کد خبر : 243005 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

آب زغال اخته و این همه خاصیت

آب زغال اخته و این همه خاصیت زغال اخته را بیشتر به خاطر طعم و مزه ی آن استفاده می کنیم،آب این میوه نه تنها از لحاظ غذایی ارزش بالایی دارد، بلکه خواص درمانی بسیار زیادی نیز دارد و در درمان بیماری های قلبی و دیابت استفاده می شود. برای …

آب زغال اخته و این همه خاصیت

آب زغال اخته و این همه خاصیت

زغال اخته را بیشتر به خاطر طعم و مزه ی آن استفاده می کنیم،آب این میوه نه تنها از لحاظ غذایی ارزش بالایی دارد، بلکه خواص درمانی بسیار زیادی نیز دارد و در درمان بیماری های قلبی و دیابت استفاده می شود.

برای درمان و پیشگیری از بیماری ها

زغال اخته علاوه بر میوه بسیار پرخاصیت می تواند به عنوان یک نوشیدنی بسیار خوشمزه در درمان برخی از بیماری ها مفید باشد.نوشیدن دو لیوان از آب زغال اخته در روز تاثیر بسیاری در درمان دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی دارد.

این میوه حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، اسیدفولیک، ویتامین های E, B1, B2, C و فلاوونوئیدها است. زغال اخته حاوی بیش از ۱۰۰ درصد تانن، قند، پکتین، اسیدهای آلی و رنگدانه است. این میوه خوشمزه کم کالری است و باعث اضافه وزن نمی شود. همچنین این میوه منبع خوبی برای فیبر است.

فواید آب زغال اخته

این مطالعه که توسط محققان وزارت کشاورزی ایالات متحده(USDA) انجام شد، نشان داد که پلی فنولهای موجود در زغال اخته می تواند از سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری های پشتیبانی می کند.

محققان از ۵۶ شرکت کننده ی بزرگسال سالم با متوسط ​​سن ۵۰ سال ثبت نام کردند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند:به گروه اول دو بار در روز یک لیوان ۸ اونسی(۲۲۷ سی سی) آب زغال اخته ی کم کالری و به گروه دوم دارونمایی که ظاهر و طعمی مشابه با آب زغال اخته دارد، داده شد.

سپس محققان مقدار فشار خون، قند خون، چربی خون و پروتئین واکنشی Cرابه عنوان یک مارکر التهاب در افراد شرکت کننده اندازه گیری کردند. هر چهاعداد اندازه گیری شده بالاتر باشند، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزیو دیابت نوع ۲ افزایش می یابد.

تاثیر آب ذغال اخته بر درمان بیماری ها

در گروه اول، که دو لیوان آب زغال اخته در روز نوشیده بودند، اندازه گیریها به طور مداوم برای همه ی افراد رو به بهبود داشت.در مجموع، محققان کاهش ۱۰ درصدی خطر بیماری قلبی و کاهش ۱۵ درصدی خطر ابتلا به سکته مغزی را مشاهده کردند.

به طور خاص، محققان میزان کاهش فشار خون را به عنوان نتیجه ی نوشیدن آب زغال اخته، با نتیجه ی تبعیت از بهترین رژیم غذایی جلوگیری کننده از بیماری قلبی معادل دانستند.

پرفسورChristina Khoo می گوید: این یافته ها نشان می دهد که پلی فنولها به محافظت از بدن ما کمک می کنند و ممکن است از ابتلا ما به بسیاری از بیماریها جلوگیری کنند، خوشبختانه یک منبع غنی از پلی فنولها فقط یک لیوان آب زغال اخته است، در میان میوه هایی که معمولا در رژیم غذایی ما وجود دارد، زغال اخته بالاترین میزان پلی فنولها را حتی بیش از سیب، بلوبری، انگور یا گیلاس دارا می باشد.

برای افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، یک لیوان آب زغال اخته دو بار در روز می تواند یک راه ساده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشد.برای افرادیکه در حال حاضر مبتلا به دیابت نوع ۲۲ هستند، نوشیدن آب زغال اخته می تواند یک راه بسیار خوب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشد.

گفته می شود، یک لیوان معمولی آب زغال اخته حاوی کالری بسیار بالایی است و دو لیوان ۸ اونسی آب زغال اخته نیز در روز برای اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بیش از حد زیاد است، بهمین دلیل در اینپژوهش بر نوشیدن آب زغال اخته ی کم کالری به عنوان راهی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲۲ تاکید شده است.

پزشکان تاکید دارند که آب زغال اخته بیشتر از عصاره آن در پیشگیری از بروز عفونت در مجاری ادراری مفید است. علت این است که زغال اخته از چسبیدن باکتری بیماری زای ایکولی به دیواره مجرای ادرار جلوگیری می کند و موجب دفع آن از طریق ادرار می شود. به عبارت دیگر زغال اخته به خروج باکتری ها از بدن کمک و از رشد و تکثیر باکتری و ایجاد عفونت جلوگیری می کند. باکتری ایکولی عامل ۹۰ درصد عفونت های مجاری ادراری است.

آب زغال اخته همچنین برای افراد مبتلا به سنگ های کلیه مؤثر است. اگر سنگ کلیه از جنس کلسیمی باشد، آب زغال اخته در رفع آن اثر چشمگیری دارد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 583 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php