کد خبر : 244174 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۹:۵۲

این عادات شبانه وزن شما را زیاد می کند!

این عادات شبانه وزن شما را زیاد می کند! رژیم های غذایی سرسخت گاهی نتیجه مناسبی ندارند. ورزش و رژیم و بسیاری از امور دیگر گاهی بی فایده است. حتی ممکن است با اینکه غذای سالم می خورید و فست فوت را کنار گذاشته اید به وزن ایده آلتان نرسید. …

این عادات شبانه وزن شما را زیاد می کند!

این عادات شبانه وزن شما را زیاد می کند!

رژیم های غذایی سرسخت گاهی نتیجه مناسبی ندارند. ورزش و رژیم و بسیاری از امور دیگر گاهی بی فایده است. حتی ممکن است با اینکه غذای سالم می خورید و فست فوت را کنار گذاشته اید به وزن ایده آلتان نرسید. با برسی یک سری رفتارها و عادات پی خواهید برد که به چه دلیل وزنتان کاهش پیدا نمی کند. این عادات شبانه مانع کاهش وزن شما می شود:

خواب کافی داشته باشید

هر بخش و هر کدام از اعضای بدن نیازمند یک مقدار خواب کافی هستند. در صورتی که خواب به میزان کافی نباشد عملکرد سوخت و ساز در بدنتان آسیب می بیند. زمانی که شما سوخت و ساز صحیحی نداشته باشید احساس خستگی می کنید و سطح کورتیزول در بدن افزایش می یابد. این به آن معنا است که هر آنچه که رژیم گرفته اید و ورزش کرده اید بی فایده بوده و شما چاق خواهید شد. هشت ساعت خواب کافی عملکرد سیستم بدن را تنظیم کرده و هر کدام از اعضا به درستی استراحت می کنند.

خواب بلافاصله پس از شام!

یکی از عادات اشتباه رایج خوابیدن پس از شام می باشد. این کار به شدت وزن را بالا می برد به خصوص اگر شام مفصل خورده باشید. بهترین حالت این است که یک شام سبک با فاصله زمانی حدود ۲ الی ۳ ساعت میل کنید. مشکلات گوارشی به سراغ شما نخواهد آمد و بسیار راحت تر به خواب می روید.

وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید

نور آبی ساطع شده از موبایل یا رایانه تاثیرات مخربی بر روی سلامت شما می گذارند. مطالعات نشان می دهد که استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب سبب بد خوابی و گاهی بی خوابی می شود. وسایلی همچون تلفن همراه، کامپیوتر، تبلت و انواع بازی های رایانه ای را قبل از خواب حتما خاموش کنید. حداقل یک ساعت قبل از خواب از این وسایل دوری کنید. یک موسیقی ملایم یا مطالعه یک کتاب بهترین حالت را برای استراحت شما فراهم می کند.

خواب بدون شام ممنوع

ممکن است فکر کنید اگر وعده شام را حذف کنید کمک بزرگی به کم کردن وزن خود کرده اید. اما این قضیه کاملا اشتباه است. زمانی که شما وعده شام را حذف می کنید سوخت و ساز بدن کند تر از همیشه می شود. شما احساس گرسنگی پیدا کرده و بی شک همان موقع یا در وعده بعدی پرخوری می کنید. حتی اگر شام هم نخورید گرسنگی قبل از خواب شما را وادار به خوردن تنقلات می کند. این است که یک وعده غذای سبک ساعاتی قبل از خواب ولع شما را کاهش داده و به راحتی می خوابید.

حذف کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها سبب رسیدن انرژی کافی به بدن می شود. اگر شما یک وعده غذایی که میزان کافی کربوهیدرات داشته باشد مصرف کنید پس از رفتن به رختخواب احساس ضعف نخواهید داشت. علاوه بر انرژی کربوهیدراتها در حالی که شما را سیر نگه می دارند سبب افزایش وزن نخواهند شد. در صورتی که از مواد قندی استفاده کنید ممکن است حجم کمی از معده خود را پر کنید ولی منجر به افزایش وزن می شوید. شام را بدون قند و سرشار از کربوهیدراتها انتخاب کنید.

الکل مانع خواب راحت

بسیاری از مردم الکل را در شب مصرف می کنند تا خواب بهتری داشته باشند. اما بد نیست بدانید که الکل اثر منفی بر روی الگوی خواب می گذارد. به این ترتیب که سبب بی قراری و از دست دادن خواب آرام می شود. این امر سبب بالا رفتن اشتها و افزایش وزن می شود. مصرف الکل را قبل از خواب حذف کنید تا خواب آرامتر و راحت تری داشته باشید.

تلویزیون را خاموش کنید

بیدار ماندن تا نیمه های شب افزایش وزن به همراه دارد. اگر شما به بدنتان اجازه می دهید که تا نیمه های شب بیدار بماند پس برای کاهش وزن زیاد موفق نخواهید شد. بیدار ماندن تا نیمه های شب و تماشای تلویزیون یکی از عوامل اختلال خواب شبانه و تغییرات هورمونی می باشد. تماشای تلویزیون همراه با خوردن تنقلات بعد از شام نه تنها خواب شبانه را مختل نمی کند بلکه از عوامل چاقی نیز به شمار می رود. حتما قبل از خواب شبانه یک غذای سبک میل کنید و از این قوانین پیروی داشته باشید. عادات اشتباه، کیفیت خواب شبانه را پایین می آورد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 525 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php