کد خبر : 1509 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۹:۰۰

خواستگارهای هکر و شیوه‌ های عجیب خواستگاری!

غالبا این ‌گونه است که ورود و حضور تکنولوژی ‌های ارتباطی در عرصه ‌های مختلف، علاوه بر تسهیل روند زندگی، گاهی ماجراها و حواشی خاص خودش را رقم می ‌زند. یکی از جنبه ‌های زندگی که استفاده از اینترنت، باعث ایجاد حاشیه‌ های جالب و بعضا عجیب شده است، امر …

غالبا این ‌گونه است که ورود و حضور تکنولوژی ‌های ارتباطی در عرصه ‌های مختلف، علاوه بر تسهیل روند زندگی، گاهی ماجراها و حواشی خاص خودش را رقم می ‌زند. یکی از جنبه ‌های زندگی که استفاده از اینترنت، باعث ایجاد حاشیه‌ های جالب و بعضا عجیب شده است، امر «ازدواج» است.

مدتی پیش، خبری مبنی بر به‌ روز کردن صفحهٔ فیس‌ بوک و توییتر در جایگاه عقد توسط داماد در آمریکا منتشر شد که بازتاب گسترده ‌ای داشت.

اما با حضور اینترنت در ایران، این حواشی به گونه ‌ای دیگر رقم می ‌خورد! اگر تاکنون استفاده از سامانه‌ هایی مانند ایمیل یا چت برای صحبت با جنس مخالف و در میان گذاشتن مسائل شخصی و حتی خواستگاری برای ازدواج، امری طبیعی قلمداد می‌ شد، اکنون شاهد نوع جدیدی از خواستگاری با استفاده از اینترنت هستیم: «هک»!

به گزارش پارسینه سال گذشته، برای اولین بار وبلاگ «یادداشت‌ های یک دختر ترشیده» که از وبلاگ‌ های طنز به زبان فارسی است، به طور ناگهانی با این مسئله مواجه شد. خواستگار فرضی با هک ‌کردن وبلاگ وی، نوشته‌ ای را بر روی وبلاگ وی قرار داده بود و ضمن بیان خواسته خود، وی را تهدید به انتشار کامنت های خصوصی وبلاگش کرده بود. البته این مسئله با کمک گروه امنیتی «آشیانه» به خوبی و خوشی پایان پذیرفت و وبلاگ دختر ترشیده به خودش بازگشت.

و در آخرین مورد، وبلاگ مشهور «زهرا اچ بی» دچار چنین عارضه ای شده است و شخصی با قرار دادن نوشته خود در این وبلاگ، تقاضای خود را مطرح کرده است، اما با لحنی متفاوت با هکر قبلی و بدون تهدید. این وبلاگ نیز با تدبیر مسئول سرور آن به سرعت به حالت عادی خود بازگشت. این در حالی است که سرور این سایت از امنیت بالایی برخوردار بوده است و این نفوذ نشانه قدرت و مهارت بالای این هکر است.

هرچند مشخص نیست که غرض از چنین رفتارهایی در فضای مجازی چیست و آیا هکر واقعا چنین قصدی دارد یا تنها هدف جنجال سازی و ایجاد مزاحمت در سر دارد، اما شاید این نوع از خواستگاری را بتوان نسخه مدرن گروگان گیری برای ازدواج دانست. چنان که تا کنون اخباری از این قبیل گروگان گیری ها در فضای حقیقی برای رسیدن به هدف ازدواج منتشر شده است.

به نظر می‌رسد استفاده از هک برای مقاصد عاطفی و احساسی، در حال گسترش است. چندی پیش وبلاگ «وحید یامین پور» مجری برنامه «دیروز، امروز، فردا» توسط عده ای با نام «ارتش سایبری ایران» مورد هک واقع شد که این گروه با انتشار یک پست وبلاگی در وبلاگ وی، هدف خود را تشکر از زحمات یامین پور در برنامه تلویزیونی اش عنوان کردند.

یکی از وبلاگنویسان به نام «میلاد احرامپوش» در همین زمینه مطلبی منتشر کرده است:‌ + همچنین نویسنده سایت «آی کلاب» نیز به نقد این اقدام عجیب پرداخته است: +

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 499 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php