کد خبر : 242511 تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

طرز تهیه ته چین رشته پلو

طرز تهیه ته چین رشته پلو مواد لازم طرز تهیه 1- ابتدا سینه مرغ را بگذارید تا خوب بپزد و آب آن کاملاً تمام شود. پس از اینکه خوب پخت داخل ظرفی آن را به اصطلاح ریش ریش کرده و به آن نمک و فلفل سیاه بزنید. 2- از سوی …

طرز تهیه ته چین رشته پلو

طرز تهیه ته چین رشته پلو

مواد لازم

طرز تهیه ته چین رشته پلو

طرز تهیه

1- ابتدا سینه مرغ را بگذارید تا خوب بپزد و آب آن کاملاً تمام شود. پس از اینکه خوب پخت داخل ظرفی آن را به اصطلاح ریش ریش کرده و به آن نمک و فلفل سیاه بزنید.

2- از سوی دیگر در ظرفی تخم مرغ ها را شکسته و خوب به هم بزنید سپس ماست و زعفران آب کرده را نیز اضافه کنید و مرغ ریش ریش شده را به مخلوط بیفزایید.

3- برنج را به طور جداگانه به صورت کته اما با آب کمتر بپزید تا خیلی نرم نشود. در پایان پخت برنج رشته ها را نیز خرد کرده و اضافه کنید.

4- پس از پخته شدن برنج همراه با رشته، آن را نیز به همراه کره آب کرده به مخلوط خود اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

5- پس از آن ظرفی پیرکس را کمی چرب کنید و مخلوط را در ظرف ریخته و در دمای 170 درجه در قسمت وسط فر قرار دهید و حتماً شعله بالای فر را نیز در مدت ده دقیقه مانده به اینکه می‌خواهید آن را از فر خارج کنید، روشن کرده تا روی آن هم خوب برشته شود.

6- ته چین رشته شما آماده است، می توانید آن را با کمی رشته پخته شده و در کره و زعفران تفت داده شده و همچنین بادام و کشمش سرخ شده تزئین نمایید و سپس سرو کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 1,373 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php