کد خبر : 1790 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۹:۴۲

عکس ها و خلاصه داستان سریال ۲۴

این داستان نفس گیر زمان واقعی را نشان می دهد و هر قسمت آن بیست و چهار ساعت از زندگی جک باور را شرح می دهد. قسمت اول در ساعت ۱۲ ظهر آغاز و در ۱۲ ظهر روز بعد پایان می یابد و داستان در روز انتخابات ریاست جمهوری کالیفرنیا …

عکس ها و خلاصه داستان سریال ۲۴

عکس ها و خلاصه داستان سریال ۲۴

عکس ها و خلاصه داستان سریال ۲۴

عکس ها و خلاصه داستان سریال ۲۴

این داستان نفس گیر زمان واقعی را نشان می دهد و هر قسمت آن بیست و چهار ساعت از زندگی جک باور را شرح می دهد.

قسمت اول در ساعت ۱۲ ظهر آغاز و در ۱۲ ظهر روز بعد پایان می یابد و داستان در روز انتخابات ریاست جمهوری کالیفرنیا اتفاق می افتد. جک باور رئیس یک تیم از نخبگان سازمان سیا است که وظیفه حفاظت از سناتور دیوید پالمر را در مقابل یک نقشه ترور به عهده دارند. از طرفی جک باید خانواده خود را نیز در برابر تروریست ها محافظت نماید. تروریست هایی که به دنبال انتقام گرفتن از جک و دیوید پالمر بخاطر انجام ماموریت مخفی در بالکان هستند. در این میان، رابطه زندگی زناشویی سخت جک با همسرش، تری، با ناپدید شدن دختر نوجوان گرفتارش، به نازکی یک تار مو می رسد.

سبک سریالاین سریال به سبک اکشن و ماجرایی است. نقش اول این داستان «جک باور» در اداره ی CTU (واحد ضد تروریستی)، شاخه ای خیالی از سازمان CIA مشغول به کار است(که البته شاخه ای شبیه آن با نام دیگر در این سازمان وجود دارد) و هر فصل (Season) یک روز از زندگی او را، در حال مبارزه با یک نقشه ی تروریستی بزرگ و خطرناک نشان می دهد. هر قسمت (Episode) از سریال، یک ساعت از روز جک باور را نشان می دهد و در قسمت ۲۴ روز جک باور به پایان می رسد. این سریال علاوه بر طرفداران اکشن و تیراندازی، به دلیل داشتن داستان پر هیجان، و نشان دادن زندگی شخصی شخصیت ها، به دوستداران سریال های درام و ماجرایی نیز توصیه می شود .

جوایز گوی زرین (Golden Globe) از معتبر ترین جوایز اعطا شده به سریال ها می باشد، اما این جوایز در محدوده ی کم(فقط خود سریال و بازیگران آن) داده می شوند و ضمنا تمرکز اصلی آن بر روی فیلم ها می باشد. اما امی (Emmy) به طور تخصصی به سریال ها پرداخته و در بخش های مختلف(از جمله کارگردانی، نویسندگی، موسیقی و …) به سریال ها جوایزی اعطا می کند، به طوری که این مراسم به نوعی همتای اسکار در تلویزیون به حساب می آید

سریال ۲۴ و کیفر ساترلند از زمان آغاز پخش به مدت پنج سال متوالی، به ترتیب کاندید بهترین سریال درام(غیر کمدی) و بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال درام شدند و بالاخره در سال ششم در هر دو بخش جایزه را مال خود کردند.

“بیست و چهار” جمعه ساعت۱۰ شب فقط از فارسی ۱ پخش می شود.

خلاصه سریال

فصل اول – بخش اول

۱۲ ظهر الی ۱ بامداد

روز انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری کالیفرنیا در لس آنجلس است و طولانی ترین روز زندگی جک باور، مامور فدرال، در راه است. جک به تازگی توانسته است بعد از یک جدایی آزاردهنده، خانواده اش را دور هم جمع کند.

