کد خبر : 242092 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

4 میوه ضد التهاب

4 میوه ضد التهاب در روزگاری که ما زندگی می‌کنیم التهاب بسیار رایج است و با دردهای روده‌ای خفیف، کبد اشباع‌شده یا احتباس آب به صورت ادم و غیره خود را نشان می‌دهد. با این حال این مشکلات با مصرف مواد غذایی مناسب تسکین پیدا می‌کنند. میوه هایی وجود دارند …

4 میوه ضد التهاب

4 میوه ضد التهاب

در روزگاری که ما زندگی می‌کنیم التهاب بسیار رایج است و با دردهای روده‌ای خفیف، کبد اشباع‌شده یا احتباس آب به صورت ادم و غیره خود را نشان می‌دهد. با این حال این مشکلات با مصرف مواد غذایی مناسب تسکین پیدا می‌کنند. میوه هایی وجود دارند که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات دارویی هستند که به بدن کمک می‌کنند تا در برابر عوامل عفونی کمک کرده و دستگاه ایمنی طبیعی بدن را تقویت می‌کنند.

آناناس

آناناس یکی از بهترین میوه‌های ضدالتهاب است. راز ضدالتهابی این میوه در وجود بروملین همان آنزیم قوی است که حاوی گوگرد است و زمانی که وارد بدن می‌شود به هضم راحت غذا و کاهش التهاب‌های بدن کمک می‌کند. این آنزیم به کاهش تجمع مایعات و همچنین التهاب‌هایی که باعث درد مفاصل می‌شود کمک زیادی می‌کند. برای چند برابر کردن خاصیت این آنزیم توصیه می‌شود که از میوه آناناس و با شکم خالی استفاده کنید. اگر زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و احساس سنگینی و تورم در پاها و احتباس آب می‌کنید می‌توانید چند برش آناناس یا آب آناناس طبیعی میل کنید. خواهید دید که بعد از مدتی احساس بهتری خواهید داشت. ترکیبات معجزه‌گر موجود در گیلاس به کاهش التهاب‌های بدن کمک می‌کنند. این ترکیبات مفید «آنتوسیانین» نام دارند. گیلاس‌ها به دلیل داشتن رنگ‌دانه‌های طبیعی رنگ زیبایی دارند.

لیموترش

همیشه صحبت از خواص فوق‌العاده لیموترش است. بدون شک شما نیز درباره فواید نوشیدن آب ولرم و لیموترش به صورت ناشتا شنیده‌اید. اما همین میوه ترش یکی از بهترین ضدالتهاب‌های طبیعی است. این خاصیت لیموترش به دلیل داشتن بیوفلاونوئیدها است. ترکیباتی که به‌ویژه در پوست و قسمت سفید آن وجود دارد. این ترکیب در کاهش اکیموز (خونریزی زیر پوستی به علت پارگی مویرگ‌های کوچک زیرپوستی) موثر است و مانند یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند که قادر است هر نوع التهاب را از بین ببرد. یادتان باشد که برای بهره‌مندی از تمام بیوفلاونوئیدهای لیموترش بهتر است آن را با پوست و قسمت سفید مصرف کنید.

پاپایا

اگر امکان خرید و مصرف پاپایا را دارید از مصرف آن غافل نشوید. این میوه مفید ضدالتهاب طبیعی است که به بهبود هضم غذا کمک کرده و در چهارچوب یک رژیم لاغری مناسب به خوش‌اندامی شما کمک می‌کند. این میوه حاوی ترکیبی به نام «پاپایین» است که در گوشت آن تجمع دارد. این ترکیب آنزیمی است که برای تسکین دردها و کاهش هر نوع التهاب موثر عمل می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص ضدالتهابی این میوه کافی است که روزانه نصف عدد از این میوه را میل کنید. در این میوه میزان زیادی ویتامین C، آهن، کلسیم و بتاکاروتن است که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود. بهتر است بدانید که پاپایا میوه‌ای خوش‌هضم است و خواص ضدعفونی‌کنندگی دارد. به همین دلیل نیز مخاط گوارشی را ضدعفونی می‌کند.

گیلاس

ترکیبات معجزه‌گر موجود در گیلاس به کاهش التهاب‌های بدن کمک می‌کنند. این ترکیبات مفید «آنتوسیانین» نام دارند. گیلاس‌ها به دلیل داشتن رنگ‌دانه‌های طبیعی رنگ زیبایی دارند. این میوه‌های تابستانی خواص ضدالتهابی طبیعی فوق‌العاده‌ای دارند که آن را با خواص آسپرین مقایسه می‌کنند. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهند که گیلاس خواص فوق‌العاده‌ای دارد که برای افراد مبتلا به آرتریت بسیار مفید است. این میوه‌های متحد سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C و کرستین هستند. کرستین با عملکرد رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. اگر شما نیز از دردهای مربوط به آرتریت رنج می‌برید حتما از گیلاس زیاد استفاده کنید. می‌توانید روزانه ۱۵ عدد گیلاس میل کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 435 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php