کد خبر : 228147 تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۹:۵۷

جاده ای پر از هیجان و خطر + تصاویر

رانندگی یکی از آن حس های عالی زندگی است که باید در یک جاده ی رویایی تجربه کرد. اما همیشه این آرام رانندگی کردن هیجان ندارد، برای هیجان باید دنبال زیباترین جاده های خطرناک دنیا رفت و آن ها را امتحان کرد ما در این پست قصد داریم یکی از …

رانندگی یکی از آن حس های عالی زندگی است که باید در یک جاده ی رویایی تجربه کرد. اما همیشه این آرام رانندگی کردن هیجان ندارد، برای هیجان باید دنبال زیباترین جاده های خطرناک دنیا رفت و آن ها را امتحان کرد ما در این پست قصد داریم یکی از هیجان انگیزترین مسیر های رانندگی دنیا را به شما معرفی کنیم
با ما همراه باشید…

معرفی جاده اقیانوس اطلس

جاده اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean Road) مارپیچی است که مجموعه ای از جزایر نروژ را به هم متصل می کند و شبیه اتصالی میان زمین، دریا و آسمان است. این جاده که روستای Karvag رو به Vevang متصل می کند به عنوان برترین سازه قرن نروژ، در سال ۲۰۰۵ از طرف نروژی ها انتخاب شده است. پیوند این پل با طبیعت از بزرگترین جاذبه هایی بوده است که برای ساخت چند تیزر تبلیغاتی به کار گرفته شده است.

جاده ای پر از هیجان و خطر + تصاویر

این پل نقطه عطفی شده برای اتصال شمال به جنوب کشور نروژ و زمین های اطراف این پل که حالا جاذبه های توریستی هستند و صنایع ماهیگیری و کشاورزی در آنها رونق فراوان یافته است.

شرح مسیر

این مسیر جاده ای به طول ۸ هزار و ۲۷۴ متر است که در واقع بخشی از جاده ۶۴ در شمال کشور نروژ محسوب می شود. این جاده در عرض مجمع الجزایری کشیده شده است که دارای سکنه است و در بخش شمالی Hustadvika واقع شده که بخش محافظت نشده دریای نروژ در Lauvøyfjorden است.

عرض این جاده ۶٫۵ متر است و حداکثر ضریب شیب آن ۸ درصد است. در مسیر این جاده هشت پل و چهار مکان برای استراحت در نظر گرفته شده است.

جاده ای پر از هیجان و خطر + تصاویر

این جاده که در زمره یکی از ۱۸ مسیر گردشگری نروژ قرار دارد؛ امکانات تفریحی مانند سالن های غذاخوری، سایت های تفریحی، ماهیگیری، غواصی و … را در خود جای داده است.

جذابیت های جاده

رانندگی در جاده ای در لبه پرتگاه دریا، به تنهایی خودش جاذبه ای پر از هیجان است. این جاده با قوس ها و شیب هایی که در طول خود دارد و با وجود کوبش امواج بی رحمانه دریا به بستر جاده، بهشت عاشقان رانندگی بوده و برای اتومبیل رانها و موتور سیکلت سوارها راندن در این جاده یک آرزو است.

جاده ای پر از هیجان و خطر + تصاویر

ماهیگیری در مسیر جاده و جایگاه های تعیین شده تجربه ای بسیار لذت بخش خواهد بود. یکی از پل های این جاده برای اینکار طراحی شده است. دوچرخه سواران نیز رکاب زدن در مسیر جاده را از دست نمی دهند. تماشای غروب نارنجی رنگ در خلال مسیر این جاده خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود.

تاریخچه جاده اقیانوس اطلس

اول می خواستند که این مجمع الجزایر را ریل کشی کنند و با خط آهن به هم متصل کنند اما اجرای این برنامه آنقدر به تعویق افتاد که در کل کنسل شد.

در دهه ۷۰ میلادی پروژه ای برای ساخت جاده در طول این مسیر مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و کار شروع شد. در نهایت در ۷ژوئن سال ۱۹۸۹ مراسم افتتاحیه برگزار شد.

جاده ای پر از هیجان و خطر + تصاویر

تونل جاده اقیانوس اطلس، که بین Averøy و Kristiansund قرار دارد در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۹ افتتاح شد.

این جاده از زمان افتتاح تا الان ۱۲ طوفان سهمگین را پشت سر گذاشته و آسیبی ندیده است.

تعداد بازدیدکننده این جاده بی نظیر تا سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۵۰ هزار نفر بوده است.

کل زمان ساخت این جاده کمی بیش از ۶ سال بوده است.

هزینه های ساخت جاده اقیانوس اطلس

ساخت این جاده چیزی در حدود ۱۲۲ میلیون کرون نروژی هزینه در بر داشت و تنها ۲۵% از این میزان از محل مالیات ها تامین شده بود و مابقی کمک های مردمی ساکنین مجمع الجزایز محسوب میشد.

جاده ای پر از هیجان و خطر + تصاویر

برای تامین هزینه های مرتبط با نگهداری جاده مصوب شده بود که تا ۱۵ سال برای عبور از این جاده عوارض دریافت شود که بعدها در سال ۱۹۹۹ کنسل شد زیرا مسئولین به این نتیجه رسیدند که این جاده ترافیک درون شهری را کاهش داده و ترافیک توریستی را افزایش خواهد داد.

اطلاعات فنی جاده

دارای ۸ پل به طول ۸۹۱ متر است از جمله:

پلVevang: 119 متر طول، ۱۰ متر ارتفاع

پل Hulvågen: 293 متر طول، ۴ متر ارتفاع

پل Storseisundet: 260 متر طول، ۲۳ متر ارتفاع

پل Geitøysundet 52:متر طول، ۶ متر ارتفاع

پل فروشگاه Lauvøysund: 52 متر طول، ۳ متر ارتفاع

پل کوچک Lauvøysund 115:متر طول، ۷ متر بالا

شرایط آب و هوایی

آب و هوای این منطقه بسیار خشن و غیر قابل پیش بینی است. ممکن است صبح را با تابش انوار زرد خورشید شروع کنید و در غروب نظاره گر برف باشید. سرعت ورزش باد در این منطقه معمولا ۵۰ کیلومتر در ساعت است و در مناطقی از جاده با شیب زیاد خطر آفرین است.

جاده ای پر از هیجان و خطر + تصاویر

جوایز جاده

هیچ جای تعجبی ندارد که بفهمیم این جاده ی بی نظیر به دلیل طراحی خاصش چندین بار در دنیا در زمره ی بهترین ها قرار گرفته باشد.

از زمانی که این جاده شاخته شده است تا به امروز جوایز زیادی را دریافت کرده از جمله:

در سال ۲۰۰۵ بهتر مسیر گردشگری در نروژ شناخته شد و عنوان، برترین ساخت و ساز قرن را از آن خود کرد.

در سال ۲۰۰۶ از طرف گاردین عنوان بهترین سفر جاده ای را دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۹ بعنوان میراث فرهنگی نروژ تحت حفاظت قرار گرفت.

جاده محبوب شرکت های تبلیغاتی خودرو برای نشان دارای شرایط خشن آب و هوایی.

محل های اقامتی در طول مسیر جاده

به دلیل طولانی بودن جاده، نیاز است که بعد از چند ساعت رانندگی استراحت کنید. برای این منظور اقامتگاه های زیادی برای شما در نظر گرفته شده اند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 418 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php