کد خبر : 243633 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

۱۰ دلیل قانع کننده برای مصرف منیزیم

۱۰ دلیل قانع کننده برای مصرف منیزیم به احتمال قوی مصرف روزانه ی منیزیم در اولویت های شما نیست اما دلایل زیادی وجود دارد تا شما را قانع کند این ماده را در رژیم روزانه ی خود قرار دهید. طبق آمار ۸۰ درصد مردم با کمبود منیزیم مواجه هستند که …

۱۰ دلیل قانع کننده برای مصرف منیزیم

۱۰ دلیل قانع کننده برای مصرف منیزیم

به احتمال قوی مصرف روزانه ی منیزیم در اولویت های شما نیست اما دلایل زیادی وجود دارد تا شما را قانع کند این ماده را در رژیم روزانه ی خود قرار دهید. طبق آمار ۸۰ درصد مردم با کمبود منیزیم مواجه هستند که میتواند سبب مشکلاتی مانند: درد ماهیچه, اضطراب, گوارش ضعیف و بی خوابی شود. منیزیم در بیش از ۳۰۰ عملکرد بیوشیمی در بدن نقش دارد. شما میتوانید برای دریافت این ماده از مواد غذایی غنی شده با منیزیم و یا مکمل های روزانه استفاده کنید.

در اینجا ۱۰ مورد از خواص مصرف منیزیم را بررسی میکنیم:

افزایش انرژی

برای تولید انرژی بدون منیزیم بدن متحمل خستگی مداوم میشود. مصرف دوز روزانه ی این ماده سبب میشود که انرژی شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند.

کاهش اضطراب

منیزیم نقش اساسی را در تولید هورمون های شادی بخش مانند سروتویین ایفا میکند. کاهش سطح این ماده میتواند موجب استرس و اضطراب شود. اگر بدن شما مقدار کافی از این ماده رادریافت کند میتواند ذهن شما را آرام کند.

مبارزه با بی خوابی

کمبود مواد مغذی در بدن میتواند منجر به بیخوابی شود. منیزیم میتواند ذهن را آرام کند و خواب آرامش بخشی را برای شما رقم بزند. طبق مطالعات منیزیم میتواند با کاهش کورتیزول با بی خوابی مبارزه کند.

هضم آسان

منیزیم میتواند ماهیچه های ناحیه ی گوارشی را آرام کند و همچنین در خنثی کردن اسید معده موثر است. منیزیم میتواند مشکلات یبوست را برطرف کند و گوارش سالم را به ارمغان آورد.

رفع گرفتگی عضلات

زمانیکه بدن دچار کمبود منیزیم میشود ممکن است به گرفتگی عضلات منجر شود. علت آن این ست که منیزیم نقش مهمی را در سیگنال های عصبی عضلانی و انقباض ماهیچه ای ایفا میکند. منیزیم سبب آسودگی ماهیچه ها میشود.

بهبود سلامت قلب

قلب بیشترین میزان منیزیم را در خود نگهداری میکند. این ماده به همراه کلسیم میتواند در سلامت سطح فشار خون موثر باشد. اگر بدن شما مقدار کافی از این ماده را دریافت نکند در معرض بیماری های قلبی و گرفتگی های دردناک ماهیچه قرار میگیرد.

پیشگیری از دردهای میگرن

منیزیم دارای نقش فرارسان عصبی بوده و در جریان خون نیز موثر است بنابراین میتواند درد های ناشی از میگرن را کم تر کند. منیزیم هورمون های ضد درد را آزاد میکند و سبب کاهش تنگی رگ های خونی و بالا رفتن فشار خون میشود.مطالعات نشان داده است که علایم میگرن در بیماران مبتلا با مصرف منیزیم کاهش یافته است.

جلوگیری از پوکی استخوان

میزان زیاد منیزیم سبب افزایش تراکم در استخوان میشود. طبق تحقیقات زنان میتوانند با مصرف این ماده از پوکی استخوان جلوگیری کنند.

تنظیم سطح پتاسیم و کلسیم

منیزیم عملکردهای بیوشیمی در بدن را تنظیم میکند. همچنین نقش مهمی در انتقال یون های پتاسیم و کلسیم از طریق غشای سلولی ایفا میکند. وجود این ماده در ضربان منظم قلب حائز اهمیت است.

بهبود سلامت مغز

کاهش منیزیم میتواند به سلول های عصبی مغز آسیب زده و منجر به مرگ آنها شود چرا که این ماده میتواند از سلول های عصبی به خصوص پس از آسیب های مغزی محافظت کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 390 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php