کد خبر : 14728 تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹

فواید جویدن آدامس!

  محققان انگلیسی دریافته‌اند، جویدن آدامس می تواند به حفظ تمرکز در کارهایی که نیاز به نظارت مستمر و طولانی مدت دارند، کمک کند. در مطالعات قبلی مشخص شده بود که جویدن آدامس به افزایش تمرکز در کارهای مربوط به حافظه بصری کمک می کند؛ پژوهشگران دانشگاه کاردیف با هدف …

فواید جویدن آدامس!

 

محققان انگلیسی دریافته‌اند، جویدن آدامس می تواند به حفظ تمرکز در کارهایی که نیاز به نظارت مستمر و طولانی مدت دارند، کمک کند.

در مطالعات قبلی مشخص شده بود که جویدن آدامس به افزایش تمرکز در کارهای مربوط به حافظه بصری کمک می کند؛ پژوهشگران دانشگاه کاردیف با هدف بررسی اثر مشابه آدامس بر افزایش قدرت تمرکز و عملکرد حافظه صوتی تحقیقی را انجام داده‌اند.

«کیت مورگان» نویسنده این تحقیق تأکید می کند: در تحقیقات قبلی اثربخشی جویدن آدامس روی برخی مناطق شناختی مغز اثبات شده بود، اما در این تحقیق بر روی عملکردهای شنوایی که با حافظه کوتاه مدت در ارتباط هستند، متمرکز شدیم.

در این مطالعه 38 داوطلب به دو گروه تقسیم شده و در یک تست عملکرد صوتی 30 دقیقه ای شرکت کردند؛ هر دو گروه به مجموعه‌ای از اعداد یک تا 9 که بصورت تصادفی اعلام می شد، گوش می‌کردند.

سپس میزان سرعت و دقت افراد در بخاطر آوردن این اعداد مورد بررسی قرار گرفت که نشان می دهد، افرادیکه در حین انجام تست در حال جویدن آدامس بودند، از سرعت و دقت بالاتری نسبت به گروه دیگر برخوردار بودند.

«مورگان» خاطر نشان می کند: افرادیکه آدامس نمی جویدند، در شروع عملکرد نسبتا بهتری داشتند، اما همزمان با نزدیک شدن به پایان آزمون عملکرد آنها تضعیف می شد؛ این مسئله نشان می دهد که جویدن آدامس می تواند به حفظ تمرکز در کارهایی که نیازمند نظارت مستمر و طولانی مدت هستند، کمک کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 380 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php