نیمه شب است و جک مشغول شطرنج بازی با دختر نوجوانش، کیم، است. بعد از اینکه دخترش رفت بخوابد، از نینا میر، همکارش در واحد ضدتروریستی لس آنجلس تلفنی می شود که می بایست در یک جلسه ضروری و فوری حاضر شود. جک چاره ای جز حضور در این جلسه ندارد در همین حین او و همسرش متوجه می شوند که کیم از خانه فرار کرده است.

کیم و دوستش ژانت برای شرکت در میهمانی که تعدادی از همکلاسی های پسرشان که به تازگی با آنها آشنا شده بودند، به سمت یک مغازه خالی مبل فروشی حرکت می کنند . اوایل میهمانی، به کیم خوش می گذرد اما کم کم وقتی متوجه می شود پسرها قصد ندارند او را به خانه ببرند، مشکوک می شود.

در اداره ضد تروریستی، جک درمی یابد که نقشه ای برای ترور سناتور دیوید پالمر، اولین کاندید آفریقایی-آمریکایی ریاست جمهوری، که قبلا هم به شدت در کاخ سفید مورد حمله قرار گرفته است (مجروح شده است)، طراحی شده است. رییس و در واقع دوست جک، ریچارد والش، به او هشدار می دهد که ممکن است از افراد گروه خودشان هم با تروریست ها برای کشتن پالمر همدست باشند.

سناتور دیوید پالمر در حال برنامه ریزی برای مبارزات مقدماتی انتخاباتی است که تلفن عجیب و غریب به او می شود و او را نگران می کند. جک اشتیاقش را برای انجام این کار زمانی نشان می دهد که جورج میسون، رئیس بخش را تحت فشار قرار می دهد تا بتواند در مورد ترور پالمر اطلاعات بگیرد. پدر ژانت، آلن یورک، به تری زنگ می زند و تصمیم می گیرند با هم دنبال دخترانشان بگردند.

یک عکاس اروپایی در هواپیمایی که به سمت لس آنجلس می رود، صحبت دلپذیری با خانم زیبایی دارد. نهایتا کار آنها به جاهای باریک می کشد، اما در این ماجرا، نقشه های خبیثانه دیگری مثل دزدی یک کیف و انهدام یک هواپیماست، فاش می شود.

فصل اول،بخش دوم

یک بامداد تا ۲ بامداد

از زمانی که والش که توسط یکی از اعضاء نقشه ترور پالمر تعقیب شده بود، به جک تلفن زد، موضوع پیدا کردن کیم در حاشیه قرار گرفت. جک برای نجات والش می آید و والش نیز یک کارت اطلاعاتی به او می دهد که حاوی اطلاعات باارزشی است.

پالمر متوجه می شود که احتمالا خطری زندگیش را تهدید می کند (زندگیش در خطر است) به همین علت یواشکی از دست محافظین خود فرار می کند تا بفهمد خبر ویران کننده ای که ممکن است به گوش رسانه ها برسد چیست.

وقتی کیم از زدن تلفنی که آنها می خواهند، خودداری میکند دن و ریک دست به خشونت می زنند.

ماندی، فردی را که مسئول ترور پالمر است ملاقات می کند، اما زمانی که برای جعل کارت شناسایی پول بیشتری می خواهد، شریکش کارها را متوقف می کند (به تاخیر می اندازد).
“بیست و چهار” جمعه ساعت۱۰ شب فقط از فارسی ۱ پخش می شود.
تهران: جمعه ساعت ۱۰ شب

دبی: جمعه ساعت ۱۰.۳۰ شب

تکرار

تهران: یکشنبه ساعت ۱۱ شب و دو شنبه ساعت ۴ بعد از ظهر

دبی: یکشنبه ساعت ۱۱.۳۰ شب و دو شنبه ساعت ۴.۳۰ بعد از ظهر

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 1,245 بار
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
دیدگاهتان را بنویسید

css.php