کد خبر : 240127 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

۶ اشتباه آشپزهای تازه کار

۶ اشتباه آشپزهای تازه کار آشپزهای بزرگ دنیا، رازهای مهمی دارند که باعث می‌شود حرفه ای‌ترین غذاها را بپزند. رازهایی که معمولا کمتر کسی از آنها خبردار می‌شود اما با کسب تجربه می‌توان به بعضی از آنها رسید. ما به شما فوت و فن‌هایی را آموزش می‌دهیم تا قدم در …

۶ اشتباه آشپزهای تازه کار

۶ اشتباه آشپزهای تازه کار

آشپزهای بزرگ دنیا، رازهای مهمی دارند که باعث می‌شود حرفه ای‌ترین غذاها را بپزند. رازهایی که معمولا کمتر کسی از آنها خبردار می‌شود اما با کسب تجربه می‌توان به بعضی از آنها رسید. ما به شما فوت و فن‌هایی را آموزش می‌دهیم تا قدم در راه حرفه‌ای‌تر پختن بگذارید.

قابلمه های کوچک:

اگر می‌خواهید آشپز حرفه‌ای و توانمندی شوید، دست از خساست بردارید و یک قابلمه «اندازه» بخرید. قابلمه‌ای که سایز آن با تعداد نفراتی که برایشان آشپزی می‌کنید، هماهنگ باشد. خیلی وقت‌ها برنج به این دلیل قد نمی‌کشد که ظرف مناسبی برای جوشاندن و دم کردن آن انتخاب نکرده اید. خورش‌های شما گاهی به این دلیل جا نمی‌افتند که ظرف کوچکی برای پختشان انتخاب کرده‌ایدو قابلمه لبالب پر شده است. برای سرخ کردن غذاها هم اگر از ظرف کوچک استفاده کنید نه تنها مجبورید ساعات بیشتری پای گاز بایستید، بلکه مجبور به استفاده از روغن بیشتر خواهید شد و در نهایت غذاهای بدمزه‌تری تحویل خواهید گرفت.

سوختگی روغن:

این که در چه درجه حرارتی از روغن شروع به پخت غذا کنید، فوتی است که کمتر کسی از آن با خبر است. سرد بودن روغن باعث خمیر شدن غذاهای سرخ کردنی می‌شود و زیادی داغ بودن آن هم باعث سوختگی روغن و بوی بد غذا. داغ شدن بیش از حد روغن تا جایی که دود از آن بلند شود نه تنها مزه روغن را بد می‌کند بلکه بسیار مضر است. بنابراین کی باید غذا را سرخ کنید؟ وقتی با سرخ کردن امتحانی بخش کوچکی از غذا صدای جلز و ولز روغن به گوش شما رسید. روغن اگر به اندازه کافی داغ شده باشد مانند غلافی حرارتی عمل می‌کند که غذا را در بر گرفته و آن را سرخ و برشته می‌کند بدون آنکه روغن زیادی جذب غذا شود.

آشپزی پای دیگ:

بله، ایستادن بیش از حد پای دیگ هم باعث خراب شدن طعم غذای شما می‌شود. حتما دیده‌ایدزنان باتجربه چطور در کوتاه‌ترین زمان ممکن همه چیز رو روی هم در قابلمه می‌ریزند و بدون آنکه مرتب از کنار مهمان‌ها بلند شوند و به غذا سر بزنند، غذای خوش طعمی را آماده می‌کنند. آنها می‌دانند که زیاد سر زدن به غذا و زیاد هم زدن آن باعث خراب شدن غذا می‌شود. چون علاوه بر له کردن اجزای غذا، از به روغن افتادن آن و یکنواخت طعم گرفتن غذا هم جلوگیری می‌کند.

شستن گوشت:

بهترین زمان برای شستشوی گوشت، زمان خرید آن و هنگام پاک کردن آن است. گوشت را وقتی که گرم است و هنوز آن را خرد نکرده اید، بشویید و زوائد روی آن را بگیرید. گوشت در این مرحله تمیز می‌شود و بعد از رفتن به داخل فریزر بخشی از میکروب‌های آن کشته خواهند شد. اما اگر برای شستشوی گوشت زیادی وسواس به خرج دهید یا قبل از آشپزی هم یک بار دیگر آن را بشویید، طعم گوشت تغییر خواهد کرد و شما تفاله‌ای پروتئینی تحویل خواهید گرفت نه گوشت خوش طعم تازه.

له کردن همه چیز:

اگر از میکسر یا مخلوط کن استفاده می‌کنید باید بدانید که میکس کردن بیش از حد باعث می‌شود که در نهایت ماده‌ای خشک و سفت و چسبان داشته باشید نه یک غذای لطیف و نرم و خوش خوراک.

تغییرات سر خود:

اگر از روی دستور آشپزی می‌کنید، سر خود مواد لازم را کم و زیاد نکنید. در پخت کیک‌ها و نان‌ها آشپزهای تازه کار این اشتباه را زیاد مرتکب می‌شوند. آنها فکر می‌کنند مواد لازم فقط بسته به ذائقه افراد تعیین شده است در صورتی که کم و زیاد کردن نمک، شکر، پودر کاکائو و… هر کدام می‌تواند بافت و طعم محصول نهایی را تغییر دهد. مثلا شکر در کیک نه تنها یک شیرین کننده است بلکه روی میزان پف و خمیری شدن یا خشک شدن بافت کیک هم تاثیر دارد. زیاد کردن میزان پودر کاکائو می‌تواند باعث خشکی و سفتی کیک یا نان شود و حذف نمک از دستورهای غذایی هم در تخمیر نان یا خمیر کیک نقش دارد. بنابراین اگر خودتان را به تجربه یک آشپز دیگر سپرده اید، این کار را تمام و کمال انجام دهید!

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، اسلاید ، فوت آشپزی بازدید 311 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php