کد خبر : 241612 تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۶:۰۱

توصیه های سنتی جایگزین لوازم آرایشی

توصیه های سنتی جایگزین لوازم آرایشی در طب سنتی، روش‌های زیادی برای حفظ شادابی پوست پیشنهاد شده که ساخت ماسک‌ها یا جوشاند‌ها و بخورها بخشی از آنها هستند. این توصیه‌ها ساده و در دسترس هستند و در مقایسه با کرم‌ها و محصولات بهداشتی و آرایشی گران قیمت، کاملا به صرفه …

توصیه های سنتی جایگزین لوازم آرایشی

توصیه های سنتی جایگزین لوازم آرایشی

در طب سنتی، روش‌های زیادی برای حفظ شادابی پوست پیشنهاد شده که ساخت ماسک‌ها یا جوشاند‌ها و بخورها بخشی از آنها هستند. این توصیه‌ها ساده و در دسترس هستند و در مقایسه با کرم‌ها و محصولات بهداشتی و آرایشی گران قیمت، کاملا به صرفه به نظر می‌رسند. در اینجا چند توصیه طب سنتی را برای حفظ و نگهداری از پوست برایتان نقل می‌کنیم:

هر شب صورت خود را با گلاب بشویید و اجازه دهید بدون دستمال و با جریان هوا خشک شود. سپس به رختخواب بروید. صبح روز بعد، پوستی لطیف‌تر و شفاف‌تر خواهید داشت.

وقتی برنج را آبکش می‌کنید، آب آن را دور نریزید. کمی از این آب را جدا کرده و بعد از خنک شدن، به صورت خود بمالید و به مدت یک ربع، در آرامش دراز بکشید. دقت کنید که نخندید و زیاد پوست صورتتان را نکشید تا چروک نخورد. سپس صورتتان‏ را بشویید. این بهترین روش برای روشن کردن رنگ پوست است.‏

مخلوط عسل و دارچین را هر روز صبح به صورت خود بمالید و بعد از یک ربع بشویید. این مخلوط، جوان کننده و سفت کننده پوست صورت است.

برای چرب کردن پوست به جای کرم‌های شیمیایی، از روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کنید.

بهترین لایه بردار پوست، ترکیب نمک و روغن زیتون است. آن را در حمام استفاده کنید تا پوستی شاداب‌تر داشته باشید.

برای محافظت از پوست دست‌ها، به جای استفاده از مواد شوینده، از مواد طبیعی استفاده کنید. ترکیب سرکه و جوش شیرین بهترین پاک کننده سطوح است که می‌تواند جایگزین جرم‌گیرها شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آرایشگری ، اسلاید ، سبک زندگی بازدید 719 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php