کد خبر : 88665 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

فقیر ترین رئیس جمهور جهان! +عکس

رئیس جمهور اروگوئه روزانه با فولکس‌اش روزانه از منزلش در خارج مونته ویدئو تا قصر ریاست جمهوری تردد می‌کند. به گزارش میهن فال به نقل از العربیه، اگر گفته شود که رئیس جمهور اروگوئه در یک فولکس زندگی می کند، زیاده گویی نشده است. وقتی در سال 2010، فرمانده سابق …

رئیس جمهور اروگوئه روزانه با فولکس‌اش روزانه از منزلش در خارج مونته ویدئو تا قصر ریاست جمهوری تردد می‌کند.

فقیر ترین رئیس جمهور جهان! +عکس

به گزارش میهن فال به نقل از العربیه، اگر گفته شود که رئیس جمهور اروگوئه در یک فولکس زندگی می کند، زیاده گویی نشده است.

وقتی در سال 2010، فرمانده سابق چریک های چپ گرای اروگوئه، قدرت را به دست گرفت، در حضور مردم از دارایی های خود پرده برداشت. اما دارایی های “خوزه موجیتا” بیشتر از یک خودروی فولکس مدل 1987 نبود.

همانطوری که در تصویر این خبر مشاهده می کنید، رئیس جمهور اروگوئه قبول نمی کند که با خودرو رسمی دولتی جابجا شود، بلکه همیشه ترجیح داده که از فولکس خود استفاده کند. وی همچنین حاضر نیست که در قصر ریاست جمهوری “رزیدنسیا دی سئوارز” که دارای 42 خدمه و کارمند است، زندگی کند. بلکه زندگی در مزرعه کوچک خانمش در بیرون شهر مونته ویدیو، پایتخت اوروگوئه را ترجیح داده است.

“موجیتا” در دهه های 60-70 رهبری گروه چریکی چپ گرای “توپاماروس” را علیه حکومت نظامیان به عهده داشت وی 6 بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و14 سال از عمر خود را در زندان سپری کرد تا اینکه در سال 1985 از زندان آزاد شد.

رئیس جمهور اروگوئه با دریافت 12هزار دلار در ماه و پرداخت 11هزار از آن به فقرا، دانشجویان نیازمند و امور خیریه، لقب فقیرترین رئیس جمهور جهان را از آن خود کرده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 212 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php