کد خبر : 266015 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

تقاضای حمایت رئیس منطقه آزادکشمیر از ایران وکشورهای دوست درمقابل تجاوزگری هند

تقاضای حمایت رئیس منطقه آزادکشمیر از ایران وکشورهای دوست درمقابل تجاوزگری هند رئیس منطقه آزاد کشمیر با انتشار پیامی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت سیاسی از مردم کشمیر درخواست کمک کرد. به گزارش میهن فال به نقل از مهر، «سردار مسعودخان» رئیس منطقه آزاد کشمیر ضمن انتشار پیامی اعلام …

تقاضای حمایت رئیس منطقه آزادکشمیر از ایران وکشورهای دوست درمقابل تجاوزگری هند

رئیس منطقه آزاد کشمیر با انتشار پیامی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت سیاسی از مردم کشمیر درخواست کمک کرد.

تقاضای حمایت رئیس منطقه آزادکشمیر از ایران وکشورهای دوست درمقابل تجاوزگری هند

به گزارش میهن فال به نقل از مهر، «سردار مسعودخان» رئیس منطقه آزاد کشمیر ضمن انتشار پیامی اعلام کرد: وضعیت مسلمانان در منطقه اشغالی کشمیر به‌شدت وخیم شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه سازمان ملل در قبال این مسئله مهم سکوت اختیار کرده است و حاضر به هیچ گونه همکاری نیست.

سردار مسعودخان گفت: بیش از 250 روز است که مسلمانان کشمیری در منازل خود زندانی شده‌اند و دولت هند با اعلام حکومت نظامی به‌صورت کامل حقوق بشر را در این منطقه زیرپا گذاشته است.

وی اظهار داشت: ما از کشورهای دوست مانند ایران، ترکیه و مالزی تقاضای کمک داریم و امیدواریم این کشورها برای حل بحران از طریق سیاسی به ما کمک کنند.

رئیس منطقه آزاد کشمیر اضافه کرد: دنیا به‌فکر کرونا است و تمام خبرگزاری‌ها صرفاً به این ویروس توجه می‌کنند ولی همزمان هند در حال قتل و کشتار جوانان مسلمان کشمیر است.

وی گفت: نظامیان هندی برای کشتن جوانان کشمیری به یک بهانه واهی روی می‌آورند و می‌گویند آنها اعضای گروه‌های تروریستی هستند، سپس بدون هیچ تحقیقی آنها را می‌کشند.

مسعودخان افزود: از ابتدای ماه جاری هند ضمن صادر کردن حق اشتغال به کار برای غیرکشمیری‌ها عملاً تلاش خود را برای به هم ریختن تناسب جمعیت منطقه و به اقلیت کشیدن مسلمانان آغاز کرده است.

وی گفت: سازمان همکاری اسلامی ضمن بیانیه‌ای اقدام هند را محکوم کرد ولی ما توقع داریم دیگر کشورهای دوست نیز به میدان بیایند و از حقوق مسلم مردم کشمیر دفاع کنند.

گفتنی است هند طی 3 دهه اخیر حداقل 100 هزار مسلمان را در کشمیر کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

دولت دهلی‌نو 250 روز پیش با لغو خودمختاری کشمیر عملاً این منطقه را به‌صورت کامل اشغال و مردم را در خانه‌های خود حبس کرده است.

طی این مدت نظامیان هندی بارها با انجام عملیات‌های تفتیش به منازل کشمیری‌ها حمله کرده و جوانان کشمیری را کشته‌اند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار بین المللی ، خبری ، مجله خبری بازدید 921 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php