کد خبر : 254583 تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

روش های طبیعی برای پاکسازی روده بزرگ

روش های طبیعی برای پاکسازی روده بزرگ شیوع سرطان روده بزرگ و سم هایی که هر روز به طرق مختلف از طریق غذا و هوا وارد بدن می کنیم، ضرورت یک پاکسازی روده بزرگ به طور اساسی از درون بدن را بیشتر می‌کند تا کلیه مواد سمی از این عضو …

روش های طبیعی برای پاکسازی روده بزرگ

روش های طبیعی برای پاکسازی روده بزرگ

شیوع سرطان روده بزرگ و سم هایی که هر روز به طرق مختلف از طریق غذا و هوا وارد بدن می کنیم، ضرورت یک پاکسازی روده بزرگ به طور اساسی از درون بدن را بیشتر می‌کند تا کلیه مواد سمی از این عضو دفع شود و خطر بروز سرطان به حداقل کاهش یابد. یونانی ها و مصری ها اعتقاد داشتند هر غذایی که در دستگاه گوارش هضم نشود در روده بزرگ تولید سم کرده به تدریج در خون نفود و باعث بیماری می شود. طب آیروودایی هم همین عقیده را دارد. اگر به طب سنتی ایران هم مراجعه کنیم نظر مشابهی خواهیم یافت. اگر به هر دلیلی از مشکلات دستگاه گوارش رنج می برید از روش های سم زدایی امروز برای پاکسازی روده بزرگ یا کولون استفاده کنید.

برای پاکسازی روده بزرگ زیاد آب بخورید

این روش را بارها و بارها به هر دلیلی مخصوصا پاکسازی روده بزرگ و بدن توصیه کرده ایم. اولین، بهترین و ساده ترین راه پاکسازی روده بزرگ نوشیدن آب زیاد است. خودتان را محدود به نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در طول روز نکنید. ممکن است بدن شما به آب بیشتری نیاز داشته باشد. علاوه بر آب سعی کنید از مایعات دیگری مثل شیر، آب میوه ها، آب گوشت و سوپ هم بنوشید.

این طور روزه بگیرید

برای پاکسازی روده بزرگ تا می توانید از غذاهای جامد برای چند روزی یا حداقل یک روز فاصله بگیرید. با روزه ای که فقط محدود به انواع مایعات باشد به روده بزرگ فرصت استراحت می دهید. از نوشابه و الکل به هیچ وجه استفاده نکنید. می توانید از انواع میوه ها و سبزیجات خام هم استفاده کنید. با استفاده از میوه ها و سبزیجات علاوه بر مواد مغذی که به بدن تان می رسانید امکان سم زدایی و پاکسازی روده بزرگ را به دلیل داشتن فیبر موجود در آن ها بهتر فراهم می کنید.

برای پاکسازی روده بزرگ چای سنا بنوشید

۱ تا ۲ گرم از گیاه سنا را ۱۰ دقیقه در آب جوش بریزید و روزی دوبار از این چای بنوشید. در صورتی که سابقه بیماری های التهابی دستگاه گوارش دارید بهتر است قبل از استفاده از سنا با پزشک خود یا طبیب مطمئن سنتی مشورت کنید.

آب آلو بنوشید

انواع آلو یکی از مواد غذایی عالی برای سم زدایی دستگاه گوارش و خصوصا پاکسازی روده بزرگ است. ۱۲۵ میلی‌گرم آب آلو به راحتی یبوست معمولی را برطرف می کند. آلو را می توانید در آب گوشت یا سوپ هم میل کنید تا علاوه بر بهره گیری از خاصیت آلو آب بیشتری هم به بدن تان برسد و غذا هم طعم تازه ای بگیرد.

چای رازیانه بنوشید

رازیانه از گیاهان سم زدا است. هر چند بیشتر برای بانوان توصیه می شود. آقایان بهتر است از این روش زیاد استفاده نکنند. از دیگر خواص رازیانه هضم غذا است. بهتر است سه بار در روز چای رازیانه بنوشید. برای درست کردن چای رازیانه هر بار حدود ۵ تا ۶ گرم پودر رازیانه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۳ تا ۵ دقیقه قرار دهید تا دم بکشد.

تا می توانید غذای فیبردار بخورید

استفاده از انواع فیبر مثل ساشه های پسیلیوم روش خوبی برای سم زدایی روده بزرگ است. در صورتی که از این روش استاده می کنید باید مایعات زیادی بنوشید تا این فیبرها باعث افزایش حجم مدفوع شده و سموم از بدن تان دفع شود. ۲۰ تا ۳۰ گرم از فیبر پسیلیوم در طی یک روز کاملا روده بزرگ را تمیز می کند.

از پروبیوتیک ها استفاده کنید

در طی مدتی که سم زدایی روده بزرگ را انجام می دهید از لبنیات پروبیوتیک دار استفاده کنید. . پروبیوتیک ها به دلیل میکروارگانیسم هایی که دارند علاوه بر سم زدایی دستگاه گوارش ، هضم غذا را راحت تر کرده و باکتری های مفید را جایگزین باکتری های مضر می کنند.

روغن کرچک بخورید

هر چند طعم آن حتی در روغن های کرچک طعم دار چندان جالب نیست ولی یکی از بهترین روش ها برای سم زدایی روده بزرگ بخصوص در درمان یبوست میانسالان و سالمندان است. در ایام بارداری و شیردهی به هیچ وجه نباید از روش سم زدایی با روغن کرچک استفاده کرد.

آب ولرم بنوشید

اگر یبوست مشکل همیشگی برای شما است به هیچ وجه نباید آب سرد بنوشید. بهتر است از آب ولرم ترجیحا صبح ناشتا استفاده کنید تا طی چند دقیقه ای که آب به روده بزرگ می رسد کلیه مواد زائد را شسته و با مدفوع خارج نماید.

جه موقع به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر در طی هفته کمتر از سه بار دفع مدفوع دارید و با روش های که در این مقاله ذکر شد مداوا نشدید، حتما پس از یک هفته به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 658 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php