کد خبر : 46871 تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲

اخبار کوتاه ورزشی

پیروزی شاگردان دایی برابر داماش تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی برابر داماش گیلان علاوه بر کسب سه امتیاز یک دیدار خانگی از توقف تیم های سپاهان و تراکتورسازی تبریز بهترین استفاده را برد و خود را به رده دوم جدول رده بندی رساند. شاگردان علی دایی اکنون با صدر جدول …

اخبار کوتاه ورزشی

پیروزی شاگردان دایی برابر داماش

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی برابر داماش گیلان علاوه بر کسب سه امتیاز یک دیدار خانگی از توقف تیم های سپاهان و تراکتورسازی تبریز بهترین استفاده را برد و خود را به رده دوم جدول رده بندی رساند. شاگردان علی دایی اکنون با صدر جدول دو امتیاز فاصله دارند و منتظر لغزش فولاد هستند.

دیروزدر آخرین دیدار از روز دوم هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر تیم های پرسپولیس و داماش گیلان به قضاوت شاهین حاجی بابایی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این مسابقه در حضور 16 هزار هوادار، در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. سید جلال حسینی (1+45) و حمید علی عسگری (83) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

همچنین تیم فوتبال فولاد خوزستان دیروز با کسب نتیجه تساوی مقابل تراکتورسازی به صدرنشینی خود در جدول رده بندی لیگ برتر ادامه داد. در دیگر بازی هفته سیزدهم، سپاهان اصفهان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف سایپا رفت که این دیدار هم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

جدول رده بندی لیگ برتر به شرح زیر است:

1- فولاد خوزستان – 26 امتیاز

2- پرسپولیس تهران – 24 امتیاز

3- سپاهان اصفهان – 23 امتیاز تفاضل گل 7

4- تراکتورسازی تبریز – 23 امتیاز تفاضل گل 6

5- نفت تهران – 21 امتیاز – دوازده بازی

کسب نخستین مدال طلای تاریخ سنگ‌نوردی ایران

عضو تیم ملی سنگ‌نوردی ایران در جریان مسابقات جام جهانی در چین ، نخستین مدال طلای تاریخ این رشته را برای ایران به ارمغان آورد.

به گزارش میهن فال به نقل از مهر، در جریان مسابقات جام جهانی سنگ‌نوردی که 23 و 24 مهر در «هایانگ» چین برگزار شد، رضا علیپور توانست در رشته سرعت به مدال طلای این مسابقات دست یابد. وی در فینال این رویداد جهانی در رقابتی نزدیک با «کوکورین» از روسیه موفق به قهرمانی و کسب نخستین مدال جهانی تاریخ سنگ‌نوردی ایران شد. علیپور در فینال با 6 ثانیه و 24 صدم ثانیه رکورد ایران را هم در رشته سرعت بهبود بخشید.

همچنین در این رشته فرناز اسماعیل زاده دیگر سنگ‎نورد کشورمان در بخش زنان در رده‌ دهم قرار گرفت و داوود رکابی نیز در رشته «سرطناب» رده‌ هفتم را به خود اختصاص داد.

مصاف نوجوانان فوتبالیست ایران با آرژانتین

مسابقات فوتبال جام جهانی نوجوانان درحالی از عصر پنجشنبه گذشته در امارات آغاز شده است که تیم ایران امروز در نخستین دیدارش در این مسابقات به مصاف آرژانتین، قهرمان آمریکای جنوبی می‌رود. شاگردان دوستی‌مهر که با هدف حضور در جمع چهار تیم برتر در این جام حضور یافته‌اند، باید از همین بازی نخست که بسیار مشکل است، توانایی خود را به نمایش بگذارند.

روز سوم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان 2013 – امارات در حالی امروز با برگزاری چهار بازی در گروه‌های Eو F پیگیری می‌شود که در یکی از دیدارهای گروه Eتیم فوتبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف تیم مطرح آرژانتین می‌رود.شاگردان دوستی‌مهر که پس از پیروزی 5 بر یک مقابل استرالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا و جهانی شدن، در یک سال گذشته هدفگذاری خود را حضور در جمع 4 تیم برتر جام پانزدهم ترسیم کرده‌اند، این رقابتها را با دیداری دشوار آغاز می‌کنند.

سقوط یک پله ای فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا

تیم ملی ایران در تازه ترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال، در رده چهل و نهم دنیا و دوم آسیا قرار گرفت که نسبت به اعلام قبلی یک رده در جهان سقوط کرد.

تازه ترین رده بندی فیفا که مربوط به ماه اکتبر است پریروز اعلام شد و بر اساس آن، تیم ملی فوتبال ایران نسبت به ماه قبل یک رده سقوط کرد و با 613 امتیاز در رده چهل و نهم دنیا قرار گرفت. فوتبال ایران در آسیا همچنان دوم است. ژاپن با قرار گرفتن در رده چهل و چهارم جهان بهترین تیم آسیاست. تیم های کره جنوبی و استرالیا هم با رده های 56 و 57 تیم‌های سوم و چهارم آسیا هستند.در بین تیم های برتر دنیا هم اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا و بلژیک در رده های اول تا پنجم قرار دارند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار ورزشی ، مجله خبری بازدید 515 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php