کد خبر : 238653 تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

۱۲ دروغی که نباید به پزشک خود بگویید!

۱۲ دروغی که نباید به پزشک خود بگویید! اگر جایی باشد که همیشه باید در آنجا در مورد عادات و سلامت خود صادق باشید، آنجا مطب دکتر است. خجالت را فراموش کنید پزشک به شما کمک می کند، و اگر او اطلاعات بیشتری داشته باشد، بیشتر قادر خواهد بود به …

۱۲ دروغی که نباید به پزشک خود بگویید!

۱۲ دروغی که نباید به پزشک خود بگویید!

اگر جایی باشد که همیشه باید در آنجا در مورد عادات و سلامت خود صادق باشید، آنجا مطب دکتر است. خجالت را فراموش کنید پزشک به شما کمک می کند، و اگر او اطلاعات بیشتری داشته باشد، بیشتر قادر خواهد بود به شما کمک کند..

سیگار را ترک کردم

گفتن این دروغ ممکن است برای جلوگیری از سرزنش شدن بی ضرر به نظر برسد، اما اگر سیگار می کشید پزشک شما باید این مسئله را بداند. سیگار کشیدن می تواند با داروهای خاصی تداخل داشته باشد، و ممکن است به توضیح علائم شما کمک کند. پزشک می تواند از طریق درمان یا دارو به شما کمک کند تا برای همیشه این عادت را ترک کنید.

من غالبا سبزیجات می خورم

مگر اینکه شیرینی دور و برم باشد.” اگر شما از گفتن بخش آخر این جمله صرف نظر کنید در حالی که وزن و کلسترول بد شما به شدت بالا رفته اند، حرف شما می تواند به تاثیرگذاری کمتر درمان منتهی شود. شما اولین کسی نیستید که با دیدن شیرینی دلتان ضعف می رود، بنابراین فقط حقیقت را بگویید. پزشک شما می تواند برای مدیریت رژیم غذایی به شما کمک کند.

هر روز ورزش می کنم

حقیقت را در مورد عادات ورزشی خود به پزشک بگویید. این کار به درک پزشک از چگونگی حفظ سلامت شما کمک خواهد کرد. اگر شما جزو آن دسته افرادی نیستید که هر روز به باشگاه می روند، مشکلی نیست. روش های زیادی برای داشتن سبک زندگی فعال وجود دارند، از جمله: باغبانی کردن، بازی با سگ خود و یا قدم زدن سریع در اطراف منزل.

در سال جاری من با ۱ نفر رابطه جنسی داشته ام

ملاقات با پزشک آزمون اخلاق نیست. اگر با چندین نفر رابطه جنسی دارید، می توانید در معرض خطر بیماری های خاص باشید، و گفتن این حقیقت می تواند به توضیح برخی مشکلات پزشکی کمک کند. پزشک شما را قضاوت نمی کند بلکه به شما کمک می کند.

من هیچ گونه بیماری مقاربتی ندارم

اگر فکر می کنید یک نوع بیماری مقاربتی دارید، و یا در گذشته یک نوع بیماری مقاربتی داشته اید، به پزشک خود بگویید. گفتن این مسئله ممکن است بد به نظر برسد، اما برخی از بیماری های مقاربتی در صورتی که درمان نشوند، می توانند خطرناک باشند. آنها مسری نیز هستند. اگر یک لحظه در مقابل پزشک خود خجالت زده شوید بهتر از زمانی است که بعدا در مقابل شریک زندگی خود خجالت زده می شوید.

من با هر کسی هم خوابگی ندارم

ممکن است به نظر برسد این مسئله به کسی ربطی نداشته باشد، اما صادق بودن در مورد این که آیا با هم جنس خود رابطه جنسی برقرار می کنید یا با جنس مخالف یا هر دو، مهم است. این مسئله می تواند تفاوت ایجاد کند، به خصوص اگر پزشک شما در صدد کشف دلیل داشتن علائم خاص شما باشد (به عنوان مثال بارداری).

زندگی جنسی من عالی است

اگر شما در زندگی جنسی خود مشکلی دارید- میل جنسی کم یا اختلال در نعوظ (ED) – می تواند نشانه ای از یک بیماری باشد و پزشک شما باید این مسئله را بداند، به خصوص اگر شما جوان هستید اما سالم نیستید. به علاوه، پزشک شما ممکن است قادر به بهبود علائم شما با دارو یا ارجاع برای درمان روانی باشد.

احساس بسیار خوبی دارم

چیزهای کوچکی که ممکن است باعث ناراحتی شما شوند را نادیده نگیرید. آنها می توانند سرنخ های با ارزشی برای پزشک شما باشند. آیا زمانی که ورزش می کنید سردرد می شوید؟ ممکن است این مسئله مشکل بزرگی به نظر نرسد، اما آن می تواند نشانه ای از مشکلی جدی باشد.

مواد مخدر مصرف نمی کنم

این جمله می تواند دروغی خطرناک باشد. اگر پزشک شما دارویی تجویز کند، ممکن است با مواد مخدر واکنش داشته باشد و شما را دچار بیماری و مشکلات دیگر کند. سوء مصرف مواد مخدر نیز می تواند موجب مسائل دیگری شود که با پنهان کردن این مسئله پزشک نمی داند دنبال چه چیزی بگردد. اگر شما مواد مخدر مصرف می کنید یا اعتیاد دارید، ممکن است پزشک شما قادر باشد به ترک اعتیاد شما کمک کند.

مکمل مصرف نمی کنم

آیا از وارد شدن به بحث در مورد مکمل های ویتامینی که از مغازه ها می خرید با پزشک خود واهمه دارید؟ پزشک باید از این مسئله اطلاع داشته باشد. برخی از این مکمل ها در صورتی که با سایر داروها همراه شوند و یا با توجه به شرایط پزشکی خاص شما، ممکن است خطرناک باشند.

قرص های خود را مصرف می کنم

حدود نیمی از افرادی که بیماری مزمن دارند داروهای خود را طبق دستور پزشک مصرف نمی کنند. اگر شما از مصرف صحیح داروها به خاطر نگرانی در مورد عوارض جانبی، و یا احساس بدی که با مصرف آنها به شما دست می دهد، اجتناب می کنید به پزشک خود بگویید. او ممکن است قادر باشد این مشکلات را حل کند. اگر مشکل شما مالی است او ممکن است کمک کند راه هایی برای کاهش هزینه پیدا کنید.

من از داروهای بدون نسخه استفاده نمی کنم

مهم است که پزشک خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید، مطلع سازید. این داروها می توانند در اثرگذاری داروهای تجویزی، گاهی اوقات به صورت خطرناکی، تداخل ایجاد کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 391 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php