کد خبر : 286 تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۹:۲۸

تصاویر ترور و عکس شهدای بمب گذاری در زاهدان

‌(بیشتر لینک های دانلود بعد از مدت نسبتا کوتاهی مسدود می شوند , کافیست در همان قسمت نظر بگذارید تا لینک ها به روز رسانی شوند) . دو انفجار انتحاری در مسجد جامع زاهدان ، جشن میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به کربلایی دیگر تبدیل کرد. …

‌(بیشتر لینک های دانلود بعد از مدت نسبتا کوتاهی مسدود می شوند ,
کافیست در همان قسمت نظر بگذارید تا لینک ها به روز رسانی شوند)

تصاویر ترور و عکس شهدای بمب گذاری در زاهدان

.

دو انفجار انتحاری در مسجد جامع زاهدان ، جشن میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به کربلایی دیگر تبدیل کرد.

به گزارش ” آی آر باران ” و به نقل از تابناک ، وقوع دو انفجار انتهایی در فاصله زمانی نزدیک به هم سبب شهادت بیست و هفت نفر و مجروح شدن نزدیک به 170 تن از هموطنانمان در سیستان و بلوچستان شد.

دو انفجار انتحاری در مسجد جامع زاهدان ، جشن میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به کربلایی دیگر تبدیل کرد.

به گزارش “تابناک”،وقوع دو انفجار انتهایی در فاصله زمانی نزدیک به هم سبب شهادت بیست و هفت نفر و مجروح شدن نزدیک به 170 تن از هموطنانمان در سیستان و بلوچستان شد. در حالی که گمانه زنی های بسیاری درباره عوامل این اقدام تروریستی شده است اما ساعتی پیش گروهک تروریستی ریگی مسئولیت این اقدام را به عهده گرفت.

تصاویر ترور و عکس شهدای بمب گذاری در زاهدان

بر پایه این گزارش، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان درباره جزئیات این حادثه چنین گفت: ابتدا فردی با پوشش زنانه قصد ورود به مسجد جامع را داشته که از ورود وی جلوگیری می‌شود. در انفجار اول سه یا چهار نفر شهید می‌شوند چون انفجار اول جلوی درب ورودی مسجد رخ می‌دهد اما چند دقیقه بعد که مردم برای کمک‌رسانی می‌آیند در آن شلوغی فرد دومی عملیات انتحاری دیگری انجام می دهد.

تصاویر ترور و عکس شهدای بمب گذاری در زاهدان

شهریاری درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: واقعا این انفجارها قابل پیش‌بینی بود بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام که عوامل بازمانده از جریانات وهابیت و ریگی وجود دارند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند تا بگویند که هنوز حضور دارند. بارها این تذکر را به مسؤلان امنیتی استان داده‌ام و حتی قبل از تعطیلات عید نوروز کتبا طی نامه‌ای به مسؤلان یادآوری کردم که باید مراقبت‌های امنیتی را در استان سیستان و بلوچستان گسترش دهند. این جریانات تلاش بسیار زیادی داشته‌اند اما اکنون نیز موفق نشده‌اند که وارد مسجد جامع شهر زاهدان شوند.

تصاویر ترور و عکس شهدای بمب گذاری در زاهدان

اما آخرین گزارش ها حکایت از آن دارد که نماینده زاهدان در اعتراض به شرایط پیش آمده استعفا کرده است، شهریاری در متن این استعفا آورده است: جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی احتراما اینجانب دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس به اطلاع می رساند با توجه به پیگیری های فراوان اینجانب متاسفانه مسئولان نتوانستند حداقل وظیفه خود را که همانا حفظ امنیت جان و مال مردم است را تامین نمایند. از طرفی خواسته های فراوان و به حق مردمی از اینجانب جهت پیگیری برای تامین امنیت و احقاق حقوق شهروندی استعفای خود را در تاریخ 25 تیرماه 89 اعلام می دارم. امیدوارم مسئولان چاره ای بیندیشند که از این پس شاهد پرپر شدن عزیزانمان در این استان نباشیم.

تصاویر ترور و عکس شهدای بمب گذاری در زاهدان

اما درباره تعداد شهدا و مجروحان نیز آمار متفاوتی اعلام شده است که آخرین آمار شهادت 27 تن و مجروح شدن 169 نفر از هموطنانمان را تایید می کند هرچند برخی از خبرگزاری ها،  از مجروح شدن بیش از 300 نفر در این حادثه خیر داده اند.
در همین حال اداره کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان اسامی 21 شهید از 27 شهید 2 انفجار تروریستی زاهدان را به شرح زیر اعلام کرد؛

1- محمد رضا راغی 2- محمد اکبری  3- مصطفی نجار 4- محمود کیانی 5- عارف شهرکی 6- سجاد حاجیان 7- سید جواد حسینی 8- مصطفی آبیاری 9- محمد سرگزی 10- علی غلامحسین تهرانی 11- کاظم نجار 12- رضا میر 13- رضا شهرکی
14- غلامرضا توکلی 15- احسان فرازمند 16- محمد حسینی 17- حمسید سرحدی راد 18- محمد گلدوی 19- علیرضا کرد 20- مجتبی ثریا 21- مسعود شجاعی باغینی

براساس اعلام مراجع قانونی ، این حادثه تاکنون 27 شهید داشته است . اداره کل پزشکی قانونی سیستان وبلوچستان از مردم استان خواسته است برای شناسایی هویت سایر شهیدان به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کنند .

اما در نخستین واکنش های رسمی بین المللی دربرابر این حادثه، دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: کاترین اشتون با شنیدن خبری درباره حمله به مسجد جامع در زاهدان شوکه شده است.

این بیانیه افزود: وی شدیدا این حمله بزدلانه که هیچ توجیهی ندارد را محکوم می‌کند. اشتون تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌ها و دوستان قربانیان این حادثه اعلام می‌کند.

در همین حال، “جان برینان” معاون رئیس جمهوری ایالات متحده در امور امنیت داخلی مبارزه با تروریسم پس از “هیلاری کلینتون” وزیر امور خارجه ، حمله وحشیانه به مسجد جامع زاهدان را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام تروریستی توصیف کرد. وی افزود: دولت آمریکا و “باراک اوباما” رئیس جمهوری این کشور حملات تروریستی به مسجد جامع زاهدان را محکوم می کند.

همچنین “شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان” وزیر خارجه امارات نیز با ابراز تنفر درباره هرگونه عملیات تروریستی، حمله وحشیانه شب گذشته به مسجد جامع زاهدان را به شدت محکوم کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 1,172 بار
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
دیدگاهتان را بنویسید

css.php