کد خبر : 227870 تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

خواص فوق العاده پیاز

خواص فوق العاده پیاز ویتامین C موجود در پیاز و همچنین مواد شیمیایی که به طور طبیعی در آن وجود دارد جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار سودمند خواهد بود. همچنین خواص ضد قارچی، ضد لخته شدن خون و خواص ضد التهابی آن شفا دهنده است. دستور العمل های فراوانی …

خواص فوق العاده پیاز

خواص فوق العاده پیاز

ویتامین C موجود در پیاز و همچنین مواد شیمیایی که به طور طبیعی در آن وجود دارد جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار سودمند خواهد بود. همچنین خواص ضد قارچی، ضد لخته شدن خون و خواص ضد التهابی آن شفا دهنده است. دستور العمل های فراوانی برای پخت و مصرف پیاز وجود دارد که به وسیله آنها می توانید پیاز را در وعده های غذایی خود جای دهید.

ضد عفونی کننده دستگاه تنفسی

اگر از گرفتگی گلو و دستگاه تنفسی رنج می برید پیاز یک درمان طبیعی برای شما دارد. ترکیب روغن نارگیل و پیاز را به صورت خمیری در آورید و آن را به سینه خود بمالید. تنفس شما بسیار روان تر و آسانتر خواهد شد.

رفع گوش درد

عفونت های گوش و مجاری آن یکی از بدترین دردها است. پیاز را به قطعات ریز و کوچک برش بزنید و داخل یک پارچه بسیار نازک و تمیز بریزید و بر روی گوش خود قرار دهید. گوش درد شما تا حد بسیاری فروکش می کند.

درمان بریدگی

پیاز می تواند به عنوان یک چسب زخم ضد عفونی کننده بر روی زخمهای شما عمل کند. پوست آن را روی محل زخم یا بریدگی قرار دهید تا خونریزی به سرعت بند آید. این عمل سبب می شود هم خونریزی کمتر باشد و هم اینکه پوست پیاز به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی در زخم از بروز باکتری ها جلوگیری کند.

رفع سرفه

اگر در فصل سرما مدام سرفه می کنید. از داروها و شربتهای شیمیایی استفاده نکنید. یک پیاز را همراه با پوست آن ریز ریز کنید و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای به آن اضافه کنید. بعد از یک ساعت این محلول را بخورید. دو بار در روز از این محلول استفاده کنید تا کلا سرفه های شما قطع شود.

کاهش تب

از دیگر خواص پیاز به دلیل حضور میزان قابل توجهی مواد ضد باکتریایی و قارچی کاهش تب می باشد. هنگامی که تب دارید تکه های پیاز را همراه با روغن نارگیل روی پا ماساژ دهید. این کار سبب می شود سموم از بدن شما دفع شود و تب به سرعت پایین بیاید.

رفع تهوع

حالت تهوع حالتی است که علل بسیاری می تواند داشته باشد. برای رفع هر چه راحت تر این حالت یک پیاز را آبگیری کنید و همراه با کمی نعنا دم کنید و بنوشید. این دمنوش بعد از پنج دقیقه تهوع را از بین می برد. البته اگر تهوع زیاد بود می توانید نوشیدن دمنوش را تکرار کنید.

خارج کردن یک تراشه از زخم

گاهی برای شما هم اتفاق می افتد که یک خار یا یک جسم فوق العاده ریزی به دست و یا پای شما فرو می رود. خارج کردن این قطعه های بسیار ریز، مشکل و درد ناک است. به کمک پیاز بر روی زخم و یک نوار باریک که اطراف زخم می بندید حدود یک ساعت بعد می توانید خار را به راحتی از محل زخم خارج کنید.

نظافت آشپزخانه با پیاز

به جای استفاده از شوینده های شیمیایی از پیاز استفاده کنید. اجاق گاز و ماکروفر را می توان به کمک یک پیاز کاملا تمیز کرد. سر پیاز را برش بزنید و برروی اجاق گاز یا ماکروفر بکشید. با این کار علاوه بر نظافت گاز و ماکروفر شما ضد عفونی نیز شده اند.

نگهداری طولانی مدت از میوه ها

برخی میوه ها مانند آوکادو به سرعت سیاه و پلاسیده می شوند. برای آنکه عمر مفید بیشتری داشته باشند آن میوه را همراه با یک عدد پیاز قرمز در یک ظرف دربسته قراردهید. این کار سبب می شود میوه شما تا زمان مصرف نه شکل ظاهری خود را از دست بدهد و نه اینکه بد طعم و کهنه شود.

پیاز یک گیاه قوی و مفید است که خواص درمانی شگفت انگیزی همراه دارد. با استفاده از آن مصرف بسیاری از دارو ها و مواد شیمیایی را از زندگی خود حذف کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 463 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php