کد خبر : 1198 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتیجه اولیه کنکور و صدور کارنامه اولیه برای داوطلبان گفت: امیدواریم بتوانیم نتایج اولیه کنکور سراسری را در روز ۱۰ مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش در دست داوطلبان قرار دهیم. محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یک هفته …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتیجه اولیه کنکور و صدور کارنامه اولیه برای داوطلبان گفت: امیدواریم بتوانیم نتایج اولیه کنکور سراسری را در روز ۱۰ مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش در دست داوطلبان قرار دهیم.
محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یک هفته پس از اعلام نتیجه اولیه انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به صورت اینترنتی آغاز می شود.رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی نیز نیمه شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار تقلب یاب کنکور موارد غیر معمول وغیرآماری را تشخیص می دهد، گفت: این نرم افزار با مشاهده پاسخنامه هایی که ۷۰ درصد و بالاتر مشابه هستند، تقلب را شناسایی می کند و نتیجه در کمیته های مربوط مورد بررسی قرار می گیرد.

سرورالدین گفت: امسال ۷۵۵ هزار نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد که در صورت محاسبه داوطلبان شرکت کننده نسبت افراد به پذیرش ۵۵ درصد است در واقع بیش از نیمی از شرکت کنندگان در آزمون سراسری پذیرفته می شوند.
وی همچنین گفت: اگر پشت کنکوری نداشته باشیم در واقع برای ۴۵۰ هزار نفر دانش آموز که می خواهند به آموزش عالی وارد شوند ظرفیت وجود دارد.

کنکور سراسری سال ۱۳۸۹ با رقابت تعداد یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۸۱۳ شرکت کننده از صبح پنجشنبه ۱۰ تیر ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی فنی و ریاضی آغاز به کار کرد که در این آزمون ۳۲۰ هزار و ۳۶۲ نفر شرکت کردند. کنکور گروه هنر نیز بعدازظهر این روز با شرکت ۲۵ هزار و ۱۹ داوطلب برگزار شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز با شرکت ۴۶۴ هزار و ۶۲۹ شرکت کننده صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه برگزار شد. ۱۸ هزار و ۲۲۹ داوطلب نیز بعدازظهر این روز در کنکور زبانهای خارجی به رقابت پرداختند.

آخرین آزمون امسال نیز با رقابت ۴۶۰ هزار و ۸۳۰ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه ۱۲ تیر ماه شد تا به این ترتیب ماراتن کنکور سال ۱۳۸۹ به پایان برسد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 422 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php