کد خبر : 241804 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۴۳

بهترین روش پاک کردن هود آشپزخانه

بهترین روش پاک کردن هود آشپزخانه مواد روغنی که روی بدنه مکنده دود یا هودهای آشپزخانه می‌نشیند گاهی اوقات آن قدر چسبنده است که به قول معروف: آدم را از کت و کول می‌اندازد! با خواندن این مطلب می‌توانید زحمت خودتان را برای پاک کردن چربی ها از سطح این …

بهترین روش پاک کردن هود آشپزخانه

بهترین روش پاک کردن هود آشپزخانه

مواد روغنی که روی بدنه مکنده دود یا هودهای آشپزخانه می‌نشیند گاهی اوقات آن قدر چسبنده است که به قول معروف: آدم را از کت و کول می‌اندازد! با خواندن این مطلب می‌توانید زحمت خودتان را برای پاک کردن چربی ها از سطح این مکنده‌های دود کم کنید.

در بیشتر مواقع مواد چرب و چسبناک روی هود حتی با مایع ظرفشویی هم پاک نمی‌شوند. از سوی دیگر به کار بردن اسکاچهای زبر ممکن است خط و خشهایی روی بدنه هودهای استیل بیندازد که با این کار در واقع کثیفی جای خود را به زشتی و خرابی داده است. چه باید کرد؟

۱- یکی از راه‌های مناسب برای پاک کردن هود استفاده از محلول‌های گاز پاک کن است. این محلول‌ها در فروشگاه‌ها و حتی بقالیهای محل هم در دسترس است. به جای زحمت زیادی، یکی از این محلول‌ها بخرید و با خواندن راهنمای آن هود آشپزخانه خود را پاک کنید.

۲- استفاده از پودر ماشین لباس شویی هم کارآمد است. برخی پودرهای مخصوص شست و شوی لباس با ماشین، موادی دارند که چربی را راحت‌تر در خود حل کرده، کار شما را آسان می‌کنند.

۳- موادی به نام تترا نیز موجود است که برای پاک کردن شیشه یا بدنه استیل هود کارآمد است. فقط باید یادتان بماند که از این مواد برای هودهایی با بدنه پلاستیکی استفاده نکنید.

در هر سه روش، دستکش را فراموش نکنید و اگر از اسکاچ استفاده کنید ولی دقت کنید که بافت آن زبر نباشد. اسکاچهای نرم برای این کار مناسب ترند. پس از پاک شدن مواد نیز چند بار با دستمال مرطوب مواد شیمیایی پاک کننده را بزدایید تا بو یا لمس باقیمانده آن‌ها باعث اذیتتان نشود.

به خاطر بسپارید هودهای آشپزخانه معمولا دو نوع فیلتر دارند : الیاف و فلزی. طبق توصیه اغلب هودسازان، هر چند‌گاه فیلتر الیافی هود را نیز باید تعویض کرد. این الیاف معمولا از جنسی شبیه به پنبه مصنوعی هستند و شستن آن‌ها از آنجا که باعث تغییر شکل و در نتیجه از دست دادن خاصیتشان می‌شود کاری بی حاصل است و حتما باید تعویض شوند. نوع مشبک فلزی را می‌توان با‌‌ همان مواد پاک کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 654 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php