کد خبر : 248363 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۸:۳۰

حدیث امروز: سخن امام حسین (ع) با کسانی که برای محاصره او آمده بودند

امام حسین علیه‌السلام در خطبه خود خطاب به کسانی که برای محاصره او به کربلا آمده بودند: امّا بعد، ای مردم! اگر شما تقوا در پیش گیرید و حقّ را برای اهلش شناسید، خدا از شما خشنودتر خواهد گشت و ما خاندان محمّد به داشتن ولایت این امر بر شما …

حدیث امروز: سخن امام حسین (ع) با کسانی که برای محاصره او آمده بودند

امام حسین علیه‌السلام در خطبه خود خطاب به کسانی که برای محاصره او به کربلا آمده بودند:

امّا بعد، ای مردم! اگر شما تقوا در پیش گیرید و حقّ را برای اهلش شناسید، خدا از شما خشنودتر خواهد گشت و ما خاندان محمّد به داشتن ولایت این امر بر شما شایسته‌تر هستیم از این مدّعیانی که از آن بی بهره اند و در میان شما به ظلم و تجاوز می گردند و اگر ما را خوش نمی دارید و این حقّ را برای ما نمی شناسید، که در این صورت این نظر شما جز آن چیزی است که نامه های شما به من می گوید و پیکهای شما به من گفته اند، پس من از نزد شما برمی گردم.

متن حدیث:

الإمام الحسین علیه السلام ـ فی خُطبَتِهِ لِمَن جاءَ إلی مُحاصَرَتِهِ بِکَربَلاءَ ـ : أمّا بَعدُ ، أیُّهَا النّاسُ ، فَإِنَّکُم إن تَتَّقوا وتَعرِفُوا الحَقَّ لِأَهلِهِ یَکُن أرضی للّه ِِ عَنکُم ، ونَحنُ أهلُ بَیتِ مُحمَّدٍ أولی بِوَلایَهِ هذَا الأَمرِ عَلَیکُم مِن هؤُلاءِ المُدَّعینَ ما لَیسَ لَهُم ، والسّائِرینَ فیکُم بِالجَورِ والعُدوانِ . وإن أبَیتُم إلاّ کَراهِیَهً لَنا والجَهلَ بِحَقِّنا فَکانَ رَأیُکُمُ الآنَ غَیرَ ما أتَتنی بِهِ کُتُبُکُم وقَدِمَت بِهِ عَلَیَّ رُسُلُکُم ، انصَرَفتُ عَنکُم.

پینوشت: «الإرشاد، جلد2، صفحه 79 – الکامل فی التاریخ،جلد2،صفحه552»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 304 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php