتما در نمای ورودی‌شان ستون‌های بلند دارند؛ ستون‌های تزئین شده‌ای که به عنوان یکی از خصوصیات بارز سبک کلاسیک شناخته می‌شوند تا جایی‌که خیلی‌ها بر اساس انواع تزئینات ستون‌ها و سرستون‌ها دوره معماری و قدمت آنها تشخیص می‌دهند.

مدل های زیبا از دکوراسیون کلاسیک

سقف عنصر مهم در معماری کلاسیک است، سقف باید بلند باشد این باعث شکوه و عظمت می شود

سقف: ستون‌های بلند، سقف‌های بلند می‌خواهند. در نتیجه سقف دومین عنصر مهم در معماری سبک کلاسیک است. سقف بلند باعث افزایش شکوه و عظمت فضایی که در آن قرار گرفته‌اید می‌شود. پس هرچه سقف بلندتر و بالاتر، احساس شکوه و عظمت در فضا هم بیشتر؛ ویژگی که باعث شده طراحان در این نوع دکوراسیون از عناصر شلوغ هم بهره ببرند درحالی‌که زیر سقف‌های کوتاه شلوغی اولین چیزی است که خودش را نشان می‌دهد.

پنجره: ناگفته پیداست سقف‌های بلند پنجره‌های بلند می‌خواهند؛ پنجره‌هایی از کف تا سقف؛ بلند و کشیده. این سومین خصوصیت معماری کلاسیک است؛ پنجره‌هایی بلند که با قاب‌های واضح به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم شده‌اند. می‌توان بالای پنجره‌ها را به صورت قوس‌دار در نظر گرفت یا اینکه آنها را در شکل معمول پنجره‌ها به صورت صاف ساخت که در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌شود چراکه پنجره‌های قدی به با شکوه‌تر کردن فضا کمک می‌کنند.

در این دکوراسیون از چه وسایلی استفاده می شود؟
آشنا می بینم

عظمت و شکوه معماری کلاسیک در دکوراسیون سبک کلاسیک هم دیده می‌شود؛ سبکی که در تمامی جوانب وزین و باابهت است حتی در متریال و وسیله‌هایی که به این سبک چیده می‌شوند. پس در یک دکوراسیون کلاسیک شما می‌توانید از متریال‌هایی مثل اچ دی اف یا حتی موکت استفاده کنید. متریال‌های سبک کلاسیک همگی باید طبیعی و باشکوه باشند؛ موادی مثل سنگ‌های کارشده یا ساده، پارکت‌هایی از چوب طبیعی، گچ، کاغذدیواری، رنگ، شیشه‌های قطور، لوسترهای کریستال، برنز، ورق طلا و. . . .
مدل های زیبا از دکوراسیون کلاسیک

برای دکوراسیون کلاسیک خانه از مبلمان استیل استفاده کنید

به همین نسبت عناصری هم که در دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شوند حتما باید با کلیت موضوع هماهنگ باشند و باید حسی آشنا را منتقل کنند و به شیوه‌ای درست در جای خود قرار بگیرند. گلدان‌ها، مجسمه‌ها و دیگر عناصر تزئینی از این نظر مناسب‌ترین وسایل برای این سبک از دکوراسیون هستند فقط باید در انتخاب نوع و نحوه چیدن آنها دقت کنید. فراموش نکنید تاکید سبک کلاسیک بر خطوط و فضاهای منحنی‌شکل است. وسایل مدور حسی از دنج بودن و اصالت را در انسان به وجود می‌آورند و در نتیجه پرکاربردترین وسایل در خانه‌های کلاسیک هستند.

مبلمان استیل: اگر دکوراسیون کلاسیک را برای فضای داخلی خانه خود انتخاب کرده‌اید، گزینه دیگری جز انتخاب مبلمان استیل ندارید؛ مبلمانی که از ترکیب چوب و پارچه ساخته شده و چوب آن به عنوان پایه اصلی کار حتما دارای نقوش و فرم‌های برجسته است؛ فریم پرنقش و نگاری که قاعدتا باید با پارچه‌های گلدار و البته گرانبها پوشیده شود.

پرده‌ها: پنجره‌های بلند، پرده‌های بلند می‌خواهند. پس دقت کنید پرده‌هایی که در این سبک از دکوراسیون استفاده می‌شوند هیچ‌وقت نمی‌توانند کوتاه باشند. پرده‌ها باید از سقف تا زمین کشیده شده باشند و البته در راستای پاسخگویی به حس جلال و شکوه دکوراسیون کلاسیک. باید در انتخاب این نوع پرده از پارچه‌های گران‌قیمت استفاده کرد. مدل این پرده‌ها هم هیچ‌وقت نمی‌تواند ساده باشد. پنجره‌های بلند سبک کلاسیک با پرده‌هایی بلند که دارای لایه‌های رویه، زیره، یراق و . . . هستند، پوشیده می‌شوند.
مدل های زیبا از دکوراسیون کلاسیک

فرش های گرانبها تنها انتخاب سبک کلاسیک دکوراسیون هستند

فرش: فرش‌های گرانبها تنها انتخاب این سبک دکوراسیون هستند؛ فرش‌هایی که قرار است شکوه و عظمت را حتی وقتی چشم شما به زمین خیره شده هم نشان دهند. پس فرش‌ها زیر وسیله‌ها پنهان نمی‌شوند. به تناسب سلیقه می‌توانید از انواع فرش‌ها با طرح سنتی استفاده کنید اما هرگز سراغ طرح‌های مدرن یا اشکال هندسی و. . . نروید  چون شکوه و جلال حتی روی زمین خانه شما هم باید خودش را نشان دهد!

چه رنگ‌هایی بیشتر استفاده می‌شوند؟
در ستایش اصالت و پختگی

مدل های زیبا از دکوراسیون کلاسیک

رنگ‌هایی که در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند، محدود هستند از رنگ های پخته باید استفاده کنید

رنگ‌هایی که در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند، محدود هستند؛ رنگ‌هایی که به اصطلاح پخته هستند و این یعنی شما نمی‌توانید از هر رنگی که می‌خواهید در این سبک استفاده کنید بلکه باید سراغ نوع پخته رنگ مورد علاقه خود بروید. پس به جای قرمز از زرشکی، به جای سبز از یشمی و به جای آبی از سرمه‌ای استفاده کنید. در حالت کلی رنگ‌هایی که در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند رنگ‌هایی هستند که حتما با یکی از رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای یا طوسی مخلوط شده‌اند.

در نتیجه سرمه‌ای، قهوه‌ای، زرشکی، یشمی، سدری، طلایی، برنزی، صورتی چرک و رنگ‌های مشابه بیشترین کاربرد رنگی را در این سبک از دکوراسیون دارند اما فراموش نکنید نمی‌توانید همه این رنگ‌ها را با هم استفاده کنید. فضای غالب خانه شما باید یک یا دو رنگ ثابت داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دکراسیون منزل ، سبک زندگی بازدید 282 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php