کد خبر : 256388 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

ترفندهایی برای از بین بردن عرق زیر بغل

ترفندهایی برای از بین بردن عرق زیر بغل عرق کردن آن هم در فصول گرم سال امری عادی تلقی می شود اما فرد را همیشه درگیر می کند. راه های خانگی برای کاهش میزان عرق و رفع بوی بد آن وجود دارد اما اگر عرق کردن از حد نرمال خود …

ترفندهایی برای از بین بردن عرق زیر بغل

ترفندهایی برای از بین بردن عرق زیر بغل

عرق کردن آن هم در فصول گرم سال امری عادی تلقی می شود اما فرد را همیشه درگیر می کند. راه های خانگی برای کاهش میزان عرق و رفع بوی بد آن وجود دارد اما اگر عرق کردن از حد نرمال خود خارج شود شاید نشانه ی بیماری های پنهان از قبیل نارسایی قلبی، پرکاری تیروئید، افت قند خون و… باشد. در این مقاله با راه های ساده ی خانگی برای کاهش عرق آشنا شوید.

سرکه سیب

ACV دارای خواص ضد باکتریایی می باشد و طیف های شگفت انگیز از استفاده مانند دیابت، کاهش وزن ، شوره سر، عفونت قارچی، پوست، پاکسازی پوست و درمان مو را داراست. ACV با کاهش PH پوست، باکتری بوی عرق زیر بغل را کاهش می دهد.

آب اکسیژنه

پروکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه یک مادّه ضدعفونی کننده است که با از بین بردن باکتری های عامل عرق، تعریق را کاهش می دهد. برای استفاده از آب اکسیژنه برای جلوگیری از تعرق، کافی است یک قاشق آب اکسیژنه را با نصف لیوان آب ترکیب کنید. سپس هر زمان که لازم بود از آن بر روی زیر بغل استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین رفع کننده بوی بد طبیعی است. باعث کشتن باکتری که باعث بوی بدن می شود، می گردد. از آن می توان به طور مستمر در زیر بغل خود استفاده کنید. چند بار استفاده از جوش شیرین می تواند باعث تحریک پوست برای افراد با پوست حساس شود. شما می توانید با استفاده و ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین به راحتی دئودورانت تهیه کنید.

گلاب

گلاب یک درمان بسیار آرامش بخش برای حذف بوی عرق زیر بغل است. با استفاده از آب گل رز زیر بغل خود را از بوی بد دور کنید و یک اثر دراز مدت از عطر گل را در طول روز داشته باشید. می توانید به گلاب آب اضافه کنید و در صورت دلخواه کمی جوش شیرین هم اضافه کنید و به صورت اسپری بعد از هر بار حمام کردن استفاده نمایید.

رژیم غذایی مناسب

از مصرف غذاهایی مثل نوشیدنی‌های کافئین‌دار، مشروبات الکلی، سیر، پیاز و خوراکی‌های پرادویه که عرق تان را بدبو می‌کنند، پرهیز کنید. زیرا اکثر این غذاها سیستم اعصاب مرکزی را تحریک کرده و همچنین دمای بدن‌تان را افزایش داده و بدن بیشتر عرق می‌کند.

پوست درخت بلوط

پوست درخت بلوط یکی از موثرترین مواد در جلوگیری از تعریق زیاد است. این محصول را می توانید به راحتی از عطاری ها تهیه کنید. یک لیتر آب جوش را با ۵ قاشق سوپخوری پوست درخت بلوط مخلوط کنید. بعد از آن که این ترکیب جوشید، بگذارید ۲ ساعت بماند و سپس از این تونیک موثر بر روی زیر بغل استفاده کنید. شیوه دیگر استفاده ار این دم کرده این است که آن را در کیسه های کوچکی بریزید و در فریزر بگذارید و بعد از آن که یخ زد آن را به آرامی بر روی زیر بغل بگذارید.

رزماری

رزماری نه تنها در پخت و پز استفاده می شود، بلکه می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها به کار گرفته شود. با توجه به تحقیقات دانشگاه مریلند به نظر می رسد روغن رزماری دارای خواص ضد میکروبی است ( توانایی کشتن برخی باکتری ها و قارچ در لوله های آزمایش را داشته است) و همچنین مانند یک دئودورانت برای حفظ کردن بدن از بوی بد مفید می باشد.

سنگ زاج

سنگ زاج یک سنگ معدنی است که خاصیت ضد تعریق دارد. این سنگ مانع از ایجاد بو و لکه بر روی لباس می شود و محصولی کاملاً طبیعی است. این سنگ معدنی برای تعرق زیاد بسیار مناسب است زیرا خواص ضد باکتری و ضدعفونی دارد، به یکنواخت شدن پوست کمک می کند و از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. یکی دیگر از ویژگی های آن این است که هیچ لکی بر روی زیر بغل باقی نمی گذارد زیرا مواد شیمیایی ندارد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 476 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php