کد خبر : 31279 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

شخصیت شناسی از روی تخم مرغ

شخصیت‌ شناسی همسرتان بر اساس تخم‌ مرغ نیمرو دوست دارد یا عسلی؟ اصلا اهل تخم‌مرغ خوردن هست؟ اگر اهل تخم‌مرغ خوردن باشد، ماجرا آسان‌تر می‌شود. کافی است با او به یکی از رستوران‌هایی که بوفه صبحانه دارند بروید و ببینید سراغ چه نوع تخم‌ مرغی می‌رود. محققان می‌گویند نه‌ تنها …

شخصیت‌ شناسی همسرتان بر اساس تخم‌ مرغ

نیمرو دوست دارد یا عسلی؟ اصلا اهل تخم‌مرغ خوردن هست؟ اگر اهل تخم‌مرغ خوردن باشد، ماجرا آسان‌تر می‌شود. کافی است با او به یکی از رستوران‌هایی که بوفه صبحانه دارند بروید و ببینید سراغ چه نوع تخم‌ مرغی می‌رود. محققان می‌گویند نه‌ تنها ذائقه آدم‌ها در انتخاب غذا می‌گوید که چه تیپ آدمی هستند، بلکه نحوه پختن تخم‌مرغ یا انتخاب یک نوع از این غذای سریع و راحت، می‌تواند بگوید چه شخصیتی دارند. پس اگر می‌خواهید همه جوانب احتیاط را رعایت کنید و بی‌گدار به دریای ازدواج نزنید، این مطلب را از دست ندهید. در این صفحه، نتایج تحقیقاتی را می‌خوانید که پژوهشگران حوزه روانشناسی به سفارش یک شرکت تولید تخم‌مرغ سال گذشته در انگلستان انجام داده‌اند و نتایج آن در مجله دیلی‌میل منتشر شده است.

شخصیت شناسی از روی تخم مرغ

چرا اهالی نیمرو بچه‌دار نمی‌شوند؟

اگر عاشق بچه هستید، زندگی در کنار دوستداران این نوع تخم‌مرغ برای‌تان سخت خواهد بود، چون بررسی‌ها نشان می‌دهد آنها علاقه‌ای به فرزنددار شدن ندارند. از نظر پژوهشگران گرچه این افراد در برقراری رابطه زناشویی سالم موفق هستند و بیشتر زندگی خوبی با همسرشان دارند، اما دلیلی برای آوردن یک موجود دیگر به این دنیا نمی‌بینند. البته همه افرادی که اهل نیمرو خوردن هستند، بدون فرزند زندگی نمی‌کنند. اما آنچه محققان در بررسی‌های‌شان مشاهده کرده‌اند، این است که آمار زندگی بدون فرزند در طرفداران نیمرو بیشتر از دیگران است. پس اگر به او دل بسته‌اید و احساس می‌کنید از هر نظر همسر ایده‌آل‌تان است، دلیلی ندارد که به‌ دلیل این ویژگی او را ترک کنید، بلکه می‌توانید در مورد اهمیتی که این موضوع برای شما دارد با او صحبت کنید و نظر نهایی‌اش را در مورد بچه‌دارشدن و زمان آن بپرسید.

با احتیاط سراغ آبپز خورها بروید

مراقب باشید! طرفداران این نوع تخم‌مرغ سابقه خوبی ندارند. پژوهشگران انگلیسی که بیش از هزار تخم‌مرغ‌خور را مورد مطالعه قرار داده‌اند، می‌گویند بهتر است در انتخاب چنین همسری محتاط‌تر باشید، چون این افراد بیشتر از دیگران، سابقه طلاق را در کارنامه‌شان دارند. پژوهشگران هنوز نمی‌دانند که چرا این افراد بیشتر از دیگران در زندگی زناشویی شکست می‌خورند. اما بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که این افراد به شکل آزار‌دهنده‌ای نامنظم هستند و از نظر روانشناسان اگر شما وسواسی و مرتب باشید به‌راحتی با آنها کنار نمی‌آیید.

صبورترین آدم‌ها املت دوست دارند

اگر به دنبال یک همسر صبـور و خویشـتندار می‌گردید، یک املت‌خور را انتخاب کنید. پژوهشگران معتقدند که این افراد بیشتر از هر کس دیگری می‌توانند خود را کنترل کنند و در مقابل اتفاقات ناگهانی، احساسات و واکنش‌های‌شان را حساب شده بروز دهند. گرچه خویشتنداری آنها باعث می‌شود که گاهی مرموز جلوه کنند و نتوانید از رازهای زندگی‌شان سر در بیاورید، اما لااقل چنین مردی با شنیدن یک داد از طرف شما، فریاد نمی‌کشد و در روزهایی که به صبوری و آرامش او نیاز دارید تا بهتر شدن حال‌تان برای شما صبر می‌کند. البته یادتان نرود که صبوری هم اندازه‌ای دارد و قرار نیست در مقابل چنین فردی، یکه‌تازی کرده و کاسه صبرش را لبریز کنید.

