کد خبر : 215476 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

به این 5 دلیل بلغور جو بخورید

به این 5 دلیل بلغور جو بخورید اگر به دنبال یک ایده خوب برای صبحانه می‌گردید بلغور جو دو سر را فراموش نکنید. تنها یک فنجان جو پخته‌شده حاوی 4 گرم فیبر است؛ چیزی تقریباً به‌اندازه فیبر موجود در سیب یا یک فنجان کلم بروکسل پخته. Huffington post در گزارش …

به این 5 دلیل بلغور جو بخورید

به این 5 دلیل بلغور جو بخورید

اگر به دنبال یک ایده خوب برای صبحانه می‌گردید بلغور جو دو سر را فراموش نکنید. تنها یک فنجان جو پخته‌شده حاوی 4 گرم فیبر است؛ چیزی تقریباً به‌اندازه فیبر موجود در سیب یا یک فنجان کلم بروکسل پخته.

Huffington post در گزارش اخیر خود به سراغ دلایلی رفته است که بلغور جو را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای سلامت شما تبدیل خواهد کرد:

1- می‌تواند شمارا بیش از دیگر غذاهای صبحانه سیر نگه دارد

فیبر بسیاری که در جو وجود دارد می‌تواند شما را از خوردن غذای بیش از حد در میان وعده‌ها باز دارد. افرادی که جو می‌خورند بیشتر از دیگران احساس سیری می‌کنند.

2- به کاهش کلسترول شما کمک می‌کند

جو نیز مانند تمامی غذاهای فیبردار برای فوایدی که در سطح کلسترول دارد مشهور است. فیبر حلال موجود در جو به کاهش جذب کلسترول «بد» در بدن که ریسک حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد کمک می‌کند.

3- ریسک ابتلا به سرطان را در شما کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان داده است که غذاهای فیبردار و سبوس‌دار ریسک سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. به طوری که افرادی که هر روز بیش از 90 گرم جو استفاده کردند 20 درصد کمتر به این نوع سرطان دچار شدند.

4- سرشار از یک ماده شیمیایی گیاهی محافظ قلب است

جو حاوی لیگنان‌ها است ماده شیمایی گیاهی که محافظ بدن در برابر بیماری‌های قلبی عروقی است. دانه کتان، بروکلی و زردآلو نیز از جمله دیگر غذاهایی است که حاوی لیگنان است.

5- روش‌های متعددی برای خوردن جو وجود دارد

اگر فکر می‌کنید که جو غذای خسته‌کننده‌ای است که تنها برای صبحانه استفاده می‌شود اشتباه می‌کنید. شما می‌توانید با آن غذاهای خوش‌طعم و متنوعی تهیه کنید. مثلاً می‌توانید آن را با گوشت قرمز بپزید یا حتی با بعضی از سبزی‌ها مانند آودکادو و کلم مخلوط کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 693 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php