کد خبر : 181202 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

نشانه های مهم در روزهای پایانی بارداری!

این نشانه‌ ها را در روزهای پایانی بارداری جدی بگیرید اگر شما باردارید و هر از گاهی دردی در ناحیه شکم احساس می‌کنید، چندبار تا به حال از خود پرسیدهاید که این دردها طبیعی اند یا علت خطرناکی در پس آنها نهفته است؟ این گزارش را بخوانید تا نگرانیهایی که …

نشانه های مهم در روزهای پایانی بارداری!

این نشانه‌ ها را در روزهای پایانی بارداری جدی بگیرید

اگر شما باردارید و هر از گاهی دردی در ناحیه شکم احساس می‌کنید، چندبار تا به حال از خود پرسیدهاید که این دردها طبیعی اند یا علت خطرناکی در پس آنها نهفته است؟ این گزارش را بخوانید تا نگرانیهایی که در این زمینه دارید برطرف شود.

چقدر از این نکته مطمئن اید، دردی که اکنون در دوران بارداری در ناحیه شکم خود احساس میکنید عادی است یا میتواند زنگ خطری نگرانکننده باشد؟ روزهای پایانی این دوره باید با دقت بیشتری احساس درد در ناحیه شکم و رنگ ترشحات مخاطی را زیر نظر قرار دهید. فرض کنید در روزهای پایانی حاملگی دردی در ناحیه شکم احساس میکنید. ساعت دو بامداد است و نمیدانید که باید درد را تحمل کنید یا با پزشکتان تماس بگیرید. توصیه میکنیم اگر علائمی که در زیر ارایه شده را مشاهده کردید، کاری نداشته باشید که ساعت چند است و خجالت نکشید؛ با پزشکتان صحبت کنید. زمان را نباید از دست داده و بلافاصله موضوع را با او در میان بگذارید. اما حتی اگر این علائم را نیز در خود مشاهده نکردید و درد همچنان ادامه دارد، در اولین فرصت ممکن به پزشک مراجعه کنید.

جنین کمتر از زمانهای دیگر جنب و جوش داشته و ضربه میزند. این وضعیت جدید را باید با زمانی مقایسه کنید که جنین به طور منظم شروع به جنب و جوش در رحم کرده است. از پرستار یا ماما بپرسید که چگونه باید وضعیت تحرک نوزاد را زیر نظر قرار دهید. او دستورات لازم را ارایه کرده و بر اساس آنها میتوانید هر تغییر نگرانکننده را پیگیری کنید.

نشانه‌ ها در روزهای پایانی بارداری

احساس درد شدید و مداوم یا حس نرم بودن غیرعادی بافت در ناحیه شکم.

خونریزی واژنی یا لک دیدن.

افزایش حجم مایعات مخاطی واژن و بروز تغییراتی در نوع مایعات مخاطی از آن. توجه داشته باشید که این تغییرات به چه شکلی است و آیا مایعات مخاطی رقیقتر شده یا با ترشحات خونی همراه است؟ حتی اگر رنگ مایعات مخاطی صورتی کم رنگ بود نیز باید قضیه را جدی گرفت. به خاطر داشته باشید که از هفته ۳۷ بارداری افزایش مایعات مخاطی خارج شده از واژن طبیعی است که این میتواند نشان جدی از آماده شدن بدنتان برای زایمان باشد.

احساس فشار در ناحیه لگن خاصره (این فشاری است که جنین وارد میکند) همچنین درد در قسمت پایین ناحیه پشت و در نهایت چهار بار احساس انقباض در ناحیه شکم در طول یک ساعت.

اگر جنین کمتر از زمانهای دیگر جنب و جوش داشته و ضربه میزند, به پزشک مراجعه کنید

ادرار همراه با سوزش و درد.

استفراغ شدید و مداوم و همچنین هر استفراغی که همراه با درد یا تب باشد.

بروز مشکلاتی در بینایی نظیر دوبینی، تار دیدن، مشاهده فلشهای نور و همچنین مشاهده لکه هایی در محدوده دید.

تب بالای ۳۷٫۷ درجه.

بروز اختلال در تکلم.

سردردهای همیشگی یا شدید یا هر سردردی که همراه با تار شدن بینایی همراه باشد.

هرگونه تورمی در ناحیه صورت یا پف کردن اطراف چشمها. همچنین ایجاد تورم در دستها و تورم ناگهانی و شدید در پاها و زانوها.

گرفتگی همیشگی و شدید عضلات و همچنین تورم چشمگیرتر یک پا نسبت به پای دیگر.

افزایش وزن قابل توجه و سریع (بیش از ۱٫۸ کیلوگرم در یک هفته).

افزایش سریع ضربان قلب.

هرگونه ترومایی در ناحیه شکم مانند بروز تصادف یا سقوط از ارتفاع.

یبوست شدید همراه با درد در ناحیه شکم و یا اسهال شدید که بیش از ۲۴ ساعت به طول انجامد.

بروز مشکلاتی در تنفس، خون بالا آوردن و احساس درد در ناحیه قفسه سینه.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : بارداری و زایمان ، پزشکی و سلامت بازدید 288 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php