کد خبر : 234585 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

هنگام تمام کردن رابطه این جملات را نگویید

هنگام تمام کردن رابطه این جملات را نگویید درست است که رابطه شما به پایان رسیده و فکر می کنید که هیچ راه برگشتی هم وجود ندارد اما بعضی حرف ها هستند ک باید از گفتن شان دوری کنید، حتی اگر دیگر طرف مقابل تان را نبینید. طبیعی است، در …

هنگام تمام کردن رابطه این جملات را نگویید

هنگام تمام کردن رابطه این جملات را نگویید

درست است که رابطه شما به پایان رسیده و فکر می کنید که هیچ راه برگشتی هم وجود ندارد اما بعضی حرف ها هستند ک باید از گفتن شان دوری کنید، حتی اگر دیگر طرف مقابل تان را نبینید. طبیعی است، در این شرایط عصبانیت بر شما چیره می شود و کنترل عقل و احساس تان را به دست می گیرد، اما گفتن برخی حرف ها هیچ فایده ای ندارد و تنها پشیمانی شما را بیشتر می کند. اگر می خواهید بدانید که گفتن چه جمله هایی هنگام تمام کردن یک رابطه عاطفی اشتباه است، با ما همراه باشید.

«تو همیشه همین بودی»

مقصر اصلی گفتن جمله های اشتباهی است که از زبان شما بیان می شود. این که شما در این شرایط به شریک زندگی تان بگویید «تو همیشه همین بوده ای» یا این که «هیچوقت به حرف های من گوش نمی کردی» واقعا عادلانه نیست. طبیعی است که اگر شما تنها از روی فرمان هایی که عصبانیت تان به شما می دهد تصمیم بگیرید، طرف مقابل به حرف هایتان گوش نخواهد داد. در این صورت او یک حالت دفاعی به خود می گیرد و تنها روی حرف های غیرمنطقی و ناعادلانه شما تمرکز می کند تا در صورت نیاز جواب تان را بدهد و همین کار شرایط را برای هر دویتان سخت تر می کند.

«در گذشته آن کار را انجام داده ای»

برخی از ماها عادت داریم که در مقابل اشتباهات طرف مقابل مان سکوت می کنیم. طبیعی است که این افراد هنگام عصبانیت تمام ناراحتی های گذشته را وسط می کشند و ناگهان سر درد دلشان باز می شود. توصیه ما به شما این است که اگر از چیزی ناراحت شده اید، احساسات خود را در همان لحظه بیان کنید تا چیزی در دلتان نماند و ناگهان در آینده سر باز نکند. یادتان باشد که در مشاجره هایتان موضوع کوچکی را که 6 ماه یا 2 سال پیش اتفاق افتاده، بیان نکنید. دیدتان را وسیع تر کنید. رابطه عاطفی شما به خاطر آن مشکلات کوچک نبود که به اتمام رسید. بنابراین بهتر است زمان تان را صرف صحبت کردن در مورد موضوعات با اهمیت تر کنید.

«ازت متنفرم»

واقعیت این است که شما از او متنفر نیستید بلکه شما تنها عصبانی هستید و این تنها جمله ای است که در آن لحظه به ذهن تان خطور می کند. پس درست قبل از بیان این جمله، چند ثانیه به خودتان زمان دهید، یک نفس عمیق بکشید و فکر کنید که آیا واقعا از او متنفر هستید یا خیر؟

«این اشتباه تو بود»

تمام کردن رابطه، درست مانند شروع آن یک جاده دو طرفه است. مقصر دانستن و سرکوفت زدن به شریک زندگی تان جاده اشتباهی است که انتخاب می کنید. نه تنها او، که شما هم باید خودتان را جای او بگذارید و تمام ماجرا را از زاویه دید او ببینید. اگر با این طرز فکر رابطه خود را تمام کنید، در واقع تمام خاطرات خوب خود را ویران کرده اید و در آینده هر زمان که به گذشته خود باز گردید، تلخی این رابطه آزارتان خواهد داد. هیچکس نمی گوید که شما باید او را باور کنید و تمام حرف هایش را بپذیرید اما حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که یک طرفه به قاضی نروید.

«تو بازنده ای!»

گفتن این جمله نشان دهنده رفتار بچه گانه شماست. در حقیقت، شما با بیان جمله هایی چون«تو دیوانه ای» یا «بازنده این بازی تو هستی» تنها ضعف خود را نشان می دهید. پس به جای توهین، بگذارید که او خود به این نتیجه برسد که شما را از دست داده است.

«هیچوقت اینطوری نبوده است»

قبل از گقتن این جمله کمی با خودتان فکر کنید. اگر او تا به حال هیچ کاری برای شما انجام نداده است؟ آیا او مدام شما را آزار می داده و هیچ روز خوشی برایتان نساخته؟ پس شما چرا هنوز با او هستید؟ بیان اشتباهاتی که شریک زندگی تان در گذشته مرتکب شده است عادلانه نیست، مگر که دلیل جدا شدن تان بوده باشد. پس قضاوت ناعادلانه را کنار بگذارید و واقع بین تر باشد.

برای همه ما روشن است، جدا شدن از فردی که روزی رابطه عاطفی با او داشته اید، سخت ترین کار ممکن است اما این دلیل نمی شود که با حرف هایتان شرایط را سخت تر کنید. پس اگر تصمیم به جدایی دارید، قبل از صحبت کردن با شریک زندگی تان، یک بار دیگر به این موارد بیاندیشید و مطمئن باشید که نگفتن این جملات روزی به نفع تان تمام خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، روابط عاشقانه ، زناشویی بازدید 451 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php