کد خبر : 234842 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

این دلایل باعث حمله ناگهانی قلبی می شوند

این دلایل باعث حمله ناگهانی قلبی می شوند برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه هستند. حمله قلبی عامل اول مرگ و میر در ایران است. از آنجا که اکثر این مرگ و میرها به …

این دلایل باعث حمله ناگهانی قلبی می شوند

این دلایل باعث حمله ناگهانی قلبی می شوند

برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه هستند.

حمله قلبی عامل اول مرگ و میر در ایران است. از آنجا که اکثر این مرگ و میرها به دلیل بیماری های کروناری قلبی است، آگاهی در مورد حمله قلبی مهم است. هیچ گاه مشکلات قلبی را فراموش نکنید چرا که موضوع آنها چیزی غیراز مرگ و زندگی نیست.

برای مثال آگاهی شما در مورد علایم هشدار دهنده حمله قلبی باید زیاد باشد، چرا که شمارا در کمک به خودتان و نزدیکانتان توانمندتر می کند. واکنش و عملکرد سریع باعث نجات بسیاری از زندگی ها می شود.

برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند. اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه میباشند. در این قسمت برخی از علایم حمله قلبی ذکر می شوند: احساس ناراحتی، فشار، پری یا درد در مرکز قفسه سینه که بیش از چند دقیقه به طول انجامیده یا رفع شده و دوباره بر گردد .

علائم حمله قلبی

نشانه های فردی که دچار حمله قلبی شده است چیست؟

احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد. بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد و همچنین احساس درد شدید در قسمت پشت، گردن و فک صورت افراد از جمله علائم به شمار می آیند.

این علایم می تواند شامل درد و ناراحتی در یک یا دو بازو، پشت، شانه ها، گردن، فک و قسمت بالای معده باشد. درد در ناحیه پشت و گردن و فک از علایم شایع حملات قلبی در خانم ها است.

تنگی نفس شدید

این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.

عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد، زیرا آنها در یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند.

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد است که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند.

خستگی غیر عادی و شدید

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد است که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبی ، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نیست.

احساس گیجی و یا سردرد

بر خلاف بسیاری از فیلم ها، حمله قلبی سبب بیهوشی فرد نمی شود، بلکه احساس گیجی و منگی به فرد دست می دهد.

تهوع و استفراغ

خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی حمله قلبی خود دارند. این علایم گاهی جدی گرفته نمی شود و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود.

اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از 5 دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به حمله قلبی را نجات دهد.

چه چیزی سبب حمله قلبی می شود؟

یک حمله کروناری (حمله قلبی)‌ زمانی رخ می دهد که جریان خون به ناحیه ای از قلب قطع می شود (اغلب توسط یک لخته خون). این حالت اغلب بدین دلیل رخ می دهد که سرخرگهای تامین کننده خون عضلات قلب بدلیل رسوب چربی، کلسترول و سایر مواد که پلاک نامیده می شود، بتدریج ضخیم تر، سفت تر و تنگ ترمی شوند.

اگر پلاک جدا شود و لخته خون تشکیل شود، جریان خون دچار انسداد شده و حمله قلبی رخ می دهد .بنابراین کم کم عضله قلبی که توسط رگ مزبور خونرسانی می شود، می میرد . هر چه که مدت زمان انسداد سرخرگ طولانی تر باشد، آسیب بیشتر می شود. زمانیکه عضله قلبی بمیرد، آسیب قلبی دایمی خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 573 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php