کد خبر : 236831 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

سوغات کاشان چیست؟

سوغات کاشان چیست؟ شاید با شنیدن نام این شهر باستانی تنها تصاویر گلاب و عرقیجات در ذهن شما شکل بگیرد، اما کاشان خوردنی ها وصنایع دستی بسیاری دارد که آن ها هم جزء سوغات کاشان محسوب می شوند. فرش دست بافت، ظروف سفالی، زیور آلاتی که با گل محمدی در …

سوغات کاشان چیست؟

سوغات کاشان چیست؟

شاید با شنیدن نام این شهر باستانی تنها تصاویر گلاب و عرقیجات در ذهن شما شکل بگیرد، اما کاشان خوردنی ها وصنایع دستی بسیاری دارد که آن ها هم جزء سوغات کاشان محسوب می شوند. فرش دست بافت، ظروف سفالی، زیور آلاتی که با گل محمدی در فصل گلاب گیری ساخته شده، همگی جزء سوغات کاشان محسوب می شوند.

گلاب و عرقیات گیاهی، ظروف سفالی، حاجی بادومی، کلوچه، باقلوا و حلوا ارده کاشان، انار کاشان (فصل پاییز)، قالی‌، زیلو و گلیم، گیوه همگی جزء سوغاتی های کاشان باستانی هستند. با آمدن به کاشان دست پر به شهر خود باز می گردید؛ مگر می شود کسی مهمان کاشان باشد اما طعم باقلوای آن را نچشد و یا یک شیشه از گلاب ناب محمدی را از این شهر به یادگار نبرد. در ادامه ابتدا از خوردنی های خوشمزه کاشان شروع به معرفی می کنیم.

شیرینی حاجی بادومی

شیرینی حاجی بادومی، یکی از بهترین سوغات کاشان است که در اغلب فروشگاه های این شهر یافت می شود. این شیرینی در مراسم و مهمانی ها در کاشان بسیار کاربرد دارد و مواد اصلی آن از پودر بادام و پودر قند تشکیل شده است. حاجی بادومی همان طور که نامی خاص دارد، دارای طعم خاصی هم هست و چون در آن بادام استفاده می شود، ارزش غذایی بالایی دارد.

کلوچه

کلوچه برای اولین بار در جهان در قرن هفتم میلادی در ایران پخته شد. کلوچه به معنی تکه نان گرد از کلمه روسی (کولیچ) وارد زبان فارسی شده‌است که اصل این کلمه یونانی از واژۀ ( کولیکس) گرفته شده‌ و واژه انگلیسی آن هم Kulich است. کلوچه کاشان هم یکی دیگر از خوشمزه ترین سوغات کاشان این شهر است. در هنگام نوروز کلوچه های کاشان در همه خانه های شهر دیده می شود و از دیرباز این رسم هم چنان باقی بوده است. کلوچه های کاشان از از آرد سبوس دار گندم، شکر،روغن نباتی یا حیوانی، هل، زعفران و مغز پسته برای تزئیین روی آن تهیه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 826 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php