کد خبر : 242536 تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۸:۱۱

روش هایی برای جلب اعتماد دیگران

روش هایی برای جلب اعتماد دیگران لبخند بزنید تحقیقات نشان داده است که لبخندواقعی، یعنی لبخندی که عضلات اطراف چشم را درگیر می کنند نشاندهنده اعتماد و امانت هستند. این لبخند، لبخند واقعی نامیده می شود زیرا از احساس درونتان برمی خیزد. هر زمان که با لبخند طبیعی خود احساس …

روش هایی برای جلب اعتماد دیگران

روش هایی برای جلب اعتماد دیگران

لبخند بزنید

تحقیقات نشان داده است که لبخندواقعی، یعنی لبخندی که عضلات اطراف چشم را درگیر می کنند نشاندهنده اعتماد و امانت هستند. این لبخند، لبخند واقعی نامیده می شود زیرا از احساس درونتان برمی خیزد. هر زمان که با لبخند طبیعی خود احساس مثبتی را انتقال دهید اعتماد بیشتری را جلب خواهید کرد. پس قبل از واقعه احساسات تان را تنظیم کنید و روی چیزهای مثبت تمرکز کنید.

به عنوان مثال فکر کنید امروز قرار است با صدها مشتری جالب رو به رو شوید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. اینگونه به جای این که به خودتان تمرکز کنید به ارتباط با مشتری متمرکز می شوید. اکنون برای ارتباط با دیگران یک ظرفیت عاطفی ایجاد کرده اید و احساسات مثبتی را تجربه می کنید. در نتیجه لبخند واقعی می زنید و دیگران اعتماد بیشتری به شما می کنند. این کار برای کسانی که برونگرایی بیشتر و مشکل عصبی کمتری دارند راحت تر است اما همه باید بتوانند با لبخند واقعی جلب اعتماد کنند.

رفتار طرف مقابل را تقلید کنید

یکی ازقوی ترین روش ها برای جلب اعتماد تقلید رفتار طرف مقابل است. یعنی حرکاتتان را با حرکات او تطبیق دهید. به عنوان مثال اگر او آرام صحبت می کند شما هم آرام صحبت کنید. اگر بلند صحبت کنید احساس آرامش نخواهند داشت. تقلید فقط به نحوه صحبت کردن محدود نمی شود. ژست، حرکات دست و خیلی رفتارهای دیگر هستند که می توانید در مقابل آن ها کپی برداری کنید.

وقتی تقلید می کنید به آن ها احساس آرامش می دهید چون مثل آن ها رفتار می کنید و به قدری به شما اعتماد می کنند که احساس می کنند نسبتی با شما دارند. باید مراقب باشید که این کار را اشتباه انجام ندهید. بعضی ها در این کار افراط می کنند زیرا یاد نگرفته اند که چگونه باید رفتار دیگران را تقلید کنند. به یاد داشته باشید که تقلید به معنای استفاده بردن از دیگران نیست بلکه به معنای ایجاد آرامش برای برقراری ارتباط است.

به فردی که در مقابلتان است دقت کنید

دقت فقط نگاه کردن به صورت مخاطب نیست بلکه هم باید به او نگاه کنید، هم صحبت کنید و هم اط نظر احساسی فعال باشید. با نگاه کردن به چشم او بفهمانید که حرف هایش را متوجه شده اید، سرتان را آرام تکان دهید و از کلمات کوتاه تایید استفاده کنید. نیازی نیست به چشم هایش خیره شوید. تماس چشمی به آن ها اطمینان می دهد که به حرف هایشان گوش می دهید و به آن ها اهمیت می دهید. وقتی دیگران بدانند که شخصیت و موقعیت شان را درک کرده اید بیشتر به شمااعتماد می کنند.

خودتان را آسیب پذیر نشان دهید

به نظر من دلیل این که مردم بتمن را بیشتر از سوپرمن دوست دارند غیرواقعی تر بودن سوپرمن است. سوپر من قهرمانی آسیب ناپذیر است. هنگام صحبت کردن باید علاوه بر نقاط قوت، آسیب پذیر بودنتان را هم نشان دهید. نشان دادن آسیب پذیری به معنای فاش کردن تمام نقاط ضعفتان نیست بلکه باید واقعی باشید و اجازه دهید که دیگران شما را از نظر احساسی بشناسند. مردم به انسان های آسیب پذیر بیشتر اعتماد می کنند زیرا برایشان معقولانه و قابل قبول تر است.

ثابت کنید که به گفته های تان عمل می کنید

کسانی سعی دارند جلب اعتماد کنند باید انسان های قابل اعتمادی باشند. نمی توانید این مواردی که توضیح داده شده است را رعایت کنید اما در عمل چیزی کاملا متفاوت انجام دهید. اگر در اولین لحظات دیدار ثابت کنید که به گفته های تان عمل می کنید مردم بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 566 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php