کد خبر : 266552 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

آمریکا معافیت عراق برای واردات برق از ایران را به مدت ۱۲۰ روز تمدید می‌کند

آمریکا معافیت عراق برای واردات برق از ایران را به مدت ۱۲۰ روز تمدید می‌کند وزیر خارجه آمریکا از تصمیم واشنگتن برای تمدید معافیت واردات برق این کشور از ایران به مدت ۱۲۰ روز خبر داده است. به گزارش میهن فال به نقل از مهر، وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه با …

آمریکا معافیت عراق برای واردات برق از ایران را به مدت ۱۲۰ روز تمدید می‌کند

وزیر خارجه آمریکا از تصمیم واشنگتن برای تمدید معافیت واردات برق این کشور از ایران به مدت ۱۲۰ روز خبر داده است.

آمریکا معافیت عراق برای واردات برق از ایران را به مدت ۱۲۰ روز تمدید می‌کند

به گزارش میهن فال به نقل از مهر، وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن قصد دارد با هدف حمایت از دولت جدید عراق، معافیت واردات برق این کشور از ایران را به مدت 120 روز دیگر تمدید کند.

بر اساس این گزارش، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق گفته است که واشنگتن قصد دارد به منظور حمایت از دولت جدید عراق معافیت این کشور برای واردات برق از ایران را 120 روز تمدید کند.

پیش از این شبکه الجزیره در روز 8 اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که آمریکا قصد دارد معافیت 30 روزه‌ای را برای ادامه خرید برق ایران از سوی عراق در نظر بگیرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا به گفتگوی پامپئو و الکاظمی اشاره شده است. در این بیانیه آمده است: ایالات متحده در حمایت از دولت جدید عراق قصد دارد معافیت 120 روزه واردات برق از ایران را به عنوان نشانه‌ای از تمایل ما برای کمک به تامین شرایط مناسب با هدف موفقیت دولت جدید عراق، در نظر بگیرد.

دولت آمریکا پیش از این در ماه مارس نیز معافیت‌هایی را برای خرید برق و گاز عراق از ایران و تراکنش‌های مالی مربوط به آن را 30 روز تمدید کرده بود.

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار بین المللی ، مجله خبری بازدید 451 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php