عسلی دوست‌های اهل مهمانی

اگر عاشق مهمانی رفتن و گشت و گذارید، یکی از این افراد را انتخاب کنید، چون پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دوستداران تخم‌مرغ عسلی، آدم‌های معاشرتی و زودجوشی هستند. از نظر محققان، طرفداران تخم‌مرغ عسلی به‌راحتی با آدم‌های دیگر کنار می‌آیند و حتی اگر به یک جمع غریبه وارد شوند، زود بهانه‌ای برای گفت و شنود و صمیمی‌شدن با دیگران پیدا می‌کنند. به عقیده پژوهشگران، کسانی که تخم‌مرغ عسلی پای ثابت رژیم‌شان است از دیگران شادترند و حتی در روزهای سخت زندگی، وقت‌شان را به غر زدن و ناامیدی نمی‌گذرانند. آنها از هر فرصتی برای درک احساس زیبایی و آرامش بهره می‌برند و با امیدواری تا حل‌شدن مشکلات زندگی‌شان صبر می‌کنند.

خاگینه دوست‌های فنی

اگر خواستگاری دارید که صبح‌ها خاگینه می‌خورد، بدانید که اهل کار و فنی است. چنین فردی می‌تواند با استفاده از توانایی‌های خودش در بسیاری از حوزه‌ها متخصص شود و کار خود را راه بیندازد. پژوهشگران دریافتند که خاگینه دوست‌ها، اغلب در میان کارگران ماهر دیده می‌شوند اما حتی اگر به دنبال یک همسر فنی باشید، نباید به‌راحتی پیشنهاد این افراد را قبول کنید، چون خاگینه‌خورها، آدم‌های محافظه‌ کاری هستند که به‌راحتی به دنیا و دیگران اعتماد نمی‌کنند. پس اگر شما ریسک‌پذیر هستید و خیلی آسان به دنیا پیوند می‌خورید، ممکن است با دیدن رفتار این آدم‌ها متعجب و گاهی آزرده شوید، زیرا یک خاگینه دوست، نمی‌تواند مثل آدم‌های دیگر، ریسک خریدن خانه یا ماشینی که صددرصد پولش آماده نیست را به جان بخرد یا سراغ ورزش‌هایی برود که هیجان و خطر در آنها حرف اول را می‌زند.

تقصیر خودش نیست

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودک بخش زیادی از ذائقه غذایی را در دوران جنینی می‌آموزد. نتایج بررسی‌های پژوهشگران فرانسوی نشان داد که ارتباط افراد با غذا از دوران جنینی آغاز می‌شود و با نوع خوراکی‌هایی مرتبط است که جنین در اولین ماه‌های زندگی خود می‌خورد. درحقیقت، جنین قادر است با بویی که در مایع آمنیوتیکی پخش می‌شود طعم‌ها و رایحه غذاهایی را که مادر مصرف می‌کند، درک کند و بعد از آن دوره هم نوزادان بر پایه تنوع‌غذایی مادرشان در ۶ ماهه اول زندگی خود، تحت‌تاثیر طعم‌ها و رایحه غذاها قرار می‌گیرند. این محققان همچنین کشف کردند مادرانی که در مدت بارداری از تهوع رنج می‌برند با احتمال بیشتری مواجهند که کودکانی به دنیا آورند که به طعم شوری علاقه‌مند هستند، پس اگر او طعم برخی غذاها را دوست ندارد یا به‌‌دلیل ترشی گوجه از املت صرف‌نظر می‌کند و اضافه‌کردن خرما به نیمرو را به‌‌دلیل شیرینی‌اش نمی‌پسندد، روی شخصیتش برچسب نزنید. از طرف دیگر، یادتان نرود که آدم‌ها در دوران کودکی، از عادت‌های غذایی اطرافیان‌شان الگو‌برداری می‌کنند.

شناسنامه‌اش را نگاه کنید

درست است که مطالعات طولانی و پرهزینه، پشتوانه ادعاهای دانشمندان است، اما پیش از آنکه تنها با چنین اطلاعاتی در مورد همسر آینده‌تان قضاوت کنید، بهتر است نگاهی به شناسنامه و محل تولد او بیندازید. دانشمندان می‌گویند، محل تولد شما روی ذائقه‌تان تاثیر می‌گذارد. محققان دانشگاه ناتینگهام معتقدند محل تولد هر فرد نه تنها روی لهجه وی تاثیر می‌گذارد، بلکه در عین حال نوع ذائقه او را هم تعیین می‌کند. برای مثال در این تحقیق که روی مردم انگلیس انجام گرفته، معلوم شد، اسکاتلندی‌ها بیشتر به طعم‌های کرمی و غلیظ علاقه‌مند هستند که روی پرزهای چشایی پشت زبان تاثیر می‌گذارد در حالی که مردم مناطق میدلندز بیشتر طعم ادویه کاری را ترجیح می‌دهند که پرزهای چشایی جلوی زبان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : روانشناسی ، سبک زندگی بازدید 612 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php