کد خبر : 1196 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴

بازهم فساد در شمال؛ اجاره ویلا و هتل بدون ارائه مدارک خانوادگی

دختران و پسرانی که به صورت دوستانه به شمال کشور سفر می کنند احتیاج به ارائه شناسنامه و یا مدرک معتبر برای اجاره ویلا و برخی هتل ها ندارند و همین امر باعث حضور چشمگیر آنها (به ویژه دختران فراری) در سواحل شمالی کشور و ناامنی فرهنگی محیط برای خانواده …

بازهم فساد در شمال؛ اجاره ویلا و هتل بدون ارائه مدارک خانوادگی
دختران و پسرانی که به صورت دوستانه به شمال کشور سفر می کنند احتیاج به ارائه شناسنامه و یا مدرک معتبر برای اجاره ویلا و برخی هتل ها ندارند و همین امر باعث حضور چشمگیر آنها (به ویژه دختران فراری) در سواحل شمالی کشور و ناامنی فرهنگی محیط برای خانواده ها شده است.
چندی پیش خبر بازگشت سواحل دریاری خزر به ابتذال پیش از انقلاب باعث شد تا زوایای دیگری از این مسأله مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش جهان، علاوه بر بدحجابی و بی حجابی در مناطق مذکور که موجبات نا امنی فرهنگی محیط را برای خانواده ها فراهم آورده است، مسأله ای است که این بار در بی توجهی نیروی انتظامی و مسئولین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رو به ازدیاد است و آن افزایش قابل توجه ویلاهای خصوصی در شمال کشور است که بدون نظارت و مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به اجاره ویلاهای خود می کنند.

این مسأله باعث شده که دختران و پسرانی که به صورت دوستانه به شمال کشور سفر می کنند احتیاج به ارائه شناسنامه و یا مدرک معتبر برای اجاره ویلا و برخی هتل ها نداشته باشند و همین امر باعث حضور چشمگیر آنها (به ویژه دختران فراری) در سواحل شمالی کشور و ناامنی فرهنگی محیط برای خانواده ها شده است که بی توجهی مسئولین امر در برخورد با این افراد قابل ذکر است.

علاوه بر آن برخی افراد محلی به جهت کسب منفعت اقتصادی خود توجهی به این مسأله ندارند و البته هزینه اجاره بهای ویلا و امکانات آن نیز از آنجا که بدون نظارت است بسیار متغیر می باشد، به طوری که در ایام تعطیلات عید، هزینه اجاره بهای ویلاهای خصوصی تا شبانه نیم میلیون تومان بالا رفته بود.

مسلماً حل این مسأله در فصلی از سال که بیشترین مسافرت های سیاحتی مردم کشورمان صورت می گیرد، توجه بیشتر نیروهای امنیتی و انتظامی ساحلی دریای خزر و همچنین نظارت بیشتر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را می طلبد.

البته چندی پیش سردار کارگر معاون اجتماعی ناجا در مصاحبه ای تصویب طرح حجاب و عفاف را مربوط به دولت هشتم دانسته بود و تأکیدات مقام معظم رهبری را بر اجرای این طرح متذکر شده، وجود “گشت نسبت” را توطئه دشمنان انقلاب اسلامی نامیده بود؛ همچنین سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کل کشور اولویت های نیروی انتظامی در طرح حجاب و عفاف را در هر استان متفاوت عنوان کرده بود. اما حال سؤال این است که آیا با بروز مسائل یاد شده اجرای طرح حجاب و عفاف برای کنترل افراد هنجار شکن، به ویژه دختر و پسرانی که به صورت دوستانه سفر می کنند، در سواحل دریای خزر از اولویت های نیروی انتظامی نیست؟

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 369 